Spring naar inhoud

- - - - -

generatiekloof

• Log in om te reageren
62 reacties op dit onderwerp
Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 19 januari 2011 - 09:47

Er zijn hier op het forum mensen van verschillende leeftijden. Tegenwoordig heb ik soms het gevoel dat er een beetje een generatiekloof is.
ik weet het niet zo goed, zo  voel ik het een beetje aan.
Mssn ben ik mis en mssn kom ik gewoon te veel op het forum, maar ik heb toch zo'n beetje het gevoel.
Zijn er nog mensen die dit gevoel hebben?
Ik kan best begrijpen dat het soms moeilijk is op een forum om met mensen te "praten" die de leeftijd van je kinderen/kleinkinderen of ouders/grootouders hebben.
:oops:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#2 Geplaatst 19 januari 2011 - 09:54

Hm nog niet gemerkt, misschien als je het meeste in het koffiehoekje hangt dat dat wel meer opvalt. Maar zo in eerste plaats is dit toch gewoon een kattenforum en komen mensen hier in eerste plaats om te praten over hun kat en raad te krijgen en te geven en daar maakt leeftijd toch niets uit ;)

Denk wel dat het enigzins logisch is dat de vriendschappen die ontstaan, ontstaan tussen mensen die wat raakvlakken hebben in het "gewone" leven, dat is IRL ook zo he. Je wordt doorgaans gemakkelijker bevriend met mensen waarmee hier en daar wat gemeenschappelijks hebt waarover je samen kan praten. En raakvlakken heb je mss meer met mensen die zo rond je eigen leeftijdscategorie zitten?

Bewerkt door Smitten Kitten, 19 januari 2011 - 09:55.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 19 januari 2011 - 10:04

Smitten Kitten zei:

Hm nog niet gemerkt, misschien als je het meeste in het koffiehoekje hangt dat dat wel meer opvalt. Maar zo in eerste plaats is dit toch gewoon een kattenforum en komen mensen hier in eerste plaats om te praten over hun kat en raad te krijgen en te geven en daar maakt leeftijd toch niets uit ;)

Denk wel dat het enigzins logisch is dat de vriendschappen die ontstaan, ontstaan tussen mensen die wat raakvlakken hebben in het "gewone" leven, dat is IRL ook zo he. Je wordt doorgaans gemakkelijker bevriend met mensen waarmee hier en daar wat gemeenschappelijks hebt waarover je samen kan praten. En raakvlakken heb je mss meer met mensen die zo rond je eigen leeftijdscategorie zitten?

Mee eens. Overigens heb ik over het algemeen niet zozeer moeite met een zogenaamde generatiekloof. Er zitten in onze vriendengroep (ook in real life) zelfs mensen van rond de 40 terwijl die toch een goeie 10 jaar ouder zijn dan wij. Maar als er buiten de leeftijd om toch veel raakvlakken zijn en je hebt dezelfde interesses, dan hoeft een leeftijdsverschil geen probleem te zijn.

Maar het is wel zo dat mensen van rond dezelfde leeftijd vaak op hetzelfde punt staan in hun leven en ze ongeveer hetzelfde meemaken zeg maar (dan denk ik aan het kopen van een huis, kindjes krijgen, ...) en dan is het ergens wel logisch dat je meer raakpunten hebt met mensen die hetzelfde meemaken als jijzelf he.
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 19 januari 2011 - 10:16

Nog niet opgemerkt! :)

Ik ben het volledig eens met Hanne en Karolien!

henny
henny
  • 1.601 berichten

#5 Geplaatst 19 januari 2011 - 10:32

Karolientje zei:

Maar het is wel zo dat mensen van rond dezelfde leeftijd vaak op hetzelfde punt staan in hun leven en ze ongeveer hetzelfde meemaken zeg maar (dan denk ik aan het kopen van een huis, kindjes krijgen, ...) en dan is het ergens wel logisch dat je meer raakpunten hebt met mensen die hetzelfde meemaken als jijzelf he.

