Spring naar inhoud

- - - - -

hele dag weg !

• Log in om te reageren
91 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 20 februari 2011 - 12:33

Die bench is superklein! Trouwens vind ik het ook helemaal NOT DONE om een kitten, volwassen kat, eender welke kat op te sluiten in een bench. Zoiets doe je gewoon NIET! Neem dan geen kat :evil:

Hier krijgen ze toegang tot heel het appartement als we weg zijn, tot zelfs onze slaapkamer.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

kika
kika
  • 3.830 berichten
  • 2 katten

#47 Geplaatst 20 februari 2011 - 12:42

Het is idd een mega kleine bench!
Als wij ons kitten pas haden hebben wij een kattenkamer geinstalleerd voor als we weg waren of s'nachts.
Als we thuis waren hebben we via een blikje met knikkers in haar doen schrikken telkens als ze iets deed dat niet mocht.
Na 1,5 maand hebben we ze constant in het hele huis gelaten en ze heeft niks meer gedaan dat niet mocht.
Kwestie van opvoeding denk ik.
:d
Geplaatste afbeelding

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#48 Geplaatst 20 februari 2011 - 12:42

het gaat heel goed met haar, ze is gelukkig, zindelijk, speels, ze is bijna alleen 's nachts in de bench. Ik begrijp niet waarom iedereen zo overdrijfd ?? :( ik wil alleen het beste voor mijn kat. !
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#49 Geplaatst 20 februari 2011 - 12:43

hier hebbn ze ook tot heel het huis toegang!!!!

vind het brrrrrrrr als ik dit hoor en zie
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 20 februari 2011 - 12:44

Als je het beste wil voor je kat, dan laat je haar een kat zijn! Je hebt heel veel geluk dat het zo'n braaf beestje is! Schandalig dat ze zo moet opgevoed worden, allez ja als je dat al opvoeding kan noemen... Dat doen wij ook met dingen die ons irriteren, de kast in en weg ermee voor een tijdje!

Het staat zelfs in contracten van sommige raskatten dat je je huisdier niet in een kooi mag opsluiten, om het even welk uur, welke dag dan ook... Vind dit ook niet meer dan normaal.

Bewerkt door Spanishke, 20 februari 2011 - 12:45.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#51 Geplaatst 20 februari 2011 - 12:49

ik vind dat niemand hier overdrijft persoonlijk
een kat sluit je niet op in een bench

Een bench wordt gebruikt voor zwerfkatten sociaal te maken ,
om gelijdelijk aan mensen gewoon te worden
om verzorgd te worden

maar NIET om op te sluiten
Niet een kat dat een thuis heeft maar nergens mag aankomen
een kat is en blijft een kat

Ik word hier sorry een beetje kwaad van
:(
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.932 berichten
  • 4 katten

#52 Geplaatst 20 februari 2011 - 12:50

Ik vind dit ook absoluut niet goed, huisdieren kunnen nu eenmaal wel eens iets stuk maken, wanneer je daar niet tegen kunt moet je geen huisdieren nemen, wat hier al gezegd is, zorg voor een krabpaal, niet een te kleine paal maar een met ligplekjes, daar kunnen ze aan krabben en het is tegelijkertijd speelgoed en slaapplek.
Wanner je mooie (sier) spulletjes hebt, zet deze dan tijdelijk weg, de dingen waar ik veel waarde aan hecht staan hier ook op een plek waar de katten niet bij kunnen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#53 Geplaatst 20 februari 2011 - 12:51

Heb je er al eens aan gedacht dat ze dingen omver stoot en zo, net omdat ze af en toe opgesloten zit?? Als we jou in een kotje steken van 1 x 2 meter voor enkele uren en je dan vrijlaten, denk ik dat je ook energie te veel zou hebben.

Ik steek zelfs mijn hond nooit in een bench, die mag 's nachts in de garage, laat staan een kat :( .

Ik probeer altijd ieder standpunt te begrijpen en tot nu kon ik dat ook. Ik heb nog nooit hard gereageerd in een topic.  Maar hier kan ik echt niet bij :trance: .

Wij hebben hier recent 2 kittentjes en ja, er zijn al gaatjes in onze peperdure gordijnen. Maar dat weet je op voorhand dat dit kan gebeuren. We hebben ze nu al wat opgevoed en blijven nu uit de gordijnen. En onze vorige kat had de achterkant van onze lederen zetels gebruikt als krabpaal toen ze klein was. We hebben het kunnen afleren, maar het kwaad was al geschied. En nu staat die zetel met z'n rug naar de muur, en geen kat( :d ) die het ziet.

