Spring naar inhoud

- - - - -

ontslag ingetrokken, blz 3

• Log in om te reageren
71 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 16 januari 2011 - 19:41

tijgertje75 zei:

had contract tot de 31 dec, en het is toen gebeurd, en had nog geen nieuw contract voor 2011, dus kan er waarschijnlijk weinig aan doen :(

Ah zo, je had een bepaalde duur contract. Ik vrees idd. dat je dan weinig kan doen als er geen verlenging werd getekend :( ...
Geplaatste afbeelding

Guest_scolu_*
Guest_scolu_*

#32 Geplaatst 16 januari 2011 - 19:44

ik vrees het ook ! wel jammer dat ze dat niet eerder gezegd hebben dat je contract niet verlengd zou worden, want officieel moeten ze dat zoveel dagen vantevoren aan geven volgens mij

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 16 januari 2011 - 19:49

scolu zei:

ik vrees het ook ! wel jammer dat ze dat niet eerder gezegd hebben dat je contract niet verlengd zou worden, want officieel moeten ze dat zoveel dagen vantevoren aan geven volgens mij

Dat is niet hoor. Toen ik de eerste maal m'n vakantiejob deed, was er daar een dame en die kwam te weten dat ze de volgende week niet moest weerkomen doordat haar naam niet op de uurrooster stond. En via een interimkantoor moeten ze ook geen rekening houden met het op voorhand zeggen.
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 16 januari 2011 - 19:49

Dat is heel rot om te horen :misselijk:
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#35 Geplaatst 16 januari 2011 - 20:13

normaal moest ik blijven gaan, maar ze zijn nu gewoon lastig omdat ik tijdens die week dat ze dicht waren niet extra komen werken ben, moet je eens proberen met zo'n draaierig hoofd en zo'n brandwond :o

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#36 Geplaatst 16 januari 2011 - 22:13

ik vrees dat je hier weinig tegen kan doen.

Vermits je contract was afgelopen en er nog geen verlenging was getekend kunnen ze perfect dit doen, hoe kut dit natuurlijk ook is.

Desondanks zou ik morgen toch gewoon naar je werk gaan en uitleg vragen.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#37 Geplaatst 17 januari 2011 - 09:41

Lieveke85 zei:

ik vrees dat je hier weinig tegen kan doen.

Vermits je contract was afgelopen en er nog geen verlenging was getekend kunnen ze perfect dit doen, hoe kut dit natuurlijk ook is.

Desondanks zou ik morgen toch gewoon naar je werk gaan en uitleg vragen.

Ik vrees dat ze er juist wel iets kan aan doen ;) . Haar contract liep tot 31/12. Ze is pas gisteren op de hoogte gebracht dat haar contract niet verlengd werd. Dus... werd stilzwijgend haar contract verlengd op 1/1 en heeft ze nu een vaste job (als je contract stopt en je mag daarna gewoon verder werken zonder ze je een contract geven, is dat een stilzwijgende verlenging en wordt dat een vaste job). Ze kunnen je dus niet zomaar ontslaan. Ze zijn zelfs verplicht om je een opzegvergoeding te geven en je ontslag moet schriftelijk gebeuren.

Of het moet zijn dat ze geen ziekenbriefje heeft binnen gebracht voor de periode na haar arbeidsongeval tot nu en dan was ze ongewettigd afwezig.

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 17 januari 2011 - 09:54

Joloka zei:

Ik vrees dat ze er juist wel iets kan aan doen ;) . Haar contract liep tot 31/12. Ze is pas gisteren op de hoogte gebracht dat haar contract niet verlengd werd. Dus... werd stilzwijgend haar contract verlengd op 1/1 en heeft ze nu een vaste job (als je contract stopt en je mag daarna gewoon verder werken zonder ze je een contract geven, is dat een stilzwijgende verlenging en wordt dat een vaste job). Ze kunnen je dus niet zomaar ontslaan. Ze zijn zelfs verplicht om je een opzegvergoeding te geven en je ontslag moet schriftelijk gebeuren.

Of het moet zijn dat ze geen ziekenbriefje heeft binnen gebracht voor de periode na haar arbeidsongeval tot nu en dan was ze ongewettigd afwezig.

Ik denk eigenlijk ook zoiets...

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 17 januari 2011 - 09:57

Wat erg :(
We duimen dat je snel een nieuwe job vindt! :duim:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#40 Geplaatst 17 januari 2011 - 09:57

Frances zei:

Ik denk eigenlijk ook zoiets...

Ik ben het zeker ;)

Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#41 Geplaatst 17 januari 2011 - 09:57

ik ga zometeen naar daar, eens zien wat er scheelt, heb ondertussen al wel uitzicht op iets anders, en mss ook beter betaald, dat is het voordeel van poetsvrouw zijn daar is altijd werk in

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#42 Geplaatst 17 januari 2011 - 09:59

tijgertje75 zei:

ik ga zometeen naar daar, eens zien wat er scheelt, heb ondertussen al wel uitzicht op iets anders, en mss ook beter betaald, dat is het voordeel van poetsvrouw zijn daar is altijd werk in

ok. Maar wil je ook eens antwoorden op onze vragen? Heb je dat aangegeven als arbeidsongeval? Heb je een ziektebriefje binnen gebracht dat liep tot nu? Want we kunnen je zoveel raad geven als we willen, maar als je zelf in de fout bent gegaan, dan kunnen we je ook niet helpen he :hug: :hug: :hug: .

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 17 januari 2011 - 10:03

raar verhaal :s

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#44 Geplaatst 17 januari 2011 - 12:34

heb ziekenbriefje binnengebracht, direkt de 1e,
maar ben net daar gewest en alles is uitgepraat, ze dachten dat ik gewoon aan het profiteren was en eigenlijk niet echt ziek was, ik heb dan net mijn buik laten zien met al die zweren en daar schrokken ze toch wel serieus van, heb dan ook het hele verhaal gedaan van dat virus op mijn binnenoor en zo en dat ik waarschijnlijk dit allemaal gekregen heb door met oudjaar te hard gewerkt te hebben
alles is in orde vanaf de 24e mag ik terug gewoon komen werken, en ze bood ook haar verontschuldigingen aan, dus eind goed al goed, voor mij toch :dancer: :dancer: :dancer:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 17 januari 2011 - 12:36

tijgertje75 zei:

heb ziekenbriefje binnengebracht, direkt de 1e,
maar ben net daar gewest en alles is uitgepraat, ze dachten dat ik gewoon aan het profiteren was en eigenlijk niet echt ziek was, ik heb dan net mijn buik laten zien met al die zweren en daar schrokken ze toch wel serieus van, heb dan ook het hele verhaal gedaan van dat virus op mijn binnenoor en zo en dat ik waarschijnlijk dit allemaal gekregen heb door met oudjaar te hard gewerkt te hebben
alles is in orde vanaf de 24e mag ik terug gewoon komen werken, en ze bood ook haar verontschuldigingen aan, dus eind goed al goed, voor mij toch :dancer: :dancer: :dancer:

Oh gelukkig! :thumb: