Spring naar inhoud

- - - - -

Natvoer: slecht of niet?

• Log in om te reageren
55 reacties op dit onderwerp
Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#31 Geplaatst 24 januari 2011 - 22:28

Ik wil komen proberen om tot zo'n mix te komen ;) . Ik las hier op het forum van de week een link met adressen waar ik carnibest kan kopen en ga daar deze week eens langs voor een proefaankoop. Het lijkt me gezond als ze van alles wat binnen hebben, alles zal toch wel zijn meerwaarde hebben, denk ik dan :) .

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#32 Geplaatst 25 januari 2011 - 04:06

Hele goeie keuze hoor, hier krijgen ze ook carnibest of Tinlo elke ochtend en elke avond en voor de nacht zet ik dan nog wat brokjes neer omdat ze daar nog om vragen en ik niet streng genoeg ben om het gewoon niet te doen haha..

wendyded zei:

en carnibest?
ik heb dat gekocht onlangs van een cattery en die zei dat dat het beste was dat ze kon aanbevelen...??

Geplaatste afbeelding

Guest_petra42_*
Guest_petra42_*

#33 Geplaatst 25 januari 2011 - 09:13

ik geef ze altijd al smorgens brokjes en savonds nat voer.en ze doen het er prima op. :LOL:

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#34 Geplaatst 25 januari 2011 - 20:05

Daarnet in de Dierenkliniek vertelde ik de da dat ik wil gaan mengen (rc sterelise/Orijen/carnibest en een beetje natvoer)....Haar antwoord? Geef enkel van de grote merken, dus geen Orijen dat ze niet eens kende :s , liever helemaal geen natvoer en bij carnibest haalde ze enkel haar schouders op zo van doe wat je niet laten kunt :trance: Hebben die geen voedingsleer tijdens hun jarenlange opleiding :s :o ??

Bewerkt door papaver, 25 januari 2011 - 20:05.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#35 Geplaatst 25 januari 2011 - 21:19

Dierenartsen weten nog steeds niet wat goed is voor de kat,ze verkopen het liefst brokken,want de fabrikant die dit levert,zal het toch wel beter weten :(
Brokken is dan beter voor het gebit,nou vergeet het maar,juist de brokken blijven aan het gebit kleven en zorgen voor tandsteen. :s

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#36 Geplaatst 25 januari 2011 - 21:48

Karwendel zei:

Dierenartsen weten nog steeds niet wat goed is voor de kat,ze verkopen het liefst brokken,want de fabrikant die dit levert,zal het toch wel beter weten :(
Brokken is dan beter voor het gebit,nou vergeet het maar,juist de brokken blijven aan het gebit kleven en zorgen voor tandsteen. :s
Het lijkt wel zoiets als de farmaceutica-industrie waar zieltjes geronseld worden onder de artsen. Ik respecteer hun mening doorgaans maar haar antwoord kon me allesbehalve overtuigen dus ik ga gewoon doen wat me (via tips hier) het beste lijkt en wat ik dus al van plan was :x

Bewerkt door papaver, 25 januari 2011 - 21:49.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 26 januari 2011 - 17:07

Ik geef hier ook een mengelmoes. Brokken, vers, af en toe Carnibest en natte voeding.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 26 januari 2011 - 17:10

Karwendel zei:

Nouja, ik geef overdag brokken omdat het gewoon handig is.
Peluche is een kleine eter en als ik hier natvoer of vers zou laten staan, dan is het tegen de avond niet meer echt smakelijk te noemen.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#39 Geplaatst 26 januari 2011 - 18:49

Ik geef best wel weinig natvoer hoor. Ik doe met twee katjes bijna drie dagen met een klein blikje almo en dat bewaar ik in een goed afgesloten potje in de ijskast. En dan geef ik ze twee à drie keer per dag een klein schepje. Meer zouden ze ook maar laten staan en ik laat het niet langer dan 15 minuten staan ;) . Blijkbaar zijn de meningen rond 'gezonde' voeding nog erg verdeeld, dus neem ik maar het zekere voor het onzekere en geef ze vanalles wat :p . Ben benieuwd wat de carnibest hier gaat geven als ik hem gevonden heb :LOL: !

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 27 januari 2011 - 10:41

papaver zei:

Ben benieuwd wat de carnibest hier gaat geven als ik hem gevonden heb :LOL: !

Van waar ben je in de kempen ? In Geel/Zammel is een winkeltje dat carnibest verkoopt ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#41 Geplaatst 27 januari 2011 - 14:57

PeggyJ zei:

Van waar ben je in de kempen ? In Geel/Zammel is een winkeltje dat carnibest verkoopt ;)
Dank voor je tip, Peggy ;) ! Het hangt er een beetje vanaf waar ik het eerst in de buurt kom. Ofwel Geel ofwel op de Grote Steenweg in Antwerpen :) .

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 27 januari 2011 - 15:39

PeggyJ zei:

Super he! Eindelijk een winkeltje dat in de buurt is :) .

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#43 Geplaatst 27 januari 2011 - 16:34

dolfjeweerwolfje zei:

Super he! Eindelijk een winkeltje dat in de buurt is :) .

mogen wij het adres eens? :)

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#44 Geplaatst 27 januari 2011 - 18:40

katy zei:

mogen wij het adres eens? :)

In deze link staan alle adressen, waaronder dat van Geel ;) :

http://www.carnibest...nl/belgie.htm  

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.089 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 27 januari 2011 - 18:48

Onze DA raadt ook eerder droogvoer aan. Maar kunnen er zowiezo niet aan uit daar ons Lucky diarree krijgt van natvoer. Merk dat er nog katten zijn die daar diarree van krijgen, vandaar dat ik me toch ook vragen stel over hoe gezond natvoer is.
We wisselen regelmatig af van merk en merkten heel gauw dat ze het ene veel meer lusten dan het andere.
Overigens hoeven we ons (gelukkig) ook geen zorgen te maken over het drinken ; ze drinken heel regelmatig uit hun bakje, en buiten staat er ook een emmer die het regenwater opvangt en daar "hangen" ze regelmatig aan.
Wel heb ik ooit eens ergens gelezen dat regenwater gezonder zou zijn (voor het voorkomen van nierproblemen), dacht dat het aan het kalkgehalte lag maar ben hier niet zo zeker meer van. We merken ook dat ze liever regenwater drinken dan water uit de kraan.
Hoewel onze Miloh regelmatig de kranen gaat aflikken, maar hij heeft iets met water ; zit vaak in bad of in de lavabo :x enkel al om de druppeltjes langs z'n oren te laten glijden.
Loopt dus ook regelmatig met natte pootjes rond, enkel wat vervelend als hij met natte pootjes in en de kattebak gaat en daarna het zand zowat overal in huis verspreidt :bleh: