Spring naar inhoud

- - - - -

hele dag weg !

• Log in om te reageren
91 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 15 januari 2011 - 12:42

Laurine zei:

maar eigenlijkwas dat alleen toen ze hier nog maar even was nu is ze al wat kalmer.

3 maanden :) , ze is nog echt een kittentje.
Ze heeft haar kittenbuien nog. Het is nu aan jullie om haar dingen aan en af te leren. En dat kan alleen maar als ze ook de mogelijkheid krijgt om iets fout te doen.
Het is nu zware labeur, maar je gaat je vruchten ervan plukken. Geloof me.
Ik heb mijn hart ook vastgehouden de eerste keer toen mijn kleinste een ganse dag alleen waren, maar eigenlijk slapen ze bijna dan de ganse dag.
Als we nu thuiskomen, zie ik ze allebei nog uittrekken. Een teken dat ze wakker geworden zijn van ons (die thuiskomen).
Als je echt angst hebt om ze in de living ofzo alleen te laten, begin met een kamer. Je slaapkamer bv. Daar kan ze normaal niet veel verkeerd doen, toch?
Zet er een mandje in , een krabpaal,...
Of de keuken als je de slaapkamer niet ziet zitten. Of een andere kamer...

Hier is er eigenlijk nog nooit niets echt gesneuveld. Enkel ja, toevallig had ik deze week mijn laptop open laten staan 's nachts en 's morgens waren er 3 knoppen verdwenen....
Mja, mijn eigen fout.

Voor de rest doen ze niets fout hier! Ze weten wat mag en niet mag (maar het blijven natuurlijk katten he :) )
Kiara en Xanti (heb telkens ze per 2 genomen) hebben zelfs nu nog (van april 2010) hun zotte momenten dat ze door het huis crossen.
Maar dat hoort er nu éénmaal bij...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 15 januari 2011 - 12:45

catherine zei:

Stop je waardevolle spullen in de kast en laat je kat gewoon vrij. Als ze zou ergens inhaken in haar krabpaal bv dan zal ze zich ook wel lostrekken hoor. Een kat kan goed haar eigen beredderen. Vogels horen thuis in een kooi, maar katten?????

Da's hier ook wel. Ik heb geen echte planten (of soms wel eens eentje). Niet perse door de katten hoor, maar ik laat ze telkens doodgaan :s .

Zo staat bv. de urne van mijn schoonvader catproof. En voor de rest kegelen ze wel eens een balpen ofzo (of heel soms mijn gsm) tegen de grond, maar geen probleem ermee.

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 15 januari 2011 - 13:34

Sorry maar dat is nu eenmaal een kitten :o
Moet ik Pancakes daarom ook gaan opsluiten,omdat hij hier overal op kruipt en doet? Nee! Dat leer je af. Dat noemt opvoeding.
Je gaat je kat niet in een bench zetten daarvoor.
En ze vind dit niet erg?
Heeft ze jou dat verteld dan?
Dacht ik al :o
Laat een kat een kat zijn en geef gewoon de juiste opvoeding!

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#19 Geplaatst 15 januari 2011 - 13:56

Is toch normaal dat ze super actief is als je haar eerst hele tijd in bench steekt!
Dat beestje moet ook haar activiteit kwijt hé!
Hoe meer ze rondloopt en niet in die bench moet hoe sneller dat ze haar gaat aanpassen en minder activiteitsaanvallen gaat krijgen.
Laat het beestje gewoon rondlopen en spelen dat is nu eenmaal de bezigheden van een kitten!
ALs je het toch niet vertrouwt om haar hele dag alleen te laten vraag dan aan iemand om eens te gaan kijken. Dan ben jij gerust en kan de kitten hele dag genieten van haar vrijheid!

Bewerkt door Lotje <3, 15 januari 2011 - 13:56.

