Spring naar inhoud

- - - - -

Overgewicht (Britse korthaar)

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Guest_Tina_*
Guest_Tina_*

#16 Geplaatst 20 januari 2011 - 14:28

Vanessa zei:

Hmm, mijn gecastreerde Britse kater Jingo is 1.5 jaar, weegt 7.900 kg. Drinkt alleen water en een Royal Canin Brits korthaar droogvoer. Dat is echt alles, maar hij heeft ook wat overgewicht. Elke avond geef ik hem wat sportoefeningen. Springen naar zijn verenhengeltje, lopen achter een touwtje, op en af zijn krabpaal.... Maar vermageren doet hij niet hoor :louche: .

Bij ons krijgen ze ook van die oefeningen. Achter hun muisje dat aan een touwtje hangt lopen, achter hun balletje lopen, ... Zelfs als ik mijn kamerjas aanheb laat ik dat touw loshangen en lopen ze de hele tijd achter mij aan :)

Ik denk inderdaad dat het niet zo simpel is om een kat op dieet te zetten. Hier krijgen ze twee keer per dag droogvoer (light-versie) en hebben ze altijd water... Snoepjes krijgen ze enkel 's avonds eentje ... Dus het zal ook wat in hun genen zitten dat ze wat aanleg hebben om dik te worden.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 20 januari 2011 - 16:52

Tina zei:

Neen, kattenmelk geven we hen niet. Hebben we één keertje geprobeerd om dat als 'beloning' of 'verwennerijtje' te geven, maar ze lusten dat niet :d Misschien al maar goed dat ze dat niet lusten :)

ik heb hen dat hier 1 keer gegeven als verwennertje, en sindsdien willen ze geen water meer drinken. O:) Toch vooral Ubie niet...
Nu is het dus water met een scheut gewone melk in, dat lukt nog net, al duurt het een tijdje voor ze ervan drinkt, madam komt eerst nog eens rond mijn benen draaien voor kattemelk...
maar ik geef niet toe hoor! [-(
(ondertussen kan ik ook lekker genieten van haar geflets :mrgreen: )
Geplaatste afbeelding

Guest_Vanessa_*
Guest_Vanessa_*

#18 Geplaatst 20 januari 2011 - 17:57

Ik heb idd veel geluk dat hij nog wil bewegen, maar tis van moeten hoor :x
Hij is die brits korthaar brokjes gewoon en heb nog niks anders gegeven, zal eens overleg plegen met de DA denk ik.
En alle speeltrucs en tips zijn welkom hoor :LOL:

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 20 januari 2011 - 18:12

Vanessa zei:

Ik heb idd veel geluk dat hij nog wil bewegen, maar tis van moeten hoor :x
Hij is die brits korthaar brokjes gewoon en heb nog niks anders gegeven, zal eens overleg plegen met de DA denk ik.
En alle speeltrucs en tips zijn welkom hoor :LOL:

Dat was wat zij me toch vertelde, haar ondervinding...
ok speeltrucjes: eum...
Ubie krijg ik echt niet makkelijk in beweging, maar met een lasermuisje lukt dat, met een magic twisty (maar daar beweegt ze niet superveel mee)
een lang stuk touw waar ze dan achter loopt (kan je ook aan je broek hangen ofzo) zo'n veerhengeltje is ook een succes...
Maar waarschijnlijk doe je deze dingen al allemaal hé?
kan niet meteen op nog andere dingen komen.
Als ik nieuwe dingen weet zal ik ze hier posten.
Weten jullie nog trucjes???? :mrgreen:
Geplaatste afbeelding

Guest_Vanessa_*
Guest_Vanessa_*

#20 Geplaatst 20 januari 2011 - 20:09

MarieDufoor zei:

Dat was wat zij me toch vertelde, haar ondervinding...
ok speeltrucjes: eum...
Ubie krijg ik echt niet makkelijk in beweging, maar met een lasermuisje lukt dat, met een magic twisty (maar daar beweegt ze niet superveel mee)
een lang stuk touw waar ze dan achter loopt (kan je ook aan je broek hangen ofzo) zo'n veerhengeltje is ook een succes...
Maar waarschijnlijk doe je deze dingen al allemaal hé?
kan niet meteen op nog andere dingen komen.
Als ik nieuwe dingen weet zal ik ze hier posten.
Weten jullie nog trucjes???? :mrgreen:

Denk dat ik nog eens op mijn gemakske een winkel ga binnenstappen (nie simpel met 2 kindjes die overal aanzitten :evil: ) en eens vanalles ga uittesten :x . Weer een goeie reden om mijn ventje te verwennen :goofy: .
Mijne man zal niks kunnen zeggen want het is voor Jingo zijn lijntje :p .

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 20 januari 2011 - 20:17

Vanessa zei:

Denk dat ik nog eens op mijn gemakske een winkel ga binnenstappen (nie simpel met 2 kindjes die overal aanzitten :evil: ) en eens vanalles ga uittesten :x . Weer een goeie reden om mijn ventje te verwennen :goofy: .
Mijne man zal niks kunnen zeggen want het is voor Jingo zijn lijntje :p .

oh, ik weet nog iets: ik zie dat je kindjes hebt.
Ken je zo van die fruitmoesjes die in zo'n knijpzakje zitten???
Het dopseltje van zo'n knijpzakje, daar speel Chanel bvb héééél graag mee, daarmee kan ze zelfstandig spelen en daar crosst ze echt achter, maar je kan er ook mee voetballen met haar of het gewoon wegsmijten...
zorgt ook voor veel beweging ;)
of het dopje van de tandpastatube gaat ook natuurlijk
wat de speelhengel betreft, Chanel wordt echt ZOT :gek: van deze hier: Kattenspeelgoed en kattenaccessoires goedkoop bij zooplus: Trixie veerplumeau
een hengel waar een koordje aanhangt en dan een speeltje valt hier wat minder in de smaak.
Heb je een playcube???
daar spelen de meeste katten ook heel graag mee, zorgt ook voor veel beweging.
Je kan hier op ks playcubes bestellen in ieder geval (ze zijn niet verkrijgbaar in de winkel)
Geplaatste afbeelding

Guest_Vanessa_*
Guest_Vanessa_*

#22 Geplaatst 20 januari 2011 - 20:24

Jaja het verenhengeltje hebben we al :LOL: , ondertussen wel aan vervanging toe want er hangen niet teveel veerkes meer aan.
Jingo crosst graag achter knikkers, maar die pakt hij ook in zijn mondje.... en dan krijg ik schrik eh.... sebiet slikt hij dat in :scared: . Mag er niet aan denken.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 20 januari 2011 - 20:37

Vanessa zei:

Jaja het verenhengeltje hebben we al :LOL: , ondertussen wel aan vervanging toe want er hangen niet teveel veerkes meer aan.
Jingo crosst graag achter knikkers, maar die pakt hij ook in zijn mondje.... en dan krijg ik schrik eh.... sebiet slikt hij dat in :scared: . Mag er niet aan denken.

ja knikkers lijken me idd niet echt veilig
wat de magic twisty betreft, (op youtube staan filmpjes) dat zien ze echt als prooitje en dat kan je enkel vinden in bart smidt. is eigenlijk kinderspeelgoed, ik durf wedden dat je kindjes die ook leuk gaan vinden ;)
Geplaatste afbeelding