Spring naar inhoud

- - - - -

Plots niet meer zindelijk

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
icebabe
icebabe
  • 299 berichten
  • 7 katten

#16 Geplaatst 18 januari 2011 - 18:50

ik heb ook zo'n poes,jarenlang doet ze dat al,niets helpt,moet wel zeggen dat het met Detol helpt dan mijd ze die plaatsen,maar toch toch doet ze haar behoefte waar ze "het" kwijt wil,meestal in de keuken,als we de kattenbak ververst hebben wil ze er maar 1 X opgaan en dan doet ze het niet meer!We kunnen toch niet elke keer verversen!!! dat is onbegonnen werk!,wij (ik en mijn man)zijn invalide.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 18 januari 2011 - 19:09

ik zou echt beginnen met 3 kattenbakken te plaatsen. normaal is de regel: per kat 1 + 1 dus met 2 katten is dat dus 3 kattenbakken.

die mogen niet langs mekaar staan omdat ze dat dan nog altijd als 1 bak zien. en ik heb ook al zien gebeuren dat een kat een andere kat van de kattenbak afhoudt door zich op een strategische plaats te zetten en de kat niet door te laten. hier heb ik met 3 katten 5 bakken staan in 4 verschillende kamers. dus er is altijd wel een bak waar de kat ongestoord aan kan.

dat ze in een hoek plassen, is niet zo verbazingwekend. het is namelijk hun meest kwetsbare moment: op een kattenbak zitten. Dus willen ze zeker zijn dat ze ook veilig zijn. de plaats van je bak is dan ook minstens zo belangrijk als de properheid. het moet rustig zijn, maar ze moeten er toch een goed uitzicht hebben en vaak wordt een hoek gebruikt omdat ze dan langs die kant al niet kunnen aangevallen worden. (wij weten wel dat er geen vreemde katten in huis kunnen, maar katten zijn daar niet zo zeker van :) )

de plaatsen kan je best behandeling met een produkt dat het ook voor katten schoonmaakt. die hun neus is veel beter en wij mogen wel denken dat het proper is, maar de kat heeft dara meestal wel een andere mening over. Bij de DA kan je urine off kopen dat heeft speciale enzymen in zich dat alle geurstoffen afbreekt. Ook biotex groen zou werken omdat dit ook deze enzymen heeft.

straffen gaat niet werken. onzindelijkheid heeft ook veel te maken met stress. straffen geeft stress, stress geeft onzindelijkheid en dus werkt straffen niet.

ik zou al met deze tips proberen en kijken of dit al werkt. haal ook de kap van de bak eraf en gebruik vulling waarvan je weet dat ze die wel gebruiken.

veel succes

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 18 januari 2011 - 19:35

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag