Spring naar inhoud

- - - - -

droogvoer zonder granen... Nee dus!

• Log in om te reageren
62 reacties op dit onderwerp
Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#46 Geplaatst 02 februari 2011 - 15:53

Interessant Jopperke want ik ben aan het twijfelen om Orijen te vervangen door Acana (krijgen nu Orijen met vis en Acana granslands) maar die prijs van Orijen vind ik eigenlijk onhoudbaar aan het worden.

Kent iemand een goede voeding zonder granen die extra goed is voor pels en haarballen?

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#47 Geplaatst 02 februari 2011 - 17:19

Eragon zei:

Interessant Jopperke want ik ben aan het twijfelen om Orijen te vervangen door Acana (krijgen nu Orijen met vis en Acana granslands) maar die prijs van Orijen vind ik eigenlijk onhoudbaar aan het worden.

Kent iemand een goede voeding zonder granen die extra goed is voor pels en haarballen?

Goede voeding heeft altijd een prijskaartje, maar wist je dat je hier Orijen supergoedkoop kan kopen, verschillende KSsers kopen het samen waardoor ze een veel betere prijs bekomen

Bewerkt door Roosje, 02 februari 2011 - 17:19.

Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#48 Geplaatst 02 februari 2011 - 17:48

Heeft niks met prijskaartje te maken hoor, ik kijk in de regel niet naar de prijs maar Orijen is op zijn naam aan het teren en ik vind gewoon dat prijs en kwaliteit moeten overeenkomen en het begint over te hellen vind ik

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#49 Geplaatst 02 februari 2011 - 17:55

Eragon zei:

De Sanabelle voeding is ook zonder granen (maar wel met maïs en gerst), daar zit een versie Hair & Skin in.
Alle soorten zijn ook anti-haarbal, met resultaat!
Onderaan een afbeelding van de ingrediënten van de Hair & Skin versie.

Bij 4adogz kun je de Sanabelle vinden aan goede prijzen met een goede service!

De prijzen van Orijen zijn idd redelijk hoog, maar als je ze dan vergelijkt met Hill's of RC is Orijen beter én toch wel goedkoper!

Bijgevoegde thumbnails

• Schermafbeelding 2011-02-02 om 17.48.43.png

Bewerkt door haemoglobine, 02 februari 2011 - 18:16.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#50 Geplaatst 02 februari 2011 - 18:35

Ik heb hier nog een paar namen van voedingen op een papiertje gekrabbeld die wel goed zouden zijn:

-applaws
-taste of the wild
-power of nature - natural cat
-golden eagle holistic health grain free

zelf echter geen ervaringen mee.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 02 februari 2011 - 20:23

Eragon zei:

In orijen zit ook zoete aardappel inderdaad dus gluten

Aardappels zijn geen granen ;) Gluten = ook niet gelijk aan granen. Het zijn de eiwitten van bepaalde granen waar mensen/dieren gevoelig aan zijn. Mijn voedsel mag de volgende granen niet bevatten: tarwe, rogge, (haver), gerst en spelt. Ik zet tarwe als eerste omdat dat hetgene is waar ik het meest last van heb. Mais, rijst, boekweit,... mag ik dan weer wel eten.

Bewerkt door Tinne, 02 februari 2011 - 20:24.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#52 Geplaatst 02 februari 2011 - 21:54

Thanks, ik heb de Sanabelle al eens besteld maar ik dacht dat enkel de urinary en de detal zonder granen waren. Is wel goed voer dat ze graag eten dus ga het nog eens proberen denk ik

Sorry Roosje, was misschien wat kort door de bocht maar heb mijn frustratie op iemand anders onrechtstreeks in mail verwerkt. Was absoluut mijn bedoeling niet. :flower:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#53 Geplaatst 02 februari 2011 - 22:31

Eragon zei:

Thanks, ik heb de Sanabelle al eens besteld maar ik dacht dat enkel de urinary en de detal zonder granen waren. Is wel goed voer dat ze graag eten dus ga het nog eens proberen denk ik

Sorry Roosje, was misschien wat kort door de bocht maar heb mijn frustratie op iemand anders onrechtstreeks in mail verwerkt. Was absoluut mijn bedoeling niet. :flower:

Volgens de site zijn ze allemaal zonder granen.

