Spring naar inhoud

- - - - -

ontslag ingetrokken, blz 3

• Log in om te reageren
71 reacties op dit onderwerp
Guest_scolu_*
Guest_scolu_*

#16 Geplaatst 16 januari 2011 - 18:47

nee maar als Tijgertje zwart werkt ofzo kan natuurlijk alles, vandaar dat ik het vraag

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#17 Geplaatst 16 januari 2011 - 18:51

Zal geen zwartwerk zijn vermits ze eerder vermeld dat ze bij de vakbond gaat informeren

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 16 januari 2011 - 18:52

:rub: :rub: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_scolu_*
Guest_scolu_*

#19 Geplaatst 16 januari 2011 - 18:52

nou je kan toch niet zomaar ontslagen worden... lijkt mij niet dat ze je kunnen ontslaan als je in de ziektewet zit, dus misschien zijn er meer dingen?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 16 januari 2011 - 18:54

Heb je dat aangegeven als arbeidsongeval?

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 16 januari 2011 - 18:54

Gewoon met een telefoontje kan je niet zomaar ontslaan worden hoor als je daar werkt met een contract. Ze moeten sowieso een aangetekend schrijven doen...
Het zou anders wel helemaal gemakkelijk worden :s .

- wat is er precies gebeurd?
- heb je jou tijdens het werk verbrand? Zo ja, heb je dit aangegeven als arbeidsongeval?
- was je in orde met je dokterattest die je afwezige periode wettigt?

Wel verschrikkelijk natuurlijk om mee te maken.

Bewerkt door Mieke'tje, 16 januari 2011 - 18:56.

Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#22 Geplaatst 16 januari 2011 - 19:03

Dat kan toch zomaar niet hoor denk ik. En dan nog gewoon via de telefoon?? :o Ontslag moet toch schriftelijk gebeuren. Ik zou morgen wel komen opdagen op je werk hoor. Anders ben je nog ongewettigd afwezig.

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#23 Geplaatst 16 januari 2011 - 19:08

Klopt hoor wat pixel zegt! Je moet aanwezig zijn morgen of jij bent in de fout! Telefonisch heeft geen enkele rechtsgelding normaal gezien. Laten ze het morgen maar eens in je gezicht uitleggen en al je papieren van je werkongeval meenemen!!
Laat je niet doen!!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#24 Geplaatst 16 januari 2011 - 19:15

3elfje zei:

Klopt hoor wat pixel zegt! Je moet aanwezig zijn morgen of jij bent in de fout! Telefonisch heeft geen enkele rechtsgelding normaal gezien. Laten ze het morgen maar eens in je gezicht uitleggen en al je papieren van je werkongeval meenemen!!
Laat je niet doen!!

Ze moet er inderdaad zijn maar als ze het niet heeft aangegeven als arbeidsongeval, is het nu toch te laat (moet binnen de 24 uur). Of het zou zijn dat ze werkt met weekcontracten en dat het niet verlengd is, dat kan ook natuurlijk.

Bewerkt door Joloka, 16 januari 2011 - 19:16.

Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 16 januari 2011 - 19:29

Je zomaar ontslagen via de telefoon kunnen ze inderdaad niet doen, vind dit toch maar raar hoor.  Zou inderdaad dan ook naar de vakbond gaan en zien wat zij kunnen doen.  Zou inderdaad morgen ook gewoon gaan, of je hebt inderdaad een onwettig afwezig aan je been.

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 16 januari 2011 - 19:32

Ja zeker ik zou ook gaan morgen ,en laat ze het dan maar eens uitleggen want dit is echt onwettelijk .
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 16 januari 2011 - 19:33

had contract tot de 31 dec, en het is toen gebeurd, en had nog geen nieuw contract voor 2011, dus kan er waarschijnlijk weinig aan doen :(

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 16 januari 2011 - 19:35

Was dat via de interim dan of hoe bedoel je

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 16 januari 2011 - 19:40

Mss. nog een klein detail. Als ze via interim werkt, kan dit jammer genoeg wel. Deze contracten kunnen wekelijks worden stopgezet, maar dan vind ik het vreemd dat de baas zelf een sms stuurt dat ze niet meer moet komen. Meestal verwittigen ze dan de interim en mogen zij de werknemer opbellen om dit nieuws te melden...
Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 16 januari 2011 - 19:41

Ik versta het niet goed. Hoewel je contract afliep, wist je dat je de week nadien(indien je je niet had verbrand) dan daar terug kon werken? Of ging het automatisch stop gezet worden, en aangezien je geen contract daar had in januari dan kan je toch ook niet worden betaalt door dat werk of wel?
Geplaatste afbeelding