Spring naar inhoud

- - - - -

hele dag weg !

• Log in om te reageren
91 reacties op dit onderwerp
Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#61 Geplaatst 20 februari 2011 - 14:02

ze gaat ook vanzelf in haar bench slapen soms hoor ! dat is ook haar plekkie !
laten we gewoon stoppen in dit topic !!! :( :( :(

ik ben een hele grote kattenliefhebber, om dan aan te horen dat je je kat mishandelt ! :( :( :(
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#62 Geplaatst 20 februari 2011 - 14:05

Laurine zei:

ik ben een hele grote kattenliefhebber, om dan aan te horen dat je je kat mishandelt ! :( :( :(

Hier vraag je toch zelf om!!

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#63 Geplaatst 20 februari 2011 - 14:08

hoe sluit je een topic !
ik mishandel mijn kat niet mijn kat krijgt de beste zorgen. ik denk dat er wel ergere dingen bestaan dan een kat 's nachts in de bech zetten.

ps. ik ben maar 13 !
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#64 Geplaatst 20 februari 2011 - 14:08

Laurine zei:

Eh, sorry hoor, maar je vraagt er toch zelf om??? :s
Je hebt zélf een topic gestart om te zeggen dat het niét zielig is,
en wanneer de mensen het niet met je eens zijn dan zeg je dat de topic maar moet stoppen? :o
Mss kan je beter luisteren waarom de mensen zeggen dat het géén goed idee is? :o En het zou slimmer zijn om te lezen waarom ze denken dat je je kat mishandelt... :s
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#65 Geplaatst 20 februari 2011 - 14:13

Laurine zei:

hoe sluit je een topic !
ik mishandel mijn kat niet mijn kat krijgt de beste zorgen. ik denk dat er wel ergere dingen bestaan dan een kat 's nachts in de bech zetten.

ps. ik ben maar 13 !

Een tijdje geleden was ik ook slecht bezig met de katjes, maar ik besefte dat toen niet.
Er was veel ruzie thuis over de verzorging van Gini (medisch en voeding).
Mijn leeftijd (15) was toen vervelend omdat ik geen auto had om zelf naar de da te gaan. Goede voeding moest ik toen zelf betalen met mijn geld dat ik al jaren aan het sparen was van kerst en verjaardagen, en ik moest toen een uur rijden met de fiets naar een winkel waar ze goed voer verkochten;
Dit zijn voorbeelden over hoe het vervelend is om jong te zijn en je 'beperkingen' dan. Maar of je een kat opsluit of niet, dat is nou niet bepaald iets dat je wel/niet kan doen omdat je jonger bent...

Ik heb hier toen ook veel raad, tips en hulp gekregen, waarvoor ik nog steeds dankbaar ben :) Mss zou jij hetzelfde kunnen doen?

Bewerkt door Cilia, 20 februari 2011 - 14:15.

Geplaatste afbeelding

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#66 Geplaatst 20 februari 2011 - 14:16

ja ik heb al vaak tegen mijn ouders gezegt dat ze de katten in een aparte ruimte of gewoon los moeten laten lopen, maar ze vertrouwen het niet.

ik vind het gewoon verschrikkelijk om te aanhoren dat ik mijn kat mishandel, ik hou ontzettend veel van katten ik kan gewoon niet meer zonder. ! :(

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#67 Geplaatst 20 februari 2011 - 14:21

Het is al een hele stap om op je 13de topics te plaatsen maar begrijp wel dat een kitten en later poes vast zetten in een bench als je weg bent hier niet goed onthaald word en eerlijk dat zal je zelf ook wel begrijpen dat het niet goed is voor een kitten.
Je beslist waarschijnlijk niet alleen wat er met je poesje moet gebeuren als jullie de deur uit zijn.  Is dit iets dat je ouders liever hebben dat ze vast zit om niks stuk te maken als ze alleen zit ?
Je andere poezen lopen buiten waarom mag het kleintje dan wel binnenblijven ?  

