Melvin heeft rond zijn 14 weken last gehad van zijn blaas. Uiteindelijk naar de DA geweest en hij heeft antibioticaspuit gegeven. Na drie dagen was het nog niet beter, maar erger --> kleine plasjes, bloed erbij, buiten kattenbak plassen,...
Uiteindelijk is de fokker er ook mee naar haar DA geweest en hebben ze urine genomen enz.
Conclusie: geen gruis, geen steentjes, maar serieuze onsteking
Oorzaak: Idiopatisch (of hoe je dat ook zegt haha) --> stress??? Alhoewel geen stress te merken...
Behandeling voor de kitten: cystease pilletjes (nu nog steeds) + dieetvoer.
Ik heb al verschillende merken gezien: hill's c/d, royal canin s/o urinary en trovet ASD. Op al het dieetvoer staat: niet geschikt voor kitten, drachtige of zogende poezen. Ik vind dit dus heel raar dat mijn kitten speciaal voer krijgt om anti-struvietstenen op te lossen of te voorkomen.
Ten eerste: DA zei dat er geen sprake was van gruis of stenen
Ten tweede: op het voer staat niet geschikt voor kitten dus dit kan onmogelijk goed zijn voor zijn beendergestel
Ik zou dit in principe zes maanden moeten volgen. Nu ik vroeg mij af of zo'n dingen normaal zijn. Ik heb dit nu een maand ofzo gedaan en zou eigenlijk graag het risico willen nemen om geleidelijk aan terug over te schakelen naar kittenvoer (uiteindelijk zit hij in een belangrijke levensfase/groeifase en heeft hij die speciale bouwstoffen nodig). Ik ben van plan om korrels dieetvoer te mengen met gewoon kittenkorrels en zo langzaam over te schakelen naar volledige kittenkorrels. Ik zou wel nog elke dag een 20 à 40gr natvoer (dieetvoeding) geven om alles geleidelijk aan te laten lopen.
Wat denken jullie hierover? Is er nog iemand die hier ervaring mee heeft.
Ik vind het erg bizar dat mijn kitten voeding krijgt om stenen op te lossen of te voorkomen terwijl de DA zei dat er daar totaal geen sprake van was bij de test in zijn urine. Dit is te vergelijken met een mens die elke dag antibiotica zou nemen tegen de griep die maar een keer kan opduiken