Spring naar inhoud

- - - - -

ontslag ingetrokken, blz 3

• Log in om te reageren
71 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#61 Geplaatst 17 januari 2011 - 16:59

Frances zei:

Ik DENK dat je het nog steeds kan doorgeven als werkongeval.

Nee, moet binnen de 24 uur gebeuren. Of je moet geluk hebben dat ze het nog willen aanvaarden (maar dan moet je ook getuigen hebben die echt kunnen bewijzen dat het op het werk gebeurd is). Tot vorig jaar deed ik de arbeidsongevallen bij ons op het werk en dat lukte dan wel af en toe eens dat wij het nog goedkeurden. Maar nu is het bij een externe firma en dat is heel wat anders.

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#62 Geplaatst 17 januari 2011 - 17:02

Joloka zei:

Nee, moet binnen de 24 uur gebeuren. Of je moet geluk hebben dat ze het nog willen aanvaarden (maar dan moet je ook getuigen hebben die echt kunnen bewijzen dat het op het werk gebeurd is). Tot vorig jaar deed ik de arbeidsongevallen bij ons op het werk en dat lukte dan wel af en toe eens dat wij het nog goedkeurden. Maar nu is het bij een externe firma en dat is heel wat anders.

Nja bij Steven hebben ze het nog aanvaard omdat het zo'n buitengewone omstandigheden waren. Daarmee dat ik "DENK" typte :)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#63 Geplaatst 17 januari 2011 - 17:07

Frances zei:

Nja bij Steven hebben ze het nog aanvaard omdat het zo'n buitengewone omstandigheden waren. Daarmee dat ik "DENK" typte :)

Ze kan altijd nog proberen he. Je weet nooit ;) .

Geplaatste afbeelding

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#64 Geplaatst 17 januari 2011 - 17:42

Mmm... ik heb met die sneeuw en ijs ook een werkongeval gehad en ik heb het pas de dag nadien doorgegeven omdat ik hoopte dat het nog zou beteren maar tevergeefs.  Zelfs voor die ene dag later deden ze moeilijk...  Ik kreeg thuis een brief waarin ik moest uitleggen waarom ik het pas daags nadien had doorgegeven.  Het feit dat ik nog twee werkongevallen heb lopen, maakte dat ik niet stond te springen om er weer eentje te moeten doorgeven.  Tja, ik ben nogal een kluns soms (naar 't schijnt...) :oops:
Verzekeringen kennende gaan ze daar errug moeilijk over doen hoor, zeker als het al zo lang geleden is... Als je een getuige hebt is het mss anders...
Maar hoe stom je 'ongevalletje' ook is, ALTIJD doorgeven, je weet nooit.  Ondertussen ben ik al een scan, echo, MRI en enkele doktersbezoeken verder en ik ben blij dat ik alles integraal terug krijg.
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#65 Geplaatst 17 januari 2011 - 17:53

:thumb: :thumb:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#66 Geplaatst 17 januari 2011 - 18:15

Goh ja, eind goed al goed. Zo'n werkgever zou ik toch lekker niet meer vertrouwen!
Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#67 Geplaatst 17 januari 2011 - 18:56

Amai, dan hebben ze wel overhaast hun conclusies getrokken :s ... Maar ja, goed personeel is moeilijk te vinden, wie weet wat heeft je baas allemaal meegemaakt. Maar wel heel goed dat je mag blijven EN dat ze zich verontschuldigden ;) succes :thumb:

Geplaatste afbeelding

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#68 Geplaatst 17 januari 2011 - 20:47

Adsagsona zei:

Kunnen ze dan geen controledokter sturen ipv direct met een ontslag af te komen bij een vermoeden van profiteren? Ik vind het toch wel serieus kort door de bocht van je werkgever. Maar bon, eind goed al goed!

Misschien kunnen we ook eens proberen om het langs de zijde van de werkgever te zien. Een controledokter kost stukken van mensen. Veel bedrijven gebruiken dit zelfs niet, of alleen in hele extreme gevallen.
Er zijn ook wel heel wat mensen die idd. bij wijze van spreken, voor een snotneus en wat hoesten thuis blijven. En als werkgever zou ik ook zo rap mogelijk van profiteurs vanaf willen.

Ok, ze hebben de fout begaan om haar niet het voordeel van de twijfel te geven. Maar gelukkig is ze naar daar gegaan om uitleg (is ook een blijk dat TS het erg vond dat ze niet moest terugkeren, wat toch motivatie toont om te werken). En de werkgever heeft zich verontschuldigd! Dit kom je tegenwoordig ook niet zo vaak tegen hoor.

Aan Tijgertje :

Ik denk wel dat ze nu beseffen dat ze met jou een super werkneemster in dienst hebben :d !! Met zo een mentaliteit, van graag werken, en niet voor een pruts thuis zitten, zijn de werkgevers al heel blij hoor!!

Veel succes in je verdere werk!!
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#69 Geplaatst 17 januari 2011 - 20:50

saparapah zei:

Misschien kunnen we ook eens proberen om het langs de zijde van de werkgever te zien. Een controledokter kost stukken van mensen. Veel bedrijven gebruiken dit zelfs niet, of alleen in hele extreme gevallen.
Er zijn ook wel heel wat mensen die idd. bij wijze van spreken, voor een snotneus en wat hoesten thuis blijven. En als werkgever zou ik ook zo rap mogelijk van profiteurs vanaf willen.

Ok, ze hebben de fout begaan om haar niet het voordeel van de twijfel te geven. Maar gelukkig is ze naar daar gegaan om uitleg (is ook een blijk dat TS het erg vond dat ze niet moest terugkeren, wat toch motivatie toont om te werken). En de werkgever heeft zich verontschuldigd! Dit kom je tegenwoordig ook niet zo vaak tegen hoor.

Aan Tijgertje :

Ik denk wel dat ze nu beseffen dat ze met jou een super werkneemster in dienst hebben :d !! Met zo een mentaliteit, van graag werken, en niet voor een pruts thuis zitten, zijn de werkgevers al heel blij hoor!!

Veel succes in je verdere werk!!

Als ze geen controledokter willen inschakelen, kunnen ze toch ook bellen naar TS en vragen of ze langs kan komen? Ik denk zo maar iets :)
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#70 Geplaatst 17 januari 2011 - 21:11

Tinne zei:

Als ze geen controledokter willen inschakelen, kunnen ze toch ook bellen naar TS en vragen of ze langs kan komen? Ik denk zo maar iets :)

Daar heb je wel een punt ;) .
Maar kom, eind goed al goed en hopelijk blijft het zo!
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#71 Geplaatst 17 januari 2011 - 22:23

ik ben zeer blij voor jou dat je contract alsnog doorgaat.

Langs andere kant zoals andere hier al eerder aangaven, vind ik ook dat je baas nogal overhaast heeft gereageerd.
Misschien toch je optie voor die andere beter betaalde job open te houden.
Je hebt nog tijd tot de 24ste om eventueel een beter contract te bemachtigen

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#72 Geplaatst 18 januari 2011 - 09:38

idd maar het voordeel voor mij is het is maar op 10 min van de deur, en zelfs in de vakanties kan ik mijn zoon gewoon meenemen, die speelt daar dan buiten of binnen terwijl ik werk, en dat telt voor mij ook wel voor veel, ik mag ook kiezen wanneer ik poets, 's morgens of 's avonds , als alles maar klaar is om 10u als de keuken open gaat, dus zo heel slecht zijn ze dan toch ook weer niet vind ik :LOL: