Spring naar inhoud

- - - - -

Tussenoplossing voor nieuwe thuis

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#1 Geplaatst 18 januari 2011 - 09:06

Deze avond moet mijn vriend de sleutel van zijn woning afgeven aan de nieuwe eigenaar. Wij kunnen pas vanaf 1 februari in onze nieuwe woning samen. Daarom gaan we als tussenoplossing van vandaag tot 1 februari bij m'n ouders logeren.

Daar zitten reeds 4 ex-katers, Petrol zal daar dus moeten geïntegreerd worden voor een korte periode. Kan iemand mij tips geven over hoe ik dit het best aanpak?

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 18 januari 2011 - 13:04

Ik kan je er niet direct bij helpen.  Maar ik ben zeker dat er hier mensen zijn die je kunnen adviseren.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 18 januari 2011 - 13:34

Ik woon momenteel ook bij mijn ouders in wegens verbouwingen.
Hier komen mijn katten niet in contact met hun 2 katten. Om verschillende redenen. Hun katten gaan naar buiten en ik wens geen risico's te nemen.

Is het geen optie dat Petrol de katten van je ouders niet ziet? Je zegt dat het een katje is die veel stress heeft. Ik denk dat 4 katten in één keer nogal stressvol is voor zo'n katje.
Daarbij komt nog 2x verhuizen op erg korte tijd. Nu naar je ouders en binnen enkele weken naar jullie nieuw huis.

Geplaatste afbeelding

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#4 Geplaatst 18 januari 2011 - 13:58

EIgenlijk niet.. Ik heb geen zin om Petrol op te sluiten in een kamertje apart. Vind ik nogal zielig voor hem.
We hebben geprobeerd om de verhuis zo lang mogelijk uit te stellen, maar de nieuwe koper van het huis wil nu persé dat wij morgenavond uit het huis zijn, in plaats van eind januari zoals was afgesproken

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 18 januari 2011 - 14:08

Mijn katten zitten in de bureau van mijn vader. Dit is momenteel onze living.
Ik heb wel geluk; de bureau is echt een grote ruimte..

Geplaatste afbeelding

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#6 Geplaatst 18 januari 2011 - 14:11

Onze benedenverdieping is een ruimte waar de katten vrij in en uit kunnen. Het is ook moeilijk om dit af te sluiten. De bovenverdieping zijn vrij kleine ruimtes en dat vind ik echt zielig om hem alleen te laten. 3 van de 4 zitten wel vaak buiten, enkel Rufus zit altijd binnen maar daar zie ik geen problemen in.

Maar toch ja...

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#7 Geplaatst 18 januari 2011 - 15:33

Mijn persoonlijke mening is dat ik mijn kat liever in een kamer hou dan hem de stress aan te doen van de andere 4 katten. Je kan nog uitkijken wat het geeft als hij op de kamer zit. Mss voelt hij zich de eerste week veiliger in die kamer dan in het héle huis :catscratchhead .
Het is tenslotte maar 2 weekjes, katten die in een asiel worden afgestaan komen ook dikwijls terecht in een benche, en sommige zitten daar wél méér dan 2 weekjes in! En jouw kat heeft dan nog een kamer voor zich, is toch groter dan een benche. Je mag ook nooit vergeten, je verhuisd 2X op korte tijd, en dan nog eens 4 andere kattn... Hou hem op de kamer, voor hij het goed en wél beseft zitten jullie in jullie nieuwe huisje ;) !

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 18 januari 2011 - 16:44

Of misschien een beetje "opbouwen"?
De eerste dag bijvoorbeeld maar een uurtje tussen de andere katten, en zo elke dag met een halfuurtje opbouwen?

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 18 januari 2011 - 18:04

zeker als t maar tijdelijk is zou ik je kat niet bij de andere zetten
da s extra stress + 2 verhuizingen.....
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 18 januari 2011 - 19:42

Ik ben het eens met de andere. Ik zou ze ook niet de extra stress aandoen van kennis te maken met de andere poezen. Ik zou haar gewoon gedurende 14 dagen op jullie kamer laten verblijven met het nodige speelgoed, krabpaal... 2 weken is nu ook weer niet zo lang hé. Ik zou ook het risico niet nemen omdat er toch 3 van de 4 poezen ook naar buiten gaan, stel dat ze mee naar buiten geraakt :oops:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#11 Geplaatst 18 januari 2011 - 21:29

Hoe vreemd het ook is, Petrol ligt hier op zijn gemakje, dicht bij Roxy en Rufus..
Alsof ze elkaar al altijd gekend hebben.
Oscar en Titi hebben hem nogniet gezien..

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#12 Geplaatst 19 januari 2011 - 11:22

Ik herken mijn kleine Petrol niet meer.
Toen we nog in het huis van m'n vriend woonden, lag hij altijd te slapen en had ook in niet veel interesse.
Gisteravond en vanmorgen zat hij vol leven. De andere katten interesseren hem zo erg, ik merk zelfs niets van stress. Overal waar ze gaan, volgt hij hen. Liggen ze op een stoel te slapen, dan ligt hij voor de stoel te slapen.

Guest_Wenneke_*
Guest_Wenneke_*

#13 Geplaatst 19 januari 2011 - 12:33

Annelore zei:

Ik herken mijn kleine Petrol niet meer.
Toen we nog in het huis van m'n vriend woonden, lag hij altijd te slapen en had ook in niet veel interesse.
Gisteravond en vanmorgen zat hij vol leven. De andere katten interesseren hem zo erg, ik merk zelfs niets van stress. Overal waar ze gaan, volgt hij hen. Liggen ze op een stoel te slapen, dan ligt hij voor de stoel te slapen.

Ben blij dat het tot nu toe zo goed gaat met Petrol. :) Hij zal een soortgenootje missen en nu zal hij blij zijn dat hij met iemand kan spelen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 19 januari 2011 - 14:52

:thumb: :thumb: , fijn dat het zo goed gaat

Bewerkt door PeggyJ, 19 januari 2011 - 14:53.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#15 Geplaatst 19 januari 2011 - 20:17

Het is echt leuk. We hebben een heel andere Petrol te zien nu.
We zullen sowieso kijken voor een vriendje voor hem. Of het nu ééntje isvan hier die mee verhuist, of een volledig nieuw katje moeten we nog beslissen 8)