Spring naar inhoud

- - - - -
Ragdoll

Welke borstel/kam gebruiken?

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Ragdollprincess
Ragdollprincess
  • 24 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 21 mei 2009 - 20:37

Hallo, welke borstel / kam gebruiken jullie voor je Ragdoll?
De mijne laten zich heel graag kammen. Gaan zelfs op hun rug liggen zodat ik lekker makkelijk aan hun buikje kan. :)
Alleen heb ik de indruk dat mijn borstel (zo eentje met zilverkleurige stekels die gebogen staan op het uiteinde) niet echt geschikt voor ze is. Hun haren worden er zo "statisch" van en ik kan na een grondige borstelbeurt nog steeds losse haren uit hun vacht halen.
In de dierenwinkel is er zoveel keuze dat ik door de bomen het bos niet meer zie (of is het omgekeerd?) ;)

Wie kan er mij een beetje op weg helpen in m'n zoektocht naar de geschikte kam / borstel?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 21 mei 2009 - 21:09

Het statische kan je oplossen door je poezen eerst te strelen met een vochtig washandje, anders ga je met elke borstel of kam het statisch effect veroorzaken hoor. De haren worden statisch door de wrijving. Je kan bij verzorging misschien het topic van de furminator eens lezen, dit heeft bij velen een groot succes.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ragdollprincess
Ragdollprincess
  • 24 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 26 mei 2009 - 13:00

Bedankt voor de tip :d Ben z'n paarse Furminator gaan kopen in de Zoomart (Tienen) en ga hem vanavond uittesten.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 26 mei 2009 - 13:09

Ik heb een grovve borstel zonder pinnekes, gewoon om hun vacht glad te strijken, daarna gebruik ik een kam met ongelijke tandjes, dit zou speciaal voor halflangharige katten zijn, ze hebben hem graag en ik kan er makkelijk doorgaan, ik heb ook nog ene met veel fijnere tandjes, maar dan moet ik er echt al goed kunnen doorgaan, deze is meer geschikt voor MoucheMouche, een kortharige kat en natuurlijk gebruik ik ook de Furminator in combinatie met een vochtig doekje, want anders vliegen de haren veel teveel in't rond

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Ragdoll