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#68 Geplaatst 20 februari 2011 - 14:33

Ja mijn ouders willen dat het poesje in de bench zit als we weg zijn en 's nachts en de andere 2 poezen mogen ook binnen maar ze hebben wat meer bang !

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#69 Geplaatst 20 februari 2011 - 15:04

Laat ze anders es dit topic lezen?
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#70 Geplaatst 20 februari 2011 - 15:12

Kun je haar nageltjes niet knippen en de waardevolle spullen gewoon ergens anders zetten? En ja inderdaad, anders een eigen kattenkamer..
Geen enkele dierenvriend zou zijn katje opsluiten in een bench, spijtig dat je er niet alleen over kunt beslissen en het je ouders zijn die deze keuze maken. Probeer het hun toch duidelijk te maken zou ik zo zeggen.

Bewerkt door Spanishke, 20 februari 2011 - 15:12.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#71 Geplaatst 20 februari 2011 - 15:32

Cilia zei:

Laat ze anders es dit topic lezen?

Wou ik ook voorstellen laat ze is meelezen.
Als de andere poezen binnen mogen heeft ze toch ook gelijk twee speelkameraadjes en met zo'n kitten zijn ze misschien minder bang.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#72 Geplaatst 20 februari 2011 - 15:35

Laurine zei:

omdat we onze kat niet zomaar in huis laten zitten hebben we een bench waar ze snachts en als we weg zijn in zit we zijn nog nooit zo een hele dag weg geweest, maar binnenkort zijn we een hele dag weg en dat zit ze dus de hele dag in de bench.

ik vraag me af of dat erg is als ze de hele dag in de bench zit, ze heeft er wel alles: een mandje, kattenbak, eten, drinken en een balletje aan het plafond gemaakt om mee te spelen.

Dit heb je helemaal in het begin gepost. Er moet toch een reden geweest zijn dat je dit gepost hebt? Teken dat je toch ergens aan moet voelen/merken dat het niet goed is om haar op te sluiten in een bench?
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#73 Geplaatst 20 februari 2011 - 16:58

Dat je deze vraag gepost hebt, wil toch zeggen dat je zelf vindt dat het niet echt helemaal OK is? OK, je bent nog maar 13 jaar en jij hebt het dus niet zelf voor het zeggen en moet de mening en de wil van je ouders respecteren. Daar heb ik begrip voor en ik kan begrijpen dat zoiets niet gemakkelijk is. Al zal ik nu heel cru zijn. Als jouw ouders van het principe zijn dat de kat in een bench moet en de andere twee buiten moeten leven, is het misschien beter om geen kat te nemen...
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#74 Geplaatst 20 februari 2011 - 17:26

Kan je aan je ouders niet duidelijk maken dat het kitten juist zo uitgelaten is omdat ze in een bench wordt opgesloten. Het is toch logisch dat dit kleintje wil spelen van zodra het vrij is uit de bench, hij heeft volop zijn energie moeten inhouden omdat hij in een beperkte ruimte zit als jullie weg zijn en 's nachts. Kittens moeten kunnen spelen, werd jij vroeger ook op je kamer opgesloten als je te wild speelde ? Kittens maken inderdaad wel eens dingen stuk, maar ook kinderen doen toch wel eens iets stuk, of zelfs volwassenen. Alles wat je héél dierbaar is en breekbaar berg je best op, zo kan je kitten vrij spelen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#75 Geplaatst 20 februari 2011 - 19:08

Ik vind het ook een kleine bench, Laurine. Onze kittens zijn nu bijna 7 maanden en zouden daar eerlijk gezegd niet meer in passen. En toch zijn ze nog speels en wild en vooral in 's morgens en 's nachts actief. Wat ga je doen als jouw kitten groter wordt en toch nog te speels blijkt om los in de woonkamer te mogen?
Kan je het 's nachts / als je niet thuis bent niet in een aparte kamer zetten waar het weinig verkeerd kan doen en toch rond kan lopen en achter speeltjes jagen? Zelfs een doorsnee toilet lijkt me beter dan deze bench...

Bewerkt door Malou, 20 februari 2011 - 19:10.