Ik heb het hier ook geprobeerd, ze lusten die allemaal graag, de light deed mijn dikkerds goed afvallen waarbij ze zelfs de toegelaten dagelijkse dosis niet helemaal op kregen, hun vacht werd mooier, ze waren rustiger doordat er de hele dag voeding bleef staan (met de vorige voeding kon ik niet anders dan in 2 porties verdelen en slikten ze alles meteen naar binnen), alles zag er veel beter uit, buiten het feit dat mijn 2 senioren op de light na enkele weken slappe drolletjes legden...
Ik heb geprobeerd te mengen met de Adult, waarop Echo het goed doet, maar dit bleef zo, jammer genoeg!
Tot het op een moment té lang begon te duren, ze plots echt met diaree zaten en de da me de Hill's ID aangeraden heeft zodat ze er snel van af waren.
Daarmee was de slappe kak wel weg alsook het mooie gewichtsverlies :8
Er zit dus duidelijk iets in wat mijn 2 karthuizers niet goed verteren, maar wat?
De stoelgang werd ook meerdere keren onderzocht zonder enig resultaat, dus kwam het wel van de voeding, wat ook bewezen werd met de overstap op de Hill's ID.

Nu krijgen ze de rest ID en de Light gemengd, wat goede resultaten geeft, maar ik ben aan het kijken om ze op Orijen over te schakelen.
Ze lusten die ook allemaal, ik hoop dat ze het daar beter op doen, want ik wil ze toch op een betere voeding krijgen.

Hun gewicht zal ik in de gaten houden en zal het wat testen en afwachten worden...

Bewerkt door haemoglobine, 02 februari 2011 - 22:32.

Geplaatste afbeelding

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#54 Geplaatst 03 februari 2011 - 09:17

Dus van Hills ID hadden ze geen diarree? Maar daar zitten wel granen in toch?
With A Cat At Home, You're Never Alone! :heart:
*Hanna*

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#55 Geplaatst 03 februari 2011 - 09:26

giroldi zei:

Dus van Hills ID hadden ze geen diarree? Maar daar zitten wel granen in toch?

Nee, geen diaree meer maar wel met granen...

Ik wist niet meer wat te doen voor mijn schatten daar het al een tijdje aan de gang was, en heb me die keer door de da laten overhalen om de Hill's ID te geven.
Op aanraden van de da van de ene dag op de andere dag overgeschakeld, en 's anderendaags was de diaree over...
En ik die zo blij was van de Hill's af te zijn toen ik de Sanabelle gaf...

Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#56 Geplaatst 03 februari 2011 - 10:27

Ja, misschien waren ze allergisch aan iets in de Sanabelle hé. Je mag het beste uitkiezen, maar elke kat reageert anders.

Ik heb zoals altijd Orijen en Acana besteld. Voorlopig heb ik nog ANF daarna zal ik er een beetje Hair en Skinvan Sanabelle onder mengen tot ze door hun grote ruif zijn.

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#57 Geplaatst 03 februari 2011 - 11:14

haemoglobine zei:

De Sanabelle voeding is ook zonder granen (maar wel met maïs en gerst), daar zit een versie Hair & Skin in.
Alle soorten zijn ook anti-haarbal, met resultaat!
Onderaan een afbeelding van de ingrediënten van de Hair & Skin versie.

Bij 4adogz kun je de Sanabelle vinden aan goede prijzen met een goede service!

De prijzen van Orijen zijn idd redelijk hoog, maar als je ze dan vergelijkt met Hill's of RC is Orijen beter én toch wel goedkoper!

Zonder granen maar wel met mais en gerst? Euh, dat zijn gewoon graansoorten hoor.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#58 Geplaatst 03 februari 2011 - 11:17

Aangezien het probleem hier schijnbaar niet aan granen ligt, moet ze ergens anders gevoelig/allergisch
voor zijn. Bestaan hier testjes voor net als bij mensen om dit na te gaan? Of wordt dit een
langdurige periode van veel tests?
*Hanna*

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#59 Geplaatst 03 februari 2011 - 11:33

Yep, een uitsluitingsdieet noemen ze dat.

Eerst moet je je kat één voeding geven dat ze nog nooit gegeten heeft, bijvoorbeeld hertenvlees. Ik dacht dat je een zestal weken moets volhouden, dan geleidelijk aan en met lange tussenpozen om zeker te zijn dat er geen allergische reactie optreedt, iets toevoegen zoals aardappelen, iets van vezels voor de stoelgang enz.

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#60 Geplaatst 03 februari 2011 - 12:44

Oh boy :o
*Hanna*