Spring naar inhoud

- - - - -

kater eet niks…

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
Guest_sjaak_*
Guest_sjaak_*

#16 Geplaatst 17 januari 2011 - 14:51

en hoe is het afgelopen

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 17 januari 2011 - 14:58

is niet raar hoe sommigen hier reageren hoor. Denk dat het voor iedereen doodnormaal is dat je naar de da gaat als je kat al 5 dagen niet eet en gal spuugt. Ik ga voor minder naar de da hoor
Hopelijk is het gewoon een buitenkat (want daar heb je nog geen antwoord op gegeven) die lekker bij de buren zijn maagje vult en is er idd niets aan de hand. Maar ook als er niets aan de hand is kan je beter naar de da gaan als je vragen hebt

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 17 januari 2011 - 15:19

Wel raar dat hij normaal blijft doen na 5 dagen zonder eten...
En gal spuwen is idd teken van een lege maag. :s

Ik :duim: mee voor vanavond!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 17 januari 2011 - 15:43

Overdag staat het kattenluik open en kunnen ze gewoon naar buiten als ze willen, voor het donker is iedereen binnen en dan gaat het luik ook op slot voor de nacht. Ik denk niet dat hij ergens anders eten krijgt want de naaste buur is geen kattenliefhebber op z’n zachts gezegd.
Ook heb ik een zwerfpoes die dagelijks in mijn kippenhok eten krijgt, dus mocht er ergens anders iets te halen vallen dan zou ik hem ook niet elke dag zien. Mijn poezen zijn schuw van mensen en zullen hen zeker niet opzoeken ook niet om te eten.
Het is nl zo dat hij enkel verzot is op vis, op ander dagen eet hij dan liever brokjes die er dag en nacht staan 3 soorten dus voor mij oncontroleerbaar. Het ging mij opvallen dat hij op de visdagen (3xpw) niks wilde terwijl hij normaal dan de grootste eter is. Het is straks tonijn dus nog even kijken wat hij gaat doen. (de koolvis van gisteren staat er ook nog voor een deel)

Ook ik moet even afwachten tot vanavond helaas, ik meld mij straks nog wel.

:hoi: Ann

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 17 januari 2011 - 16:01

Nivo zei:

Overdag staat het kattenluik open en kunnen ze gewoon naar buiten als ze willen, voor het donker is iedereen binnen en dan gaat het luik ook op slot voor de nacht. Ik denk niet dat hij ergens anders eten krijgt want de naaste buur is geen kattenliefhebber op z’n zachts gezegd.
Ook heb ik een zwerfpoes die dagelijks in mijn kippenhok eten krijgt, dus mocht er ergens anders iets te halen vallen dan zou ik hem ook niet elke dag zien. Mijn poezen zijn schuw van mensen en zullen hen zeker niet opzoeken ook niet om te eten.
Het is nl zo dat hij enkel verzot is op vis, op ander dagen eet hij dan liever brokjes die er dag en nacht staan 3 soorten dus voor mij oncontroleerbaar. Het ging mij opvallen dat hij op de visdagen (3xpw) niks wilde terwijl hij normaal dan de grootste eter is. Het is straks tonijn dus nog even kijken wat hij gaat doen. (de koolvis van gisteren staat er ook nog voor een deel)

Ook ik moet even afwachten tot vanavond helaas, ik meld mij straks nog wel.

:hoi: Ann

:hoi:

Het is dus enkel de vis die hij duidelijk niet meer eet, de korrels eventueel wel?
Als die er altijd staan kun je idd niet zeker zijn wie wat eet...

Ik hoop dat het niets ergs is!
Misschien is hij gewoon de vis beu gegeten? O:)

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#21 Geplaatst 17 januari 2011 - 16:34

Daar de kater ook buiten loopt, is het misschien goed mogelijk dat hij zich overdag tegoed doet aan enkele muisjes ? en dat hij daardoor zijn vis niet meer wil !