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 15 januari 2011 - 14:04

ik ga ze in een kamer zetten en hopelijk loopt het goed af ! :oops:
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 15 januari 2011 - 14:06

Na een hele nacht in de bench zouden ze hier ook uit hun dak gaan!  Hier lopen ze door het hele huis!
Maar we hebben weing breekbaars staan, niet dat we niet willen:
maar om onze poezen en hond de ruimte te geven!( en de kids toen ze kleiner waren
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 15 januari 2011 - 14:12

Laurine zei:

ik ga ze in een kamer zetten en hopelijk loopt het goed af ! :oops:

:thumb: Komt wel goed hoor!
Als je echt schrik hebt dat ze blijft vasthaken met haar nageltjes, kan je ze ook altijd knippen. Lily bleef ook wel eens vasthaken, maar nu knip ik regelmatig haar nageltjes en dan gebeurt dat niet meer. En ja ook ons appartement is wel een beetje aangepast aan de kat. Geen breekbare dingen binnen bereik, geen kleine prulletjes laten rondslingeren die ze zou kunnen opeten..
Liever die aanpassingen allemaal doen (wat eigenlijk toch niet veel is, in mijn ogen) dan mijn katje heel de tijd te moeten opsluiten in een bench.. Want dat vind ik echt wel zielig. Ik zou zelf ook niet graag een hele nacht in een kooi zitten met daarin nog eens mijn toilet + mijn eten en drinken.

Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 17 januari 2011 - 09:58

Sorry ik vind dat echt NOT DONE!!

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 17 januari 2011 - 10:09

Laurine zei:

daar dachten we eerst ook aan maar de enige kamer die zou gaan daar is de trap naar de kelder er is wel een poortje voor en de kelder is redelijk groot. en overdag is ze redelijk wild, ze springt overal op en loopt rond enzo dus als we ze daar dan zetten dan is er kans dat er wat overhoop ligt als we thuis komen.

:trance: :trance: :trance: :trance:
Ik ga hier eerst even serieus op men handen zitten...
Sorry, maar mensen zoals jij kunnen beter een vis kopen. Geef je kitten aub aan iemand die IETS weet over katten...please! :wall:

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#25 Geplaatst 17 januari 2011 - 11:05

gelukkig zetten jullie ze nu al in en kamer ipv in een bench. een kat elke nacht of overdag urenlang opsluiten in een bench is echt wel in mijn ogen een vorm van mishandeling en dat kan een kat enorm frustereren.
In asielen worden katten vaak ook in benchen gezet, maar men merkt die katten vaker ziek worden dan katten die meer ruimte hebben en meer kontakt hebben met soortgenoeten en men vermoed dat dit komt door stress en frustratie. In  asielen is het dus belangrijk dat wanneer katten apart worden gehouden dat er aan omgevingsverrijking wordt gedaan.

Maar als je een kat in huis haalt, dan moet je gewoon zorgen dat je ook de welzijn van die kat respecteert en dat is dus niet die in een bench steken omdat je bang bent dat ze een potje breekt of "voor haar eigen goed". Voor haar eigen goed moet een kat natuurlijk gedrag kunnen vertoenen en dat kan niet in een bench. Zoiets leidt tot frustratie, wat dan weer kan leiden tot agressie, onzindelijkheid,... dus je maakt zo je kat echt ongelukkig, (sorry om het zo cru te stellen).

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 17 januari 2011 - 11:10

Hoe gaat het nu?

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#27 Geplaatst 17 januari 2011 - 11:56

:trance: :trance: :o
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#28 Geplaatst 17 januari 2011 - 12:07

Vindt het wel zonde om haar een hele dag op te sluiten hoor..

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 18 januari 2011 - 20:57

Laurine zei:

ze springt overal op en loopt rond enzo dus als we ze daar dan zetten dan is er kans dat er wat overhoop ligt als we thuis komen.

Sorry, maar als er niet geleefd mag worden in je huis, had je beter geen poes in huis gehaald. Ik vind het absoluut niet kunnen dat een kitten in een bench wordt opgesloten.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 20 februari 2011 - 11:23

ik heb voor mijn kat een bench en daar zit ze alleen 's nachts in en als wij weg zijn. maar we zijn niet zo vaak weg dus vooral lopen ze vrij rond in het huis, toen ik dit ooit in een topic zetten kreeg ik reacties dat het niet goed was om een kat in een bench te steken. maar mensen steken toch ook honden in een bench en een hond is groter dus wat is er mis mee om je kat in een bench te zetten ???
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk