Spring naar inhoud

- - - - -

hele dag weg !

• Log in om te reageren
91 reacties op dit onderwerp
griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#76 Geplaatst 20 februari 2011 - 19:49

Mss mama en papa eens opsluiten in de badkamer... En laat ze daar maar lekker een weekje zitten :x Eens zien hoe ze zullen reageren...
Waar zit het kitten als jij een héle dag op school bent???
Kan ze eventueel niet op je slaapkamer wonen als jullie niet thuis zijn? En s'nachts, dan kan ze mee op bed slapen.

Ik begrijp dat je graag katten ziet, maar breng je ouders eens op de hoogte van "hoe ene kat houden"...

Mss had je beter een hamstertje aangeschaft og een vogeltje, en eens je het uis uit bent, kan je zelf katten houden...

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#77 Geplaatst 20 februari 2011 - 22:21

mijn mama is de hele dag thuis als ik op school ben dus zei let dan op de kitten, dan loopt ze vrij rond. :d
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

Malou
Malou
  • 965 berichten
  • 4 katten

#78 Geplaatst 20 februari 2011 - 23:26

Laurine zei:

ze gaat ook vanzelf in haar bench slapen soms hoor ! dat is ook haar plekkie !
laten we gewoon stoppen in dit topic !!! :( :( :(

ik ben een hele grote kattenliefhebber, om dan aan te horen dat je je kat mishandelt ! :( :( :(

Onze katjes gaan ook vanzelf slapen in hun transporter die hier ergens in de woonkamer staat, maar de deur daarvan staat wel open en ze kunnen vrij rondlopen als ze dat willen. Katten slapen graag in een afgesloten ruimte, maar een hele dag of nacht in zo'n klein hokje zitten, zonder beweging? Lijkt me niet ideaal voor hun conditie en mentale welzijn. Hamsters hebben nog een looprad in hun kooi...

Bewerkt door Malou, 20 februari 2011 - 23:36.

Malou
Malou
  • 965 berichten
  • 4 katten

#79 Geplaatst 20 februari 2011 - 23:27

Laurine zei:

hoe sluit je een topic !
ik mishandel mijn kat niet mijn kat krijgt de beste zorgen. ik denk dat er wel ergere dingen bestaan dan een kat 's nachts in de bech zetten.

ps. ik ben maar 13 !
Katten zijn nachtdieren, Laurine. Dan horen ze rond te kunnen lopen.

Malou
Malou
  • 965 berichten
  • 4 katten

#80 Geplaatst 20 februari 2011 - 23:31

Laurine zei:

ja ik heb al vaak tegen mijn ouders gezegt dat ze de katten in een aparte ruimte of gewoon los moeten laten lopen, maar ze vertrouwen het niet.

ik vind het gewoon verschrikkelijk om te aanhoren dat ik mijn kat mishandel, ik hou ontzettend veel van katten ik kan gewoon niet meer zonder. ! :(

Eigenlijk had je er beter aan gedaan om geen binnenkatje te vragen als je ouders daar niet achter staan. Bij een vriendinnetje van mijn jongste is er zo eentje naar het asiel gebracht omdat het toch wel heel erg wild was en de zetel nog nieuw en duur geweest...

Bewerkt door Malou, 20 februari 2011 - 23:32.

Kattenpoot
Kattenpoot
  • 449 berichten
  • 3 katten

#81 Geplaatst 21 februari 2011 - 08:59

Ach, arm kitten.
Heel jammer dat je ouders je kitten niet los laten lopen.
En de bench is veel te klein inderdaad. En dan te bedenken dat je kitten nog veel gaat groeien!
Moet ze dan in deze maat bench blijven???

Heb je ondertussen al met je ouders gepraat hier over?
Geplaatste afbeelding
Groetjes Nancy en de katten!

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#82 Geplaatst 21 februari 2011 - 17:14

maar we zijn van plan als ze groot genoeg is om haar af en toe buiten te laten gaan en 's nachts in de veranda

momenteel licht ze hier in mijn armen te spinnen voor de computer, dat doet ze graag.
Geplaatste afbeeldingWie niet van katten houd, was in zijn vorig leven vast een muis :knuppel: :catwalk

britjes
britjes
  • 3.729 berichten
  • 7 katten

#83 Geplaatst 22 februari 2011 - 10:45

Sorry vind dit dierenmishandeling. Omdat je pas 13 bent ga ik verder op mijn handen zitten omdat jij er niks aan kan doen :( .
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 5.927 berichten
  • 4 katten

#84 Geplaatst 22 februari 2011 - 12:01

Een kat de hele dag en dan ook nog de hele nacht opsluiten in een bench.... dan kweek je gedragsproblemen.

Sorry, maar een kat in huis geeft sopren in huis van die kat en de meubels zullen getuigen van de aanwezigheid van een kattige vriend. Zelfs als ze zich goed gedragen en hun nagels niet scherpen aan meubels, dan nog is met een misrekende sprong, of een vliegenjacht een kras vlg gezet.

