Spring naar inhoud

- - - - -

Wat te doen bij een aanval?

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Guest_EmilyenAmedee_*
Guest_EmilyenAmedee_*

#1 Geplaatst 16 januari 2011 - 20:54

Sinds gisteren is onze nieuwkomer Imani er :)
Aiko valt haar echter soms aan :(
We weten niet wat doen? Moeten we er tussen komen of hen het laten uitvechten?
En soms liggen ze elk op een schoot, dus niet ver van elkaar :heart:
Kunnen jullie ons raad geven aub? :oops:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#2 Geplaatst 16 januari 2011 - 20:56

Geef het wat tijd, is het gemeend dat Aiko haar aanvalt of is het eerder speels? Wanneer komt Prince? :geluk:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 16 januari 2011 - 20:59

Laat ze maar doen. Als ze al zo dicht bij elkaar liggen, gaat dat super :love: :love: :love: . Het lijkt er soms hard aan toe te gaan, maar als je ziet hoe de mama met haar kittens omgaat, die kunnen er wel wat tegen hoor. Enkel als er bloed begint te vloeien, moet je ingrijpen :oops: . Stoort het je te erg: klap eens hard in je handen en gaat het je echt te ver: gooi er dan even een kussen tussen.

Geplaatste afbeelding

Guest_EmilyenAmedee_*
Guest_EmilyenAmedee_*

#4 Geplaatst 16 januari 2011 - 20:59

Het lijkt gemeend :(
Prince komt 5 maart. Maar als Aiko dit gedrag blijft houden, zie ik dat al niet meer zitten :o

Guest_EmilyenAmedee_*
Guest_EmilyenAmedee_*

#5 Geplaatst 16 januari 2011 - 21:02

Tot nu toe zeggen we Aiko nee... Dat helpt ook als we ze uit de gordijnen willen houden ;)

Guest_yvette_*
Guest_yvette_*

#6 Geplaatst 16 januari 2011 - 21:06

was hier de eerste dag ook met twix en cassie.
bij twix leek het wel of die moest kijken of cassie geen leuk speeltje was, maar ze sloeg terug dus heeft het maar even geduurd :LOL:

dus denk dat je best effe afwacht hoe het verder verloopt

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 16 januari 2011 - 21:11

Zou me nog geen zorgen maken hoor
Ze is er nog maar van gisteren en idd proberen om niet tussen te komen (zoals joloka zei)
Geduld en het komt wel goed zeker als ze al zo dicht bij elkaar slapen

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#8 Geplaatst 16 januari 2011 - 23:10

Aiko denkt;  o nee niet nog zo'n Ragdoll als ikzelf hier in huis, want ik ben de liefste, mooiste Ragdoll die er hier mag rondlopen, stelt zich helemaal voor dat kleintje ook geknuffeld gaat worden en hij zo minder aandacht gaat krijgen, wat natuurlijk niet zo is.
Aiko zal moeten wennen aan het kleintje, komt echt wel goed hoor, over een paar dagen slapen ze naast en op elkaar.

Guest_EmilyenAmedee_*
Guest_EmilyenAmedee_*

#9 Geplaatst 17 januari 2011 - 06:46

Aiko wil al spelen, maar nu is het de kleine die gromd en blaast of haar leven hangt ervan af O:) Die zal denken, ik ben nog niet vergeten dat je gisteren zo lelijk heb gedaan tegen mij :p
Ze spelen al wel samen met de undercover mouse :)

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#10 Geplaatst 17 januari 2011 - 06:48

Probeer er niet tussen te komen het is erg als je het ziet maar ik heb hier een week helse gevechten gehad. De nieuweling ook een ragdoll viel de drie britjes aan, om gek van te worden hier lag het wel aan de Feliway en catnip nu is de rust terug en is ze superlief en is het hier rustig. Ze moeten toch hun plaats in de groep leren kennen en geduld.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 17 januari 2011 - 06:56

EmilyenAmedee zei:

Aiko wil al spelen, maar nu is het de kleine die gromd en blaast of haar leven hangt ervan af O:) Die zal denken, ik ben nog niet vergeten dat je gisteren zo lelijk heb gedaan tegen mij :p
Ze spelen al wel samen met de undercover mouse :)

Kijk, als ze samen kunnen spelen, dicht bij elkaar komen liggen, dan gaat dat gewoonweg super bij jou :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 17 januari 2011 - 07:03

Geef het nog wat tijd, ze is er nog maar van zaterdag, het is al super dat ze samen met de undercover mouse spelen, en soms lijkt het aanvallen heel erg voor ons mensen, maar is dat "gewoon" voor katten of soms is dat om te "spelen".  

Ik snap je volledig, het is niet leuk als je katten uit hun doen zijn en dat er spanningen zijn, maar tegen zaterdag ga je al heeeel veel verbetering zien!

Guest_EmilyenAmedee_*
Guest_EmilyenAmedee_*

#13 Geplaatst 17 januari 2011 - 07:33

Ik ben op moment al heel blij met de vorderingen :d
En ze hebben alle drie naast elkaar gegeten :love3:
Imani ligt wel op de hoogste plank van de krabpaal en ze laat zich niet doen door de 2 grote zussen. Heb zo'n flauw vermoeden dat ze de baas gaat worden O:)

anneliesje
anneliesje
  • 335 berichten

#14 Geplaatst 17 januari 2011 - 08:47

Geef het de tijd en er niet tussen komen (of het moet tot bloedens aan toe gaan). De nieuweling moet zijn plek leren kennen en als oudje mag je best laten blijken dat je het niet leuk vind dat er zomaar een vreemde in je huis is gekomen.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 17 januari 2011 - 08:59

Zoals iedereen hier zegt gewoon wat tijd geven en dan komt dat wel goed.
Jij moet ook rustig blijven want katten voelen dat! ;)