Spring naar inhoud

- - - - -

kater eet niks…

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 16 januari 2011 - 18:01

t is nu al de 5 de dag dat hij niet wilt eten. Hij is niet ziek, is gewoon actief en speelt. Ook staat hij er als 1ste rond etenstijd en gaat gewoon mee aan tafel met de andere poezen alleen eet hij dan niks. Hij blijft gewoon lief en aanhankelijk mijn Silver van bijna 4 jaar oud.
Vreemd hoor dat hij niet wilt eten van zijn vis want normaal is hij de grootste eter en vis is zijn lievelingsmaaltje. Drinken doet hij wel gewoon. Ik heb in zijn bekje gekeken en alles ziet er normaal uit, ook aan zijn tanden mankeert hij niks want hij bijt de krakjes wel kapot maar slikt ze daarna niet in, zijn keel ziet er ook normaal uit. Hij is denk ik wel wat vermagerd maar zijn ribben zijn niet voelbaar. Ook heb ik nog niks abnormaals in de kattenbak gevonden. Het is raar om met hem naar de dokter te gaan als hij niet ziek is maar ik maak me nu wel zorgen om hem. Wat als de dokter niks vind?

Nog vergeten te melden, ik heb hem buiten al 2 keer gal zien spugen.

Iemand ervaring mee?

Bewerkt door Nivo, 16 januari 2011 - 18:04.

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#2 Geplaatst 16 januari 2011 - 18:10

Met een poes naar de DA gaan die 5 dagen niet eet, is niet raar!
Er moet iets zijn wat je niet aan de buitenkant ziet, maar wat er wel is!
Toch maar naar de DA, lijkt me een heel goed idee!!

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 16 januari 2011 - 18:20

Inderdaad, zo snel mogelijk bij een DA gaan.
Geplaatste afbeelding

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#4 Geplaatst 16 januari 2011 - 18:28

Merkwaardig eigenlijk, 5 dagen niks eten is lang, en niks aan te zien dat op ziek lijkt. Is het een buitenpoes? zou het mogelijk zijn dat de kommekes bij de buren gestolen worden door hem? Indien dat uitgesloten is toch maar kijken wat de dierenarts zegt hoor.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 16 januari 2011 - 18:31

Zo snel mogelijk naar de DA! als hier een kat 1 dag niet wil eten sta ik al bij de DA beter een keer te veel dan te weinig
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 16 januari 2011 - 19:16

Zeker naar de DA gaan, 5 dagen niets eten is voor een poes gevaarlijk, er kan leververvetting optreden. :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 16 januari 2011 - 19:21

naar DA gaan nu!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#8 Geplaatst 16 januari 2011 - 19:26

superdringend naar de dierenarts !!!! geen minuut wachten !!!! opzoeken wie van dienst is ...
Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 16 januari 2011 - 21:49

ik word wel een beetje bang van sommige reacties

Ik heb de dierenarts van wacht gebeld en die zegt dat het geen spoedgeval is en ik beter morgen even met hem naar mijn eigen dierenarts kan gaan. Wat ik zeker ga doen!!!!

Ik meld morgen wat er mogelijk aan de hand is.

Ieder bedankt !!!

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 16 januari 2011 - 22:57

Als je kat al 5 dagen niet eet dan moet je zeker naar de DA gaan...hij ziet er verder misschien niet ziek uit (wat op zich misschien dan weer positief is), maar er is duidelijk iets aan de hand waardoor je kat niet eet. Misschien toch last van zn tanden ofzo...
Je zegt ook dat je hem buiten al 2 keer gal hebt zien spugen...weet niet of ie vaak buiten komt, maar kan zijn dat hij dat natuurlijk vaker doet dan.

Ik wist ook eerst niet dat niet eten bij een kat leververvetting kan veroorzaken, maar nu ik dit weet hou ik het altijd goed in de gaten.

Dus morgenochtend meteen de DA bellen...hopelijk valt het mee!! Duim voor je katje

Guest_sjaak_*
Guest_sjaak_*

#11 Geplaatst 16 januari 2011 - 22:59

ben het met de andere eens ga eerst eens naar de da

sterkte

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 17 januari 2011 - 07:00

Weet je zeker dat hij al 5 dagen niks gegeten heeft??  Dat is zelfs gevaarlijk!

Hou ons op de hoogte .. :onzeker:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 17 januari 2011 - 13:17

Hij heeft mss een obstructie of een maagontsteking? Is hij nog op de bak geweest?
Probeer hem anders met een spuitje te dwangvoeren bv met a/d hills natvoer dat kan je bij de da of apotheker kopen.
Het kan zijn dat hij een tandvleesontsteking heeft. Eerst toch snel naar de da.

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 17 januari 2011 - 13:47

Nog even afwachten :( ook mijn eigen dierenarts vind het ook niet dringend, ik moet vanavond gewoon op spreekuur komen, hij heeft zojuist een paar krakjes gegeten maar die waren ook te tellen op 1 hand, niks aan de tanden, ook niks vreemd in de kattenbak gevonden, vanmorgen weer wat gal gespuigt, verder is hij nog steeds actief doet alles zoals normaal :catscratchhead

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 17 januari 2011 - 14:09

Gal spugen wijst meestal op een lege maag.Ik denk dat ze toch niet eet.Zou toch ook naar de da gaan.Ze kan mss niet slikken.