Spring naar inhoud

- - - - -

Vochtverlies?

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 17 januari 2011 - 22:11

Ons Nyxi heeft de laatste dagen last van "urineren" op het bed, het is niet zo zeer geurig, maar het ziet wel geelig.
Ze is momenteel wel loops en heeft net een niesziekte achter de rug (hopelijk).
We gaan morgen al zeker met haar naar de DA, maar wouden even informeren of mensen hier weten wat het is en wat ik eraan kan doen.

Ik weet dat ik haar moet laten steriliseren, maar dit ging hiervoor niet omdat ze te ziek was tot hiertoe, ik hoop dat ze nu eindelijk gezond genoeg is.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 17 januari 2011 - 22:27

katten worden niet loops, maar krols. Als het gelig is wat uit haar komt en je weet zeker dat het geen urine is, dan kan het zijn dat ze een baarmoederontsteking heeft. Dat is spoed! Zo snel mogelijk naar een da!

Als het urine is kan het blaasontsteking of gruis betekenen. Ook dat is spoed en ook dan moet je dus zo snel mogelijk naar een da!

Het beste kun je nu bellen en vragen wat je het beste nu kunt doen.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 17 januari 2011 - 22:54

ik vind het nogal raar omdat ze dit verlies niet constant heeft.
We vinden enkel op ons dekbed natte plekken, maar nergens anders in heel het huishouden is er iets van natte of vochtige plekken te zien

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 17 januari 2011 - 22:57

dat kan. het kan urine zijn. Dat ze nu en dan een plasje achterlaat. Het kan ook een bmo zijn, dat ze nu en dan wat vocht verliest. Het is niet zo dat je kat dan constant vocht verliest. Dat gaat bij beetjes.

Het kan niet van krolsheid zijn. Een kat verliest geen vocht tijdens krolsheid. Als een kat vocht verliest (plasjes urine of plasjes wat anders) is er altijd iets aan de hand. Het is een waarschuwingsmechanisme.
Het is altijd een bericht dat je de kat zsm moet na laten kijken. Zowel bmo als blaastonsteking/gruis zijn zeer ernstig.

Goed na laten kijken of er niets medisch aan de hand is. En dan liever vandaag dan morgen.

Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#5 Geplaatst 17 januari 2011 - 23:16

Vocht verliest of urineert, moeilijk te zeggen want een dekbed is typisch de plek waarop katten urineren. Als ze dit plost doet zou ik haar inderdaad in eerste instantie laten checken door een da

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#6 Geplaatst 18 januari 2011 - 07:38

trouwens een ontsteking lijkt me nogal sterk, vermits zij juist 2 antibiotica kuren achter de rug heeft voor haar niesziekte.
Ik weet dat deze specifiek voor de luchtwegen zijn, maar dat heeft toch wel iets effect

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#7 Geplaatst 18 januari 2011 - 08:29

Lieveke85 zei:

trouwens een ontsteking lijkt me nogal sterk, vermits zij juist 2 antibiotica kuren achter de rug heeft voor haar niesziekte.
Ik weet dat deze specifiek voor de luchtwegen zijn, maar dat heeft toch wel iets effect

Daar zou ik zeker niet vanuit gaan, antibiotica zorgt er soms voor dat ze vatbaarder zijn voor andere dingen van buitenaf. Is het al vaker gebeurd dat ze krols was? Hoe oud is ze?
Ik denk toch ook eerder aan een baarmoederontsteking.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#8 Geplaatst 18 januari 2011 - 10:43

AB tast juist de weerstand aan waardoor ze inderdaad vatbaarder zijn voor andere infecties dan diegene die bestreden wordt, dus dat is geen garantie, tenzij het een breedspectrum ab was

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#9 Geplaatst 18 januari 2011 - 18:30

op dit moment kan het nog beide kanten op. De da kan uitsluitsels geven.

ben je al geweest?

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 18 januari 2011 - 18:33

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#11 Geplaatst 18 januari 2011 - 20:09

Nyxi is/word deze maand 1 jaar
Het is de 3de keer dat ze krols was.

Ben deze morgen naar de DA geweest en zij vermoed dat het wel te maken zou kunnen hebben met de krolsheid.
We hebben donderdag een afspraak om haar te laten helpen, nu was haar krolsheid deze morgen over en ze heeft ook niets meer nat gemaakt.
Dus ik hoop dat het echt alleen maar dat was en dat het na de sterilisatie voorbij is

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#12 Geplaatst 18 januari 2011 - 20:12

Ik hoop het ook van harte voor het katje en voor jou

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#13 Geplaatst 18 januari 2011 - 20:43

Ik hoop het ook.

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#14 Geplaatst 18 januari 2011 - 20:57

Sommige poezen sproeien tijdens de krolsheid.
Maar dat zijn kleine gele plasjes en geen lange beken.
Het zou dus wel kunnen dat ze beginnen sproeien is na 3 keer hevige krolsheid.
Steriel maken zou dat moeten verhelpen. Maar houdt er wel rekening mee dat de hormonen nog tot 4 weken kunnen doorwerken na een castratie.
Dus het kan tijdelijk nog even doorgaan als het om sproeigedrag gaat.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 19 januari 2011 - 14:49

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag