Spring naar inhoud

- - - - -

generatiekloof

• Log in om te reageren
62 reacties op dit onderwerp
Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 19 januari 2011 - 17:32

Op internet heb ik daar eigenlijk nooit last van, ik kijk er ook nooit naar en ik heb vaak ook geen idee hoe oud iemand is.

Marina zei:

Buiten het forum ga ik dikwijls om met vrienden die een stuk ouder dan mij zijn, .
Bij mij precies hetzelfde, ik ben eigenlijk altijd voornamelijk omgegaan met mensen die ouder zijn dan ik, ik gaf nooit zoveel om leeftijdgenoten, was mijn tijd altijd ver vooruit.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 19 januari 2011 - 18:18

Ik merk daar ook niet zozeer iets van, maar ik vertoef dan ook niet gans de dag op het forum en zit niet zo heel veel in het koffiehoekje ;) . Ik ben ook iemand die mij van zo'n zaken minder aantrekt. Misschien daarom dat ik na 2 jaar nog maar zo weinig mensen heel goed ken.
Geplaatste afbeelding

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#33 Geplaatst 19 januari 2011 - 19:28

nog niet gemerkt eigenlijk :)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 19 januari 2011 - 19:34

Ook ik heb dat gevoel helemaal niet.

Ik voel me ook wel enigszins ouder dan ik ben, omdat ik dan ook samen woon, huis(houden) heb etc. Maar hier op 't forum doet mij dat er helemaal niet toe hoeveel jaar iemand is! We zijn hier om te tetteren over katten (en ook andere zaken). En ja, soms schiet je beter op met één dat met een ander, maar dat is normaal, in real life is dat ook zo hé. Ik heb vrienden die jonger zijn dan mezelf, maar ook een hele hoop die iets ouder zijn (Collega's van Steven, hier van op KS ...). En mij doet dat er niet toe! Als ik er goed mee overeen kom: :thumb:

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#35 Geplaatst 19 januari 2011 - 22:16

Wat ik wel merk is dat er hier beter geluisterd word naar wat de ander zegt en dat er over serieuze onderwerpen kan worden gepraat en dat de meningen soms verdeeld zijn, maar meestal wel gestaafd worden met goede argumenten, waardoor je (ik toch) ook begrijp waarom diegene er zo over denkt :) .

Dit heb ik niet IRL :d . Daar ken ik ook maar erg weinig mensen met wie
ik een serieus gesprek kan voeren, meestal is dat met een tante waar ik goed mee overeen kom, maar met een leeftijdsgenoot kan ik dat echt niet,
ze denken precies veel anders dan ik :catnoknow .
De meeste gesprekken gaan daar over wat 'die' tegen 'die' gezegd heeft over 'die',
en eerlijk gezegd, dat interesseert me geen bal O:) .
Als 2 mensen ruzie hebben dan gaat de hele klas zich erin gaan moeien,
ik snap dat dus niet, laat diegene het toch zelf uitpraten? :catscratchhead .

IRL worden er minder geluisterd naar mensen die jonger zijn,
ik merk dat bv ook wanneer ik met volwassenen (bv mijn ouders) praat
er minder naar mij geluisterd word en mijn mening gewoon word weggewaaid
zonder ook maar een tegenargument te geven ofzo.
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 19 januari 2011 - 22:41

Cilia zei:

Toen ik op de ks party was dan kon ik eigenlijk echt niet zeggen hoe oud sommigen waren, ik schatte bijna iedereen erg jong :ha :ha :ha

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Hehe, zo'n compliment.... :d

Maar ik heb dat gevoel soms ook wel hoor. Als je dan soms verhalen leest van jongere KS'ers denk je .... amaai, de tijd dat ik zulke dingen meemaakte is al 20 jaar geleden :o .
Al komen sommigen ouder over dan ze zijn. Maar dit heeft te maken met een zeker maturiteit. Ook heb ik het gevoel dat deze mensen toch ook al een zekere levenswijsheid hebben (en dit is normaal niet iets wat je verwacht bij een prille twintiger ;) ).

Maar ik vind het hier supertof hoor. Ik denk ook dat het vooral voor de iets ouderen opvalt dat er toch een generatiekloof is. De jongeren staan daar, denk ik, gewoon minder bij stil.
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 19 januari 2011 - 22:43

By the way,

is iemand onlangs Sihirci nog tegengekomen op dit forum. Tot enkele weken terug zag ik regelmatig reacties van haar. Maar tegenwoordig niet meer. Hopelijk is er niets ergs gebeurd!
Geplaatste afbeelding

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#38 Geplaatst 19 januari 2011 - 22:47

saparapah zei:

By the way,

is iemand onlangs Sihirci nog tegengekomen op dit forum. Tot enkele weken terug zag ik regelmatig reacties van haar. Maar tegenwoordig niet meer. Hopelijk is er niets ergs gebeurd!

Heb het ook gemerkt :catscratchhead
Is van 10 januari geleden dat ze online is geweest :catscratchhead .
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#39 Geplaatst 19 januari 2011 - 22:48

Frances zei:

Ook ik heb dat gevoel helemaal niet.

Ik voel me ook wel enigszins ouder dan ik ben, omdat ik dan ook samen woon, huis(houden) heb etc. Maar hier op 't forum doet mij dat er helemaal niet toe hoeveel jaar iemand is! We zijn hier om te tetteren over katten (en ook andere zaken). En ja, soms schiet je beter op met één dat met een ander, maar dat is normaal, in real life is dat ook zo hé. Ik heb vrienden die jonger zijn dan mezelf, maar ook een hele hoop die iets ouder zijn (Collega's van Steven, hier van op KS ...). En mij doet dat er niet toe! Als ik er goed mee overeen kom: :thumb:

Hier identiek hetzelfde ;)
Ik ben er nu 21, maar ik voel me best wel wat ouder.
Ik heb ook een huishouden, woon bijna 2jaar samen met mijn vriend, en wat ook veel doet is dat mijn vriend 7 jaar ouder is dan ik.

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#40 Geplaatst 19 januari 2011 - 22:56

Het hangt ervan af waarover je wil praten, denk ik. Als je kinderen hebt, of zoals jij al wat oudere kinderen, dan zal je daarmee misschien wat minder gehoor vinden hier. Ik denk dat er hier heel wat vrouwen zitten met nog kleine kindjes, of kinderloze vrouwen. En ja, dat maakt toch een groot verschil. Eens je kinderen hebt, verandert je leefwereld danig, en ook de gespreksonderwerpen zullen wel wat anders zijn. Je kan misschien niet verwachten dat iemand van 20 ten volle begrijptwat een vrouw van 45 (ik zeg maar iets) doormaakt bij wijze van spreken.

Afgezien daarvan vind ik het leeftijdsverschil hier weinig belangrijk, zeker niet als het over katten gaat. Maar ja, nu heb ik hier mijn probleem over de breuk van mijn zoontje neergezet, en ik vind het toch hartverwarmend als ik daar wat steun in krijg. Dus trek je van dat verschil maar niets aan, ik vind het hier toch wel leuk.

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 19 januari 2011 - 22:59

Cilia zei:

Heb het ook gemerkt :catscratchhead
Is van 10 januari geleden dat ze online is geweest :catscratchhead .

Ik heb haar ondertussen een Pb'tje gestuurd. Ben benieuwd wanneer er reactie komt...
Geplaatste afbeelding

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 19 januari 2011 - 23:03

Elena zei:

Afgezien daarvan vind ik het leeftijdsverschil hier weinig belangrijk, zeker niet als het over katten gaat. Maar ja, nu heb ik hier mijn probleem over de breuk van mijn zoontje neergezet, en ik vind het toch hartverwarmend als ik daar wat steun in krijg. Dus trek je van dat verschil maar niets aan, ik vind het hier toch wel leuk.

Klopt hoor. Ik vind het hier ook heel leuk, en zoveel oprechte reacties als je met iets zit. Dit vind ik idd. super, want uiteindelijk delen we wel allemaal dezelfde passie, maar voor mij zijn het hier toch allemaal vreemden, die ik nog nooit in levende lijve ontmoet heb.

Ik merk het verschil dan ook vooral in bvb. verhitte discussie's.
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 20 januari 2011 - 06:39

Heb er hier ook nog niet veel van gemerkt en heb ook geen probleem met een mogelijke generatiekloof.

Ben ook 24 en Simon is ook 7 jaar ouder, maar voel daarin ook niet zoveel verschil. Mannen lopen ook zoveel jaren achter op vrouwen dusja. Ben ook nooit gevallen op jongere mannen dan mij, juist eentje van dezelfde leeftijd en dat was een echte ramp!

Zoals bij Marie ben ik ook de jongste van de familie bijna en dat merk ik dan wel meer. Iedereen heeft al kindjes, heeft al een huis enz... Vooral de mensen met kindjes voel ik dat de contacten makkelijker verwateren.

Hoe ouder je wordt, hoe minder dat leeftijd een rol begint te spelen vind ik. Vroeger vond ik het al vreemd dat ik overeenkwam met de vriendinnen van mijn zus (ze is 5 jaar ouder) op dezelfde school, maar nu is mijn vriend zelf 7 jaar ouder dusja.

Bewerkt door Spanishke, 20 januari 2011 - 06:40.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 20 januari 2011 - 08:03

Naar het schijnt gaan de mensen op een zeker ouderdom bergaf.Dus zal die generatiekloof dan nul worden.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 20 januari 2011 - 11:27

DORIS zei:

Naar het schijnt gaan de mensen op een zeker ouderdom bergaf.Dus zal die generatiekloof dan nul worden.
:ha :ha :ha :ha :ha
Nog eens: ik heb er geen "last" van, het "stoort" me niet en ben blij dat de jeugd er niets van merkt ;)
En ik ben blij dat de "jongeren" er niets van merken :thumb:

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk