Spring naar inhoud

- - - - -

kattenbakvulling silica

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Encore
Encore
  • 215 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 18 januari 2011 - 17:22

Normaal kocht ik altijd kattenbakvulling van Catsan, maar sinds kort kan je bij ons in de colruyt alleen nog maar van die voorgevulde zakken die je in de kattenbak moet leggen, kopen. Nu had ik wel silica kattenbakvulling zien staan. Op de verpakking stond dat het veel langer meegaat en beter geurtjes absorbeert. Is dat zo, of blijf ik er beter gewoon af??

Bewerkt door Encore, 18 januari 2011 - 17:38.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 18 januari 2011 - 20:28

geen idee :catnoknow , ik gebruik houtkorrels
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Encore
Encore
  • 215 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 18 januari 2011 - 21:21

'k Heb toch maar zo'n zak meegenomen. "Riga'lit" heet het. Misschien niet het beste merk, maar toch beter dan het huisproduct van Colruyt :)
Die voorverpakte toestanden van Catsan kosten bijna 9 euro, en je kan er maar 2 kattenbakken mee vullen :s Echt stom dat ze die gewone zakken niet meer verkopen..

Heidiken
Heidiken
  • 1.169 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 19 januari 2011 - 07:14

Ik zie dat je van regio Leuven/Diest bent? In Diest bij Troetels en in Kessel Lo bij Dierenplezier verkopen ze petplus babypoeder. Dit is klonterend kattenzand met babypoedergeur. Je gaat hier supercontent van zijn!
" Le plus grand désir de l'homme est le désir d'être désiré" (J.P.Sartre)

Encore
Encore
  • 215 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 19 januari 2011 - 12:50

Heidiken zei:

Ik zie dat je van regio Leuven/Diest bent? In Diest bij Troetels en in Kessel Lo bij Dierenplezier verkopen ze petplus babypoeder. Dit is klonterend kattenzand met babypoedergeur. Je gaat hier supercontent van zijn!

Dierenplezier?? Is dat zo net onder die brug door, vlak aan het station??

Heidiken
Heidiken
  • 1.169 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 19 januari 2011 - 15:14

Encore zei:

Dierenplezier?? Is dat zo net onder die brug door, vlak aan het station??

Diestsesteenweg 741 :x .

Moest je interesse hebben ik heb ook nog wat zakken liggen die weg mogen aan een prijsje dan stuur je maar berichtje 8)
" Le plus grand désir de l'homme est le désir d'être désiré" (J.P.Sartre)

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#7 Geplaatst 19 januari 2011 - 16:14

ik  heb in een bak de silica en bevalt me prima
je moet het gewoon proberen

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 19 januari 2011 - 17:19

Nahs zei:

ik heb in een bak de silica en bevalt me prima
je moet het gewoon proberen

Ik kan dit beamen. Ik heb voorheen ook altijd 'klonterzand' gebruikt, maar ik vind silica persoonlijk toch makkelijker/frisser.

Ik gebruik zelf het merk Tigrino.

Bewerkt door eve, 19 januari 2011 - 17:30.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#9 Geplaatst 19 januari 2011 - 17:52

Bij de Aveve verkopen ze nog wel de gewone catsan, en zelfs die je in de groen container mag doen. Heb ze namiddag zien liggen.

Encore
Encore
  • 215 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 19 januari 2011 - 18:10

catherine zei:

Bij de Aveve verkopen ze nog wel de gewone catsan, en zelfs die je in de groen container mag doen. Heb ze namiddag zien liggen.

De AVEVE is vrij ver van mijn kot, en ik heb geen auto + de achterband van mijn fiets is gesaboteerd :( Moet nu alles te voet doen, en zo'n zak catsan begint als snel door te wegen..
Dat moet ik wel zeggen : die silicakorrels zijn massa's lichter :duim:

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 20 januari 2011 - 13:17

Ik gebruik ook Tigrino silica korrels, echt super fijn!
Absorbeert super en ruikt naar niets :) En weegt inderdaad een stuk minder.
With A Cat At Home, You're Never Alone! :heart:
*Hanna*

gini127
gini127
  • 621 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 18 februari 2011 - 23:30

Ik heb vroeger ook silica gebruikt maar heb een beetje dubbel gevoel daarbij. Vond dat eigenlijk duur voor hoe lang je ermee kon doen (mijn katten zijn extreem veeleisend in properheid van de bak). Bovendien na een paar kattenbakbeurten vond ik hier zo een vreemde chemische geur bij hangen... Verder geen klagen van. Let wel op als je kittens hierop zou willen laten gaan want Sumi herkende in het begin die doorzichtige korreltjes niet als kattenbakvulling! :) Ik had trouwens ook vaak voor dat er een korrel aan haar lip hing :goofy:

Ik ben na Silica overgeschakeld op Petplus (minikorreltjes met babypoeder), ben ik geweldige fan van, op uitzondering van de korreltjes die doorheen heel het huis liggen binnen de kortste keren... Ik ben onlangs overgestapt op Catsan is omdat ik dat uit de supermarkt kan meebrengen en voor Petplus moet ik speciaal naar Tom & co. Vind Catsan wel heel goed, verbergt heel goed geurtjes en gaat vooral heel lang mee! In mijn ogen een van de beste merken.