Spring naar inhoud

- - - - -

hele dag weg !

• Log in om te reageren
91 reacties op dit onderwerp
Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 15 januari 2011 - 12:18

omdat we onze kat niet zomaar in huis laten zitten hebben we een bench waar ze snachts en als we weg zijn in zit we zijn nog nooit zo een hele dag weg geweest, maar binnenkort zijn we een hele dag weg en dat zit ze dus de hele dag in de bench.

ik vraag me af of dat erg is als ze de hele dag in de bench zit, ze heeft er wel alles: een mandje, kattenbak, eten, drinken en een balletje aan het plafond gemaakt om mee te spelen.
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 15 januari 2011 - 12:20

Goh, ik denk niet dat het erg fijn is om een hele dag in een bench te zitten!
Een soort van kattenkamer oke, maar een bench?

Waarom moet ze een hele dag in een bench? Kan ze eventueel niet enkel in een apart kamer ofzo?

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 15 januari 2011 - 12:24

daar dachten we eerst ook aan maar de enige kamer die zou gaan daar is de trap naar de kelder er is wel een poortje voor en de kelder is redelijk groot. en overdag is ze redelijk wild, ze springt overal op en loopt rond enzo dus als we ze daar dan zetten dan is er kans dat er wat overhoop ligt als we thuis komen.

Bewerkt door Laurine, 15 januari 2011 - 12:27.

Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#4 Geplaatst 15 januari 2011 - 12:26

Ocharme een kat in een bench steken. Ja als dit voor medische redenen was. Maar je kat in een bench steken telkens jullie uit het huis gaan. :o Waarom mag de kat niet gewoon rondlopen in huis of tenminste in 1 kamer? Uit schrik dat ze iets stuk gaat doen? En ik zie dat je 3 katten hebt, sluit je die allemaal op?

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.722 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 15 januari 2011 - 12:28

[quote name='Laurine']omdat we onze kat niet zomaar in huis laten zitten quote]

Waarom neem je een kat als je ze in een bench steekt? :evil: En dan zeker als je ze ook nog eens een hele dag en daarna een hele nacht erin plaatst!
Misschien heb ik het hier verkeerd begrepen, maar dit is vreselijk om te doen :evil:

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 15 januari 2011 - 12:28

de 2 andere katten leven buiten en de kleinste molly is nogal wild en zit overal op en krabt overal aan al heeft ze een krabpaal. maar ze vind het niet erg om in de bench te zitten.

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 15 januari 2011 - 12:30

[quote name='Thundernimf'][quote name='Laurine']omdat we onze kat niet zomaar in huis laten zitten quote]

Waarom neem je een kat als je ze in een bench steekt? :evil: En dan zeker als je ze ook nog eens een hele dag en daarna een hele nacht erin plaatst!
Misschien heb ik het hier verkeerd begrepen, maar dit is vreselijk om te doen :evil: [/quote]

het meeste van de dag loopt ze gewoon rond en als we maar heel eventjes weg zijn dan mag ze alleen in een kamer zitten het is alleen als we lang weg zijn maar ze vind het niet erg !

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 15 januari 2011 - 12:30

Hoe oud is de kleinste.
Lijkt me dat ze gewoon een goede opvoeding nodig heeft.
Hier kunnen ze gewoon gebruik maken van bijna het ganse huis als we niet thuis zijn.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.560 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 15 januari 2011 - 12:32

Zo triest voor het katje. Ik kan verstaan dat ze soms hyper is, hier is dat ook(kali = 5mnd) maar dat hoort erbij, en ja soms valt er eens iets of word er een plant aangevallen. Ik denk dat je kat ook zo hyper is omdat ze 's nachts in de bench moet, laat haar eens gewoon rondlopen 's nachts, ze zal al veel kalmer zijn. Dat is dan ook al een goede test om te zien hoe ze reageert als ze alleen thuis is; De meeste katten slapen trouwens als het baasje weg is. Ze opsluiten is echt geen optie hoor!
Geplaatste afbeelding

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 15 januari 2011 - 12:32

ze is nu 3 maanden maar overlaatst begon ze te miauwen omdat ze vast hing in haar krabpaal. dus als dit gebeurt als wij weg zijn.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#11 Geplaatst 15 januari 2011 - 12:33

Jij zegt het dat ze het niet erg vind :s Je kan de kat toch geen hele dag en nacht in een bench gaan opsluiten. Een katje dat overal opkruipt en in en op zit is toch normaal. Daar hadden jullie eerder aan moeten denken vooraleer er eentje in huis te nemen. Kan je ze niet in een kamer zetten, dan heeft ze tenminste toch nog wat beweegruimte! Of kan er niemand van je familie effe naar komen kijken?
Wat doen jullie als jullie werken zijn ze ook opsluiten in die bench?

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.722 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 15 januari 2011 - 12:33

[quote name='Laurine'][quote name='Thundernimf']

het meeste van de dag loopt ze gewoon rond en als we maar heel eventjes weg zijn dan mag ze alleen in een kamer zitten het is alleen als we lang weg zijn maar ze vind het niet erg ![/quote]

Dan nog vind ik het geen prettige gedachte. Het is zo van: ja nu ben ik thuis en heb ik iets aan de poes, maar 's nachts moet ze terug in de kast. Het is geen gebruiksvoorwerp dat je gebruikt wanneer je er zin in hebt.

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 15 januari 2011 - 12:34

Lilia2055 zei:

Zo triest voor het katje. Ik kan verstaan dat ze soms hyper is, hier is dat ook(kali = 5mnd) maar dat hoort erbij, en ja soms valt er eens iets of word er een plant aangevallen. Ik denk dat je kat ook zo hyper is omdat ze 's nachts in de bench moet, laat haar eens gewoon rondlopen 's nachts, ze zal al veel kalmer zijn. Dat is dan ook al een goede test om te zien hoe ze reageert als ze alleen thuis is; De meeste katten slapen trouwens als het baasje weg is. Ze opsluiten is echt geen optie hoor!

maar eigenlijkwas dat alleen toen ze hier nog maar even was nu is ze al wat kalmer.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#14 Geplaatst 15 januari 2011 - 12:36

Stop je waardevolle spullen in de kast en laat je kat gewoon vrij. Als ze zou ergens inhaken in haar krabpaal bv dan zal ze zich ook wel lostrekken hoor. Een kat kan goed haar eigen beredderen. Vogels horen thuis in een kooi, maar katten?????

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.722 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 15 januari 2011 - 12:37

catherine zei:

Stop je waardevolle spullen in de kast en laat je kat gewoon vrij. Als ze zou ergens inhaken in haar krabpaal bv dan zal ze zich ook wel lostrekken hoor. Een kat kan goed haar eigen beredderen. Vogels horen thuis in een kooi, maar katten?????

Helemaal mee eens.