Spring naar inhoud

- - - - -

kater eet niks…

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 17 januari 2011 - 19:58

Nivo zei:

Voor we vertrokken zijn naar de da heeft hij toch wat tonijn willen eten en het binnengehouden. Na wat vragen te hebben beantwoord bij de da vroeg hij me of hij heel vet gegeten had. Neen ik geef geen vet eten na wat denken schoot mij te binnen dat ik een dikke week geleden rare kots gevonden heb, het zag er zo raar uit dat ik het geanalyseerd heb en er vogelvoederbol in dacht te herkennen. Zo nu en dan nemen ze de netjes mee naar huis van elders waar ooit voederbollen inzaten. Soms zit er dan nog wel eens een stuk in. Ook moest ik denken dat ik misschien schuld had omdat ik speciaal cake bak voor de vogels. Daar zit dan 1 op 4 delen maïsolie in verder bloem, eieren, cocosraps, gepelde zonnebloempitten en appel. Ik heb mijn oudste wel eens betrapt dat ze daarvan at, wellicht de anderen ook wel. Ik zal dat meteen staken, de groep vogels, vooral spreeuwen en merels ga ik maar op een ander dieet zetten.

Nu heeft de da geen koorts, niks in de mond of tanden, niks in de buik abnormaals tegengekomen. Hij dacht inderdaad dat zijn lever eronder geleden heeft. Hij heeft een prikje hiervoor gekregen, verder heb ik siroop (ipv pilletjes)en pasta meegekregen die hij 3 keer per dag moet krijgen in minderende mate als hij weer eet. Ook heb ik zakjes van hills en RC meegekregen maar dat moet hij ook niet. Hij heeft bij thuiskomst weer tonijn gegeten en het binnengehouden tot nu. Hopelijk gaat hij komende dagen blijven eten, ik ben nu wel opgelucht dat ik de oorzaak weet en dat het goed gaat komen.

Wie weet heeft er ooit iemand wel iets aan deze bizarre informatie. Vogeltjes voederen blijkt toch niet zo onschuldig te zijn O:) :o

Voor iedereen wel bedankt voor de goede raad en de goede zorgen! :flower:

Gelukkig dat je de oorzaak hebt gevonden, ik hoop dat hij zich snel beter voelt! :duim: :duim: :duim:

Ik heb huisjes hangen met een zaadmengeling in, daarmee kan er niet veel mis gaan! ;)

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 17 januari 2011 - 20:20

Een oorzaak waar je niet snel op komt!

Ik heb ook een huisje hoog op een paal staan. Daarin zaden.

Nivo
Nivo
  • 6.320 berichten
  • 1 katten

#33 Geplaatst 18 januari 2011 - 18:32

Even een update, Silver is sinds vanmiddag alleen maar aan het schooieren voor eten, ik ben enorm blij en wil dit goeie nieuws delen ook blij dat ik hem niet zo vaak meer moet dwingen om die rotspuitjes te forceren!! Hij heeft zojuist weer meegegeten met de bende en zelfs kip gegeten die hij anders met zeer lange tanden eet en het binnengehouden ook, het lijkt erop dat hij met een inhaalrace bezig is :goofy:

Alleen maar lof voor mijn dierenarts, is nu al de 3de keer dat hij in mijn ogen wonderen verricht. Hiervoor al 2 keer met mijn doodzieke Sjors met hoge koorts na bij hem te zijn geweest dat hij na thuiskomst weer direct ging eten en ging herstellen. :heart:
Jammer dat hun held al bijna de pensioenleeftijd heeft bereikt.

Voor de grondscharrelaars heb ik al een alternatief verzonnen en het voederhuisje en de voederbollen hangen nu onder een boom van een overhangende tak van de buren. Nu kunnen de meeuwen en de kauwen ze niet meer proberen te stelen waarna ze ergens op de grond belanden. :neen:

Ik houd het nog allemaal even in de gaten maar voorlopig ben ik gerustgesteld dat ik mijn knuffelbeer nog lang mag knuffelen en verwennen :dancer:

Bedankt iedereen voor de steun :duim:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 18 januari 2011 - 18:39

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 18 januari 2011 - 19:25

:thumb: :thumb: :thumb:

Dat is goed nieuws, wel jammer dat je da de pensioenleeftijd bereikt, hopelijk stopt hij er nog niet té snel mee!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_sjaak_*
Guest_sjaak_*

#36 Geplaatst 18 januari 2011 - 19:29

goed teken :thumb: :thumb: