Spring naar inhoud

- - - - -

Matrassen/bedbodems/bedden....upje 25/1

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#1 Geplaatst 16 januari 2011 - 09:47

Pfffff, wij zijn onze matrassen echt zo beu maar waar zoek je eindelijk eens goeie matrassen en bedbodems??
Dit wordt ondertussen al ons 4e matras en nu willen we echt wel eens iets goeds.
Wie heeft er goede tips om op te letten, goede winkels in de buurt van Leuven, waar moeten we echt op letten om niet weer een miskoop te doen :o
We hebben altijd gedacht om niet iets te duurs te kopen maar ondertussen is goedkoop dus echt wel duurkoop geleken...

Bewerkt door *mikkeke*, 25 januari 2011 - 12:04.

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 16 januari 2011 - 10:33

Ik heb de mijne 2 jaar geleden bij Ikea gekocht en ben er echt tevreden over
Je kan ze allemaal uittesten en er staat uitleg bij
Ik heb gelet op de vulling van de matras, de dikte en dat hij niet te zacht was
De lattenbodem heb ik vooral gekeken naar de manier waarop hij is afgewerkt
Het is de eerste maal dat ik er supertevreden over ben :LOL:
Ik heb er wel heel wat tijd doorgebracht eerst uitproberen, lezen en vragen aan de verkoopster (en twijfelen)

Kristella
Kristella
  • 352 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 16 januari 2011 - 10:43

*Een tip: een matras leer je pas kennen door er op te liggen en in alle mogelijke houdingen. Niet alleen netjes op je rug maar ook opgerold op je zij als je zo slaapt.*

Toen wij een matras zochten wilden we eerst een tempur tot ik er een paar keer op probeerde rond te draaien en dit helemaal niet ging. Ik voelde me helemaal niet meer goed bij de matras. Dus zijn we voor een mixmatras aan het kijken nu.* ;)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 16 januari 2011 - 10:44

Wij zijn al prijs gaan laten maken in sleepy. Hele goede service.
Mijn matras van 'thuis' (iedereen zen matras) komt van "Bedking" in Boortmeerbeek/kampenhout. Die matras is na 10 jaar nog altijd heel goed! Mijn papa heeft een dubbele hernia gehad, en toen hebben we allemaal een super goede matras gekregen van daar :) Zeker op verschillende plaatsen gaan rondhoren voor een prijs. Sit and Sleep is ook nog een winkel. :geluk:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 16 januari 2011 - 10:45

sisi zei:

Ik heb de mijne 2 jaar geleden bij Ikea gekocht en ben er echt tevreden over
Je kan ze allemaal uittesten en er staat uitleg bij
Ik heb gelet op de vulling van de matras, de dikte en dat hij niet te zacht was
De lattenbodem heb ik vooral gekeken naar de manier waarop hij is afgewerkt
Het is de eerste maal dat ik er supertevreden over ben :LOL:
Ik heb er wel heel wat tijd doorgebracht eerst uitproberen, lezen en vragen aan de verkoopster (en twijfelen)

Ikea is :censored: Baaah rugpijn! ongelofelijk! Van zodra hier genoeg centjes zijn vliegt die matras de deur uit en komt er een degelijke!!

Jana_23
Jana_23
  • 3.360 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 16 januari 2011 - 10:56

Hier komen de matrassen ook van sleepy.
We zijn er heel tevreden van

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 16 januari 2011 - 11:02

Frances zei:

Ikea is :censored: Baaah rugpijn! ongelofelijk! Van zodra hier genoeg centjes zijn vliegt die matras de deur uit en komt er een degelijke!!

Daarom dat je ze moet uittesten he. De matras waar we nu op slapen is er een van Leenbakkers (heel goedkoop geweest) en nu na 10 jaar pas moeten we ook kijken naar een ander.(hadden nooit gedacht dat we er zo lang mee gingen doen).

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 16 januari 2011 - 11:03

Wij hebben matrassen van Auping: twee aparte 1 persoonsmatrassen met zo een verbindingsstukje ertussen.
Zo past de matras zich zowel aan jou als aan je man aan.

Niet goedkoop, ze kosten toch een 800-900 per stuk zonder bodems, maar ik zou niets anders meer willen.

Er zijn regelmatig wel serieuze promoties op Auping, dan loont het zich wel...
Geplaatste afbeelding

Guest_Gehenna_*
Guest_Gehenna_*

#9 Geplaatst 16 januari 2011 - 11:25

Ik heb altijd Lattoflex als bodem gehad en de matras heb ik van Bedking. 5 jaar oud en begin rugpijn te krijgen. Mix met foam en veren (ressorts, springveren), helaas staan de veren redelijk ver uit elkaar en dat begin ik nu dus te voelen. Ben er toch 5 jaar content van geweest :)
Bij aankoop volgende matras zal ik op de hoeveelheid veren letten en de dikte van het foam over de veren. Heel belangrijk punt.

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#10 Geplaatst 16 januari 2011 - 11:29

bij ons wordt een nieuw bed eveneens zachtjes aan noodzakelijk.
vooral de ligoppervlakte moet uitbreiden ... :d

heb al met de idee gespeeld van een extra matras aan het voeteneinde => 2x3m :dancer:
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 16 januari 2011 - 11:38

YvVanRoyen zei:

bij ons wordt een nieuw bed eveneens zachtjes aan noodzakelijk.
vooral de ligoppervlakte moet uitbreiden ... :d

heb al met de idee gespeeld van een extra matras aan het voeteneinde => 2x3m :dancer:

Gewoon heel de kamer volleggen met matrassen Yv ;)

Geplaatste afbeelding

74catwoman
74catwoman
  • 77 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 16 januari 2011 - 11:42

Wij hebben hier ook Auping en we zijn er heel tevreden over. Wij hebben twee aparte matrassen die aangepast zijn aan ons gewicht :d (mijn man weegt meer als ik O:) ) Je betaald hier wel veel voor maar de kwaliteit, de garantie en de service zijn echt heel goed......

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 16 januari 2011 - 13:02

Wij hebben nu ook latoflex genomen, en ik moet zeggen dat ik er heel blij mee ben.  We zijn ook eens gaan kijken naar Auping, maar toch bij latoflex gegaan.  Je moet gewoon beslissen hoeveel geld je eraan wil geven, ons bed heeft 1500 € gekost, maar het is ook wel de bedoeling dat het enkele jaren meegaat.

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#14 Geplaatst 16 januari 2011 - 13:07

Jess zei:

Wij hebben matrassen van Auping: twee aparte 1 persoonsmatrassen met zo een verbindingsstukje ertussen.
Zo past de matras zich zowel aan jou als aan je man aan.

Niet goedkoop, ze kosten toch een 800-900 per stuk zonder bodems, maar ik zou niets anders meer willen.

Er zijn regelmatig wel serieuze promoties op Auping, dan loont het zich wel...

Dito.

Hier al bijna 10 jaar een Auping matras. En hij voelt nog voor geen meter versleten. Ik heb er nu ook twee naast elkaar met een verbindingsstuk. Als deze eenmaal versleten is, koop ik direct weer een nieuwe Auping.

(Ik heb overigens ook twee auping bodems, het bed zelf is van een of ander italiaans merk)

Bewerkt door Vosse, 16 januari 2011 - 13:08.

Guest_vivke_*
Guest_vivke_*

#15 Geplaatst 16 januari 2011 - 13:10

tempur matrassen zijn duur maar zeer goed

normaal gezien zou een mens om de 10 jaar de matras moeten vervangen