Een bench voor een kat : nee NOOIT! Zorg op zijn minst dat je een kamer hebt met een krabpaal en speeltjes en zo waar ze eventueel kan in zitten. Maar liefst nog ten alle tijde in de living, maar dat is mijn mening.
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#54 Geplaatst 20 februari 2011 - 12:51

Ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat je het beste wilt voor je meubelen en spullen ipv je katje :onzeker:
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Nashota
Nashota
  • 17.932 berichten
  • 4 katten

#55 Geplaatst 20 februari 2011 - 12:56

Laurine zei:

het gaat heel goed met haar, ze is gelukkig, zindelijk, speels, ze is bijna alleen 's nachts in de bench. Ik begrijp niet waarom iedereen zo overdrijfd ?? :( ik wil alleen het beste voor mijn kat. !

Dan heb je vast nu wel begrepen van onze reacties, dat het beste dus niet een bench is, heb je geen "lege" (slaap) kamer of misschien de hal voor s'nachts?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#56 Geplaatst 20 februari 2011 - 13:01

Ellenita zei:

ik vind dat niemand hier overdrijft persoonlijk
een kat sluit je niet op in een bench

Een bench wordt gebruikt voor zwerfkatten sociaal te maken ,
om gelijdelijk aan mensen gewoon te worden
om verzorgd te worden

maar NIET om op te sluiten
Niet een kat dat een thuis heeft maar nergens mag aankomen
een kat is en blijft een kat

Ik word hier sorry een beetje kwaad van
:(

en jij niet alleen !!! :evil: :evil: :evil:

Geplaatste afbeelding

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#57 Geplaatst 20 februari 2011 - 13:08

waarom vraag je ons eigenlijk om raad Laurine ?
Je luistert niet naar wat aangeraden wordt door al die mensen op kattensite met heel veel ervaring.
Niet ivm met de poes, niet in verband met dierenarts, niet in verband met bladeren die uitsteken uit haar poepke, niet in verband met koorts, niet in verband met bench, ... enz enz enz
Laat dat arme beestje nu eens kitten zijn en geniet van die capriolen ... :evil:
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#58 Geplaatst 20 februari 2011 - 13:12

OMG, een kat opsluiten in een bench :o ? Dat doe je alleen met een kat die omwille van een operatie geen beweging mag krijgen! Wij (vooral mijn vriend) wensen ook niet dat de katten vrij in de woonkamer lopen terwijl wij er niet zijn. Hoofdzakelijk omdat het gevaarlijk is als ze op het aanrecht zouden springen en ze op het touchscreen kunnen lopen en zich zo zouden kunnen verbranden. Hier laten we hen in de kattenkamer + de hal. De kattenkamer is een ruime slaapkamer waar al hun benodigdheden staan en de hal is echt wel een grote hal! Is er geen mogelijkheid om de kat ergens apart te steken, zodat ze toch ruimte heeft om te bewegen? Een kerngezonde kat in een bench vind ik echt mishandeling!
Geplaatste afbeelding

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.721 berichten
  • 5 katten

#59 Geplaatst 20 februari 2011 - 13:19

Zo veel te meer je het probeert goed te praten, zoveel te erger het hier wordt! Wat een kleine bench! :evil:

noesje
noesje
  • 1.389 berichten
  • 9 katten

#60 Geplaatst 20 februari 2011 - 13:22

Nee, ik vind dit ook echt niet kunnen!!
veel te klein ook die bench!
Ik vind het echt zielig om een kitten zo op te sluiten!!

Onze katten zitten snachts in de bijkeuken, daar slaapt de hond ook, wél in zijn bench....
een hond is zeker heel anders dan een kat, wij hadden hem vanaf pup in de bench gedaan alleen snachts ivm zindelijk maken, en die gewoonte is eigenlijk gebleven en als hij om half 11 sávonds uitgelaten is gaat ie er zelfs al liggen en overdag slaapt ie er ook wel eens, uitzichtzelf, het is gewoon zijn plekkie, net als een andere hond een mand heeft.

Maar de katten zitten in de bijkeuken omdat we houten vloeren hebben en je weet niet wat je hoort als ze snachts tikkertje gaan doen!
ze worden dan toch vaak superaktief en voor onze nachtrust hebben we toen besloten om ze in de bijkeuken te doen maar die ruimte is vrij groot, wel 4m x 4m.

Overdag en als we weg zijn hebben ze gewoon het hele huis tot hun beschikking, alleen onze slaapkamer en die van mijn oudste zoon zijn taboe ivm ons waterbed en zijn xbox (en kabels)

en ja, er wordt regelmatig iets omgegooid maar daar kan ik niet zo mee zitten...
Geplaatste afbeelding