Spring naar inhoud

- - - - -

dekking

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 17 januari 2011 - 14:32

hallo iedereen,
mijn nala is op dek geweest (nu al de derde keer) maar ze wordt niet zwanger.
alle ze zeggen derde keer goeie keer, ik wacht nog af of ik verschijnselen zie van zwangere poes :heart: normaal zou ze voorzien zijn voor 5 maart...
zou ik nu al iets moeten zien??

groetjes

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 17 januari 2011 - 14:40

:geluk: :geluk: :geluk:

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 17 januari 2011 - 14:47

Als de poes 3 à 4 weken gedekt is, moet je de verkleuring zien van de tepels.

Moest ze nu opnieuw niet zwanger zijn, zou ik eens een echo laten maken om te zien of er niks mis is met de baarmoeder.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 17 januari 2011 - 14:57

Sinds wanneer is ze nu gedekt?

Na 3 weken kan soms langer dan verkleuren de tepels, wat je eigelijk bijna na de dekking ziet is gedragsverandering, poes is aanhankelijker, eet meer o.a...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#5 Geplaatst 17 januari 2011 - 14:58

Ik heb je andere topic verplaatst naar het archief. Eén topic over hetzelfde onderwerp is voldoende.

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 17 januari 2011 - 15:05

wist niet bij welke ik het moest zetten, sorry :oops:

over nala; ze zit meer op haar gemakje te slapen en speelt niet zoveel meer, behalve s'avonds dan :-) dan komt de tijgerin naar boven :d
ze is wel veel aanhankelijker, ze zit voor de zetel naar mij te kijken en vraagt of ik even naar haar kijk en dan komt ze bij mij liggen... haar tepeltjes zien niet echt rood-roos, en die haartjes waren er al een beetje van verwijderd voor ze gedekt werd,... och ja zalt wel zien zeker, vorige keren werd ze constant weer krolls, dus als ze binnen een week krolls loopt dan ist weer niet gelukt... ze loopt toch bijna maandelijks krolls, en ze komt uit een nest van 9?? mss ligt het daaraan, dat er daar iets is mislopen??  weet het om den duur niet meer en je begint vanalles te denken :trance: beetje vervelend he

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 17 januari 2011 - 15:07

ze is gedenkt rond 28/12

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#8 Geplaatst 17 januari 2011 - 15:09

Magic Coonie zei:

Moest ze nu opnieuw niet zwanger zijn, zou ik eens een echo laten maken om te zien of er niks mis is met de baarmoeder.

Dacht daar ook aan.

Nog even geduld voor de lichtjes gaan branden. Soms kan je het vermoeden doordat ze meer eet, meer slaapt, aanhankelijker wordt, verzwaart maar ja, blijven vermoedens hé.

Ik duim alvast

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 17 januari 2011 - 15:24

Magic Coonie zei:

Ik weet iemand, waar de poes ook telkens opnieuw krols werd, gedekt werd, maar niet opnam.

Bleek dat de poes water in de baarmoeder had en daardoor konden de de bevruchte eitjes niet innestelen.

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 17 januari 2011 - 15:28

en wat heeft die dan laten doen of gedaan?

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#11 Geplaatst 17 januari 2011 - 15:32

Fokkers en/of kenner, verbeter me als ik fout ben ik baseer me maar op wat ik gelezen heb

Veelal blijkt dat een poes die moeilijk gedekt wordt een (begin van) baarmoederontsteking heeft waardoor de eitjes zich niet kunnen innestelen. De baarmoeder wordt dan gespoeld en een abkuur begonnen.

In samenspraak met de da dient dan bepaald te worden in welke mate de poes geschikt is om als fokpoes verder door het leven te gaan. Het is immers niet uitgesloten dat een poes de aanleg heeft om baarmoederontsteking te krijgen en door de krolsheid nog sneller ziek zal worden en dus eigenlijk onvruchtbaar zijn.

Is wat ik dacht gelezen te hebben daarover in het handboek katten fokken van Esther Verhoef

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 17 januari 2011 - 15:41

dus als ze nu niet zwanger is gelijk afspraak maken dierearts en laten onderzoeken.
dan ga ik dat doen, zou niet graag hebben dat dat prutske onnodig moet afzien... wij zouden dat ook niet leuk vinden...
heb mijn andere ook laten steriel maken na een baarmoederontsteking...
ik ben hobbyfokker, ik heb niet de drang om er munt uit te slaan.
dus doen wat het beste is voor mijn poezen.
bedankt voor jullie reacties :love3:

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 17 januari 2011 - 17:46

wendyded zei:

en wat heeft die dan laten doen of gedaan?

Ze heeft een hormonenkuur gekregen waardoor de baarmoedermond open kwam te staan en dat zo het water weg kon.

Achteraf heeft ze ze nog eens laten dekken maar niks.

Ze heeft ze laten steriliseren. Poes had wel al 1 nestje gehad en alles verliep toen vlekkeloos.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 17 januari 2011 - 18:01

Dan is bijna 3 weken geleden, dan zou ik zeker nog een week wachten tot dat je echt zeker bent dat ze niet zwanger is, want als ze zwanger zou zijn heb je voor niets stress gegeven aan mamapoes! ;)

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#15 Geplaatst 17 januari 2011 - 18:19

Inderdaad + echo is niet ideaal voor zwangere poes. Even geduld meid, wie weet krijg je wel lichtjes