Als oma maak je dan weer hetzelfde mee ;)

Henny

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 19 januari 2011 - 10:34

ik heb hier ook nog niks van gemerkt ;)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 19 januari 2011 - 10:38

henny zei:

Als oma maak je dan weer hetzelfde mee ;)

Klopt inderdaad. :)
Geplaatste afbeelding

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 19 januari 2011 - 15:13

niets van gemerkt, en juist dat verschil vind ik in real life (irl) ook zo leuk!
Je bent zo oud als je  je voelt was toch het spreekwoord?
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 19 januari 2011 - 15:17

Ik voel dat ook wel

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 19 januari 2011 - 15:22

ik merk er niet veel van. Vaak weet ik ook niet hoe oud iemand is hier :oops:

Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#11 Geplaatst 19 januari 2011 - 15:27

Ik ben het ook eens met Hanne, ik heb ook totaal geen probleem met een eventuele generatiekloof :)

Mijn goede vriendin is er bv 34, ik ben er 21 ;) Ze heeft zelf een zoon die maar 5 jaar jonger is dan ik, maar toch zijn wij zeer close.

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 19 januari 2011 - 15:33

Ik merk wel in Real Life dan,dat ik vaak verder sta dan de meeste meisjes of jongens van mn leeftijd.
En dan voel je dat wel.
Ik ben heel vroeg volwassen moeten worden. En soms vind ik dat wel een beetje jammer.
Aan de andere kant heb ik er ook veel voordelen aan nu.
Maar hier op het forum merk ik er niets van eigenlijk :) Alles behalve.

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 19 januari 2011 - 15:43

Eerlijk gezegd merk ik er niet veel van...
Soms ben ik dan ook wel verwonderd als ik de leeftijd van iemand toevallig zie of te weten kom ;)

Ik vind dat sommige van de jongsten hier best wel volwassen kunnen overkomen, terwijl sommigen van de al wat volwassenere een zéér jonge geest hebben! :lachen:

Hier hebben we wel allemaal een raakvlak gemeen waarover we het eensgezind zijn.
En hier komen we ook goed overeen, wat daarmee niet wil zeggen dat dit in real-life het geval zou zijn, hier tonen we ook maar een deel van onszelf, de volledige persoon is dan nog heel wat anders.

Als jullie begrijpen wat ik probeer uit te leggen dan...

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#14 Geplaatst 19 januari 2011 - 15:47

haemoglobine zei:

Eerlijk gezegd merk ik er niet veel van...
Soms ben ik dan ook wel verwonderd als ik de leeftijd van iemand toevallig zie of te weten kom ;)

Ik vind dat sommige van de jongsten hier best wel volwassen kunnen overkomen, terwijl sommigen van de al wat volwassenere een zéér jonge geest hebben! :lachen:

Hier hebben we wel allemaal een raakvlak gemeen waarover we het eensgezind zijn.
En hier komen we ook goed overeen, wat daarmee niet wil zeggen dat dit in real-life het geval zou zijn, hier tonen we ook maar een deel van onszelf, de volledige persoon is dan nog heel wat anders.

Als jullie begrijpen wat ik probeer uit te leggen dan...

Klopt! Misschien hangt het ook wel af van wat je hier zoekt. Met welke verwachtingen je hier komt. Ben je op zoek naar een plaats waar je over de katten kan babbelen (lijkt me dat wat dat betreft niet zozeer generatiekloofproblemen opduiken) of zoek je hier nog meer? "Echte" vrienden bv. Dan liggen de verwachtingen toch wel heel anders.

Bewerkt door Smitten Kitten, 19 januari 2011 - 15:49.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 19 januari 2011 - 15:49

Smitten Kitten zei:

Klopt! Misschien hangt het ook wel af van wat je hier zoekt. Met welke verwachtingen je hier komt. Ben je op zoek naar een plaats waar je over de katten kan babbelen (lijkt me dat wat dat betreft niet zozeer generatiekloofproblemen opduiken) of zoek je hier nog meer? "Echte" vrienden bv.

En soms loopt het dan beter dan wat je eerst verwachtte: ik kwam hier initieel enkel om over de katten te babbelen, maar heb er ondertussen toch ook enkele vriendinnen aan overgehouden IRL. :LOL:
Geplaatste afbeelding