Het overgeven kan dan misschien ook te maken hebben met een haarbal die hij absoluut wil uitbraken
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 17 januari 2011 - 16:45

Persoonlijk denk ik dat hij wel stiekem eet. Een kat die reeds 5 dagen niets, maar dan ook niets eet, gaat afzwakken, lijkt me.
Daarintegen zou ik zeker niet twijfelen om je DA te bezoeken.
Gek dat ze dit niet dringend vinden. Een kat dat al 5 dagen niet eet en gal spuwt :catscratchhead .
Maar ik ben dan ook geen DA he....

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#23 Geplaatst 17 januari 2011 - 16:53

Die koolvis van gisteren zou ik toch vlug in de vuilnisbak kieperen. Als ze hier iets vers krijgen, vliegt dat na maximum 15 minuten al in de vuilnisbak.

Geplaatste afbeelding

Guest_Sultana_*
Guest_Sultana_*

#24 Geplaatst 17 januari 2011 - 18:59

direkt naar de dierenarts. eigenlijk moet je al met 1 dag gaan.
Intussen proberen om hem toch te laten drinken (met een spuitje, en indien je dat niet hebt, een theelepeltje) eten is minder belangrijk.
Of eet hij soms stiekem bij de buren................

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 17 januari 2011 - 19:02

Ik heb hier al dingen gelezen over leververvetting en anorexia!  Ik zou toch snel naar de DA gaan

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 17 januari 2011 - 19:35

Hoe is het afgelopen bij de dierenarts?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 17 januari 2011 - 19:37

Ben ook wel benieuwd??

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#28 Geplaatst 17 januari 2011 - 19:39

en ? eet de poes al terug ? wat zei de da ? komt het in orde ? :rub:

Bewerkt door YvVanRoyen, 17 januari 2011 - 19:39.

Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#29 Geplaatst 17 januari 2011 - 19:40

Voor we vertrokken zijn naar de da heeft hij toch wat tonijn willen eten en het binnengehouden. Na wat vragen te hebben beantwoord bij de da vroeg hij me of hij heel vet gegeten had. Neen ik geef geen vet eten na wat denken schoot mij te binnen dat ik een dikke week geleden rare kots gevonden heb, het zag er zo raar uit dat ik het geanalyseerd heb en er vogelvoederbol in dacht te herkennen. Zo nu en dan nemen ze de netjes mee naar huis van elders waar ooit voederbollen inzaten. Soms zit er dan nog wel eens een stuk in. Ook moest ik denken dat ik misschien schuld had omdat ik speciaal cake bak voor de vogels. Daar zit dan 1 op 4 delen maïsolie in verder bloem, eieren, cocosraps, gepelde zonnebloempitten en appel. Ik heb mijn oudste wel eens betrapt dat ze daarvan at, wellicht de anderen ook wel. Ik zal dat meteen staken, de groep vogels, vooral spreeuwen en merels ga ik maar op een ander dieet zetten.

Nu heeft de da geen koorts, niks in de mond of tanden, niks in de buik abnormaals tegengekomen. Hij dacht inderdaad dat zijn lever eronder geleden heeft. Hij heeft een prikje hiervoor gekregen, verder heb ik siroop (ipv pilletjes)en pasta meegekregen die hij 3 keer per dag moet krijgen in minderende mate als hij weer eet. Ook heb ik zakjes van hills en RC meegekregen maar dat moet hij ook niet. Hij heeft bij thuiskomst weer tonijn gegeten en het binnengehouden tot nu. Hopelijk gaat hij komende dagen blijven eten, ik ben nu wel opgelucht dat ik de oorzaak weet en dat het goed gaat komen.

Wie weet heeft er ooit iemand wel iets aan deze bizarre informatie. Vogeltjes voederen blijkt toch niet zo onschuldig te zijn O:) :o

Voor iedereen wel bedankt voor de goede raad en de goede zorgen! :flower:

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#30 Geplaatst 17 januari 2011 - 19:46

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding