Spring naar inhoud

- - - - -

ik vrees :) gekke vraag

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 17 januari 2011 - 23:54

;)

maar dus toch maar stellen

mijn Tini dus

weet je wat ze nu zoveel doet ?
naar buiten kijken
lijkt zo gewoon

maar ze doet het s'avonds
terwijjl het zo donker is buiten
en als ze zo kijkt
want ik zie net haar staartje buiten het gordijn
dan loer ik voorzichtig mee
want in godsnaam
wat ziet zij toch ?
het is pikdonker buiten
ze kijkt naar ons terras ...die is groot , gezellig vol met planten met daarachter in de diepte onze tuin
dus ,geen straat ofzo
enkel een donker terras ...

we hebben wel " buren poezen "
oa een siamees van onze rechter buren
een pracht van een beest dat steeds bij ons komt slapen op ons plat dak in het zonnetje en ja, ook even komt loeren door het raam naar Tini

en daar is er ook nog een héél mooie zwarte poes, een doetje die ik , voor dat Tini er was, steeds eten gaf...ZE is zo tam dat ze soms binnen kwam..Maar ik weet niet van wie die poes is, dus haalde ik ze ook niet binnen maar gaf ze soms eten buiten op het terras en ondertussen ja, is ze dat zo gewoon dat ze af en toe komt loeren  en ja, ook Tini kijken ;)

Gisteren was het een zalige lente dag hé en dus gingen Tini en ik naar buiten...ze keek naar mij , hoe ik van alles deed op het terras...potten verzetten, verplanten , opkuisen, vogeltjes eten geven enz...Even ging ik naar binnen, snel een plasje doen terwijl Tini in het zonnetje lag...Toen ik de keuken binnen kwam om naar buiten te gaan stond die zwarte poes zo waar in onze keuken en Tini had ze niet eens gezien :catscratchhead ....
Ik zei Tini, kijk eens hier, ze keek op en zag die zwarte poes en met een snelheid die ik niet zou kunnen nadoen  ( ze  heeft een heel snelle afsprong) rende ze achter zwarte poes tot ze van haar terrein , dus lees Haar terras ;) was verdwenen...

Af en toe passeert er ook eens een heel ferme kater ..OP een keer zat Tini op het terras, ik was bij haar en toen kwam die kater aan sluipen...Tini was bezig met een vliegje en zag die kater niet ..Ik schrok enorm en joeg kater weg en Tini keek verbaasd...Ze had die kater nooit zien komen aansluipen...

Denk, ze kent nog niet echt de gevaren van andere katten...

maar het was goed dat ze toch haar terrein verdedigde toen die zwarte poes kwam...denk ze zouden kunnen vriendjes zijn, maar ik ken die zwarte poes niet , dus riskeer ik het niet dat ze elkaar aanraken ivm ziektes of zo

maar ondertussen zit ons Tini nu terug naar buiten aan het kijken...en ze doet niets liever voor de moment
Ik zie niets , maar zou het kunnen dat zij dingen ziet die ik niet kan zien? :oops: :oops:

ik lig mee te loeren achter het gordijn samen met haar, maar ik zie niets :oops: het is zo donker allemaal daar buiten ?

is het nu katten tijd misschien

maar ik dacht, dat komt maar pas in de lente ;)
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 18 januari 2011 - 00:05

Deze vraag heb ik me ook reeds verschillende keren gesteld...

Mauro en Naomi zijn uren per dag naar buiten aan het kijken ;) Moet wel zeggen dat we hier méér ramen hebben als muren... :catscratchhead

Meestal zijn ze vrij rustig, maar inderdaad...als er een poezeke van de buren onze tuin aan het verkennen is...dan zie je direct 2 dikke staartjes en veel miauwkes :misselijk: En dat is soms wel een beetje stress...

Maar zolang Tini enkel naar buiten kijkt en "dingetjes volgt", zou ik me echt geen zorgen maken...alles wat ook maar een beetje beweegt, hebben ze in de gaten (ook al is het een grassprietje... :LOL: ).

Hierbij een foto'ke (van de zovele...) van Mauro en Naomi kijkend door het venster.....

Bijgevoegde thumbnails

• DSC06202.JPG

Geplaatste afbeelding

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#3 Geplaatst 18 januari 2011 - 07:59

Hier zitten de katten in de zomer vooral vaak naar buiten te kijken als het donker wordt en is ... vroeg me ook af wat ze eigenlijk zagen ... tot we op een avond nog laat buiten waren en we ontdekten dat er steeds weer een vleermuisje over ons heen en weer vloog.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 18 januari 2011 - 13:11

Hier zitten ze ook veel buiten te kijken, ook rondomrond ramen, dus veel te zien.
Ja, ze kijken naar de voorbij wandelende poezen, vogeltjes, egeltjes en ja, ook vleermuizen.  Je hoort het wel als ze iets in de buurt komt. :LOL:

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#5 Geplaatst 18 januari 2011 - 15:36

En het is kattentijd... Dat merken we aan de zwerfgroep die we eten geven!

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 18 januari 2011 - 16:04

Hier zit er ook eentje 's avonds in het donker te turen, echt wel grappig.
Als ik de gordijnen al heb dicht gedaan, dan schuift hij ze zelf weer open! :lachen:
Ik weet ook niet wat hij ziet of waar hij naar kijkt... maar hij lijkt het leuk te vinden, dus laat ik hem dat pleziertje maar.
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 18 januari 2011 - 16:33

Wij hebben ook eens zoiets eigenaardigs meegemaakt. Kwamen thuis en m'n vriendin was even geschrokken ; dacht dat ze aan de deur (deur met venster naar de hang) een soort "lichtbel" had gezien. Maar achteraf zagen we daar niets meer :s . Tot onze poes van op de zetel van de leuning ook die richting begon te kijken (er was niets meer te zien en ervoor was ze niet in de buurt), en plots begon die zo raar te doen alsof ze iets volgde met haar ogen en ging uiteindelijk achteruit. Raar we hadden ervoor bij het bezoek over geesten gepraat :misselijk: .

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 18 januari 2011 - 19:46

Hier zitten ze ook heel veel voor de ramen hoor. En aangezien een poes een nachtdier is, zullen zij in het donker waarschijnlijk inderdaad dingen zien die wij niet kunnen zien :LOL: . Nette kijkt graag naar de lichten van de auto's die passeren :oops:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#9 Geplaatst 18 januari 2011 - 19:50

hihi, dieren zien volgens mij meer dan mensen.
Mijn hondje zit soms te grommen naar een hoek waar niks is! Terwijl ze eigenlijk nooit blaft of gromt naar mensen of andere dieren...vreemd maarja...

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#10 Geplaatst 18 januari 2011 - 19:52

:) :) :)

Guest_sjaak_*
Guest_sjaak_*

#11 Geplaatst 18 januari 2011 - 19:52

katten ziens alles..zelfs geesten