Als je ouders geen enkel spoor van een kat in hun huis willen, dan is een binnenkat geen huisdier voor je ouders.
Je mag je kat heel graag zien, maar je kat heeft toch ook recht op een gelukkig leven? Mijn moeder was vroeger ook niet zo katgezind, maar de compromis was: als we thuis zijn dan kon de kat in het hele huis rondlopen. Als we weg waren of 's nachts dan gingen ze naar de ruime, verwarmde rommelkamer. en met al die rekken daar was dat eigenlijk een paradijs voor de kat.

het komt mss hard aan die verwijten van dierenmishandeling, maar mishandeling is niet alleen maar de kat pijn doen. het is ook de kat ongelukkig maken door allerlei beperkingen op te leggen aan de kat waardoor die zijn natuurlijk gedrag niet kan volgen.Een kat 's nachte en ook nog overdag opsluiten in en bench valt dus wel onder mishandeling. En zelfs volgens de wet is het niet in orde denk ik: volgens de wet moet een kat 1m2 oppervlakte en 1,80 m hoogte hebben.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#85 Geplaatst 22 februari 2011 - 12:47

Arm poesje :s
Kittens doe je in een bench of kittenkooi tot ze groot genoeg zijn om niet onder de voet gelopen te worden.
Dus pasgeboren kittens gaan met moeder in de kittenkooi,tot ze ongeveer 4-6 weken zijn,dit is voor de veiligheid van de kittens,zijn de kittens eenmaal zo ver dat ze zonder gevaar voor eigen veiligheid rond kunnen lopen,dan kunnen ze bench nog wel opzoeken om te gaan slapen,maar het deurtje blijft gewoon open,ook 's nachts!!!
Dat er wel eens iets omgegooid wordt,ja dat gebeurd nu eenmaal met katten en katten zitten graag hoog,dus bovenop een kast is voor de kat prachtig.
Zelfs 1 m2 is nog te klein,ik denk meer aan een minimale ruimte van 6 m2.

wea
wea
  • 5.927 berichten
  • 4 katten

#86 Geplaatst 22 februari 2011 - 12:57

Karwendel zei:

Zelfs 1 m2 is nog te klein,ik denk meer aan een minimale ruimte van 6 m2.

daar ben ik het ook mee eens....maar dit is wat nu in de wet staat.

Kattenpoot
Kattenpoot
  • 449 berichten
  • 3 katten

#87 Geplaatst 22 februari 2011 - 13:16

En dat beestje gaat nog veel groeien totdat ze naar buiten kan.
Dus die bench wordt steeds krapper voor het poesje.
Geplaatste afbeelding
Groetjes Nancy en de katten!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#88 Geplaatst 22 februari 2011 - 13:38

Mag ik je eens iets vragen? Wie wou het poesje? Jij of je ouders?
Je kitten mag niet rondlopen als het alleen is, maar later als het wat groter is, mag het wel in de veranda. Is die veranda verwarmd? Dan zou ik het kitten daar nu al in laten als er niemand thuis is.
Ons huis was altijd kindveilig en is nu katveilig. Vroeger was het een kinderhuis, nu is het een kattenhuis: overal ligt er wel speelgoed voor de katten (met dat verschil dat zij niet opruimen en de kids (soms ;) ) wel.
Die ren is gewoonweg veel te klein voor jouw katje. Een kat moet kunnen springen, lopen, dingen leren kennen,.... En zoals er hier nog mensen zeggen: als wij gaan werken zijn, dan slapen de katten bijna de hele tijd.
Probeer toch eens met jouw ouders te praten.

Geplaatste afbeelding

Laurine
Laurine
  • 754 berichten
  • 4 katten

#89 Geplaatst 23 februari 2011 - 17:25

maar het katje zit er eigenlijk alleen 's nachts in overdag is er altijd iemand thuis dus dan kan ze springen, lopen. enzovoort.

maar als wij weg zijn slapen ze ook de hele tijd.

evyv.
evyv.
  • 169 berichten

#90 Geplaatst 23 februari 2011 - 19:00

Kan misschien raar klinken maar denk dat je ouders beter een goudvis hadden aangekocht in plaats van een kitten :trance: Een kitten hoort rond te rennen, te spelen en te ontdekken. Goed dat je mama een hele dag thuis is en het kitten dan lekker mag rondrennen maar het is vooral s'nachts dat een kitten/kat echt begint te leven. Het kitten moet de kans krijgen om zichzelf te ontwikkelen, en jullie zullen haar toch moeten leren vertrouwen. Denk dat iedereen de eerste dagen met een bang hartje gaat slapen of de deur uitgaat, maar dat hoort er nu eenmaal bij. En wat is nu in godsnaam het ergste dat kan gebeuren? Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat de woonkamer kitten proof is zodat het zich niet kan verwonden of dergelijke, en wanneer dat zo is  laat ze toch lekker dollen. Ze zal zoals hierboven al meermaals vermeld veel rustiger zijn wanneer ze niet meer in de bench opgesloten wordt. Dan kan ze immers haar energie een hele dag en nacht kwijt en niet alleen op die momenten dat ze vrij mag rondlopen.

Ik hoop voor jullie kleintje dat ze snel s nachts lekker op de sofa mag liggen.