Spring naar inhoud

- - - - -

Luchtwegen vrijhouden

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_Rinoa242_*
Guest_Rinoa242_*

#1 Geplaatst 18 januari 2011 - 02:45

Hmm, ons Misty is een huispoes van bijna 9j oud, die al een hele poos sukkelt met niezen. Daar is al zo'n €3000 ingestoken om de oorzaak te vinden, maar het is simpel: ze heeft 't niet zo op stoffige omgevingen. Nuja, goed, dat lost zich langzaam aan wel op, mee met de vorderingen van de verbouwingen.
Maar nu zag ik haar een paar minuten geleden nogal schokken en precies naar adem happen. Voor mijn ratjes geef ik Bisolvon als ze wat last hebben van de luchtwegen, maar mijn vraag nu is: wat geef je een kat om de luchtwegen vrij te houden? Misty haar neus zit geregeld vol met opgedroogde snotkorstjes; ik haal die meermaals per dag weg voor haar neusje zo vrij mogelijk te houden, maar nu ik haar zo zag trillen/schokken, kwam het in me op van eens naar een goedje te vragen, dat haar vrijer kan laten ademen.
Alvast bedankt.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#2 Geplaatst 18 januari 2011 - 10:58

Mocht ik jou zijn, ik zou toch nog eens via de da.

Ik weet dat je al talloze keren zonder resultaat naar de da bent gegaan maar is ze soms allergisch of heeft ze astma? Of misschien vocht op delongen. Ik weet dat aan astamkatjes theophyline wordt gegeven om de longen terug open te zetten maar ja, jouw katje blijkt geen astmakatje te zijn, al doen die symptomen mij wel denken aan een allergie met astma. Hoest ze soms?

Ik ken geen homeopathische middeltjes om de luchtwegen open te zetten maar anderen misschien wel?

Veel moed, ik hoop van harte dat je katje snel geneest

Guest_patricia_*
Guest_patricia_*

#3 Geplaatst 18 januari 2011 - 11:14

bisolvon voor kinderen mag ook aan katten worden gegeven.
maar als ze echt begint te schokken zou ik toch naar een da gaan,
dat duidt op longonsteking en / of vocht achter haar longen.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 18 januari 2011 - 15:50

Misschien een foto van de longen laten maken? Idd om vocht op de longen of astma uit te sluiten...

Een puffer kan misschien? Er zijn er om de luchtwegen open te zetten en andere met cortisone om de allergische reactie tegen te gaan. Ik weet ook dat kleine kittens met niesziekte ge-aërosold worden, maar hoe dat verder gaat, geen idee...

Arm katje, zo niet goed kunnen ademen... Hoop dat je snel een oplossing vindt!

Guest_Rinoa242_*
Guest_Rinoa242_*

#5 Geplaatst 18 januari 2011 - 15:50

Oei, ok.
Ja, nu heeft ze vannacht en net weer overgegeven, ze doet 't wel meer, dat overgeven, maar met dat ze zat te schokken vannacht, vrees ik dat er idd meer aan de hand is...
En ja, ze kucht ook soms...

Dan idd best weer naar de dierenarts. Da's geen probleem, ik moet er deze week weer langs, voor m'n ratjes, dus neem ik mn ratjes en Misty tegelijk mee.

Bewerkt door Rinoa242, 18 januari 2011 - 15:54.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 18 januari 2011 - 15:51

Succes en veel beterschap voor Misty!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 18 januari 2011 - 18:48

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag