Spring naar inhoud

- - - - -

generatiekloof

• Log in om te reageren
62 reacties op dit onderwerp
DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#46 Geplaatst 20 januari 2011 - 13:17

Ik heb er helemaal geen last van.Ik zal wel één van de oudste zijn maar vind dit forum heel leuk.En dat telt voor mij.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#47 Geplaatst 20 januari 2011 - 14:24

DORIS zei:

Naar het schijnt gaan de mensen op een zeker ouderdom bergaf.Dus zal die generatiekloof dan nul worden.

:lachen: :lachen: :lachen:

:thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#48 Geplaatst 20 januari 2011 - 20:03

Ik merk er eigenlijk ook weinig van. Als ik verschillen in mening merk, heeft dat meestal niks met de leeftijd te maken.
Maar ik heb zelf ook wel veel oudere vrienden. Weet niet hoe het komt, ik ga ook graag om met jongere mensen ( :ha nu klink ik oud) zoals op school is bijna iedereen jonger omdat ik vertraging heb. Maar de mensen die echt vrienden worden zijn meestal iets ouder, ofwel al heel volwassen omdat ze al vanalles hebben meegemaakt.

Ik voel me aan de ene kant al best oud. Leeftijdsgenoten doen niet altijd dezelfde dingen, of moeten niet dezelfde dingen doen, met dezelfde dingen omgaan. Maar aan de andere kant, blijf ik eeuwig 19 jaar! :jump:

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#49 Geplaatst 20 januari 2011 - 21:08

Ik heb er geen enkel probleem mee ,zowel jong als oud het geeft niet .En ikzelf ben ook niet zo jong meer hoor :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 20 januari 2011 - 21:18

babetatilla zei:

Ik heb er geen enkel probleem mee ,zowel jong als oud het geeft niet .En ikzelf ben ook niet zo jong meer hoor :) ;)

Jong van geest, dat is alles wat telt!
De rest zijn maar wat cijfertjes die je overal wel ziet staan! ;)
Dus mag je jezelf ook wel tussen de jongeren rekenen! :thumb:

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#51 Geplaatst 20 januari 2011 - 21:55

haemoglobine zei:

Jong van geest, dat is alles wat telt!
De rest zijn maar wat cijfertjes die je overal wel ziet staan! ;)
Dus mag je jezelf ook wel tussen de jongeren rekenen! :thumb:

Dank u Haemoglobine :)
jong van geest zeker wel :) maar de ene dag gaat het lichamelijk al wat beter dan de andere :) in verband met een pijntje en een pijntje daar :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#52 Geplaatst 20 januari 2011 - 22:02

babetatilla zei:

Dank u Haemoglobine :)
jong van geest zeker wel :) maar de ene dag gaat het lichamelijk al wat beter dan de andere :) in verband met een pijntje en een pijntje daar :)

Ja, die lichamelijke pijntjes moeten we er jammer genoeg bijnemen...
Al staat daar niet altijd een leeftijd op!

Geplaatste afbeelding

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#53 Geplaatst 20 januari 2011 - 22:33

Nog echt niet op gelet , je bent zo oud dat je zelf wil zijn !! ik aanvaard zo wel van een jonger iemand dingen dan van een ouder persoon , zolang het maar aangenaam blijft . Trouwens ik ben ook zo jong niet meer , wat maakt het uit? Onze poezels merken het niet hoor, zolang ze het maar goed hebben !!! :x

Chriske :catwalk2

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#54 Geplaatst 24 januari 2011 - 09:06

Ik merk het af en toe wel, maar ik weet niet of dat aan mij ligt of het leeftijdsverschil, ik heb namelijk nogal moeite met het niet tonen van respect en merk dit bij jongeren eigenlijk vaker terug komen dan dat ik zelf deed toen ik tiener was. Ik heb altijd geleerd respect te tonen tegenover 'ouderen' tenzij ik een gegronde reden heb dit niet te doen en dan nog... Ik ga nu terug naar de hogeschool, het leeftijdsverschil is 8 jaar. Ik verschiet erg vaak van wat sommige mensen zich permitteren tegenover leerkrachten. Ofwel ben ik gewoon van de oude stempel ;) Ik heb wel absoluut geen moeite om met jongere of oudere mensen om te gaan, het moet gewoon respectvol blijven

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#55 Geplaatst 24 januari 2011 - 09:14

haemoglobine zei:

Ja, die lichamelijke pijntjes moeten we er jammer genoeg bijnemen...
Al staat daar niet altijd een leeftijd op!

Zie hier, het levend bewijs dat er op kwaaltjes en pijntjes geen leeftijd staat!! Ik heb X-benen, scoleose, hyperlordose, mijn bekken staat schuin EN naar voren gekanteld, mijn achillespezen en hamstrings zijn te kort, en last but not least : mijn ene been in 7 mm korter dan mijn ander :o Op zich heb ik daar niet veel last van (je zou het niet zeggen als je't zo hoort), maar soms kan ik een hele dag niet zitten, liggen, staan of stappen van de pijn. Vroeger noemden ze dat "groeipijnen" (ik groeide wel heel erg snel, dus het was een plausibele verklaring), maar aangezien ik nu toch al een tijdje niet meer groei, leek het me een goed idee om het eens te laten nakijken :LOL:

Dat doet me er aan denken : misschien zijn ouderdomspijntjes wel hetzelfde als groeipijnen, maar dan "krimppijnen"..

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#56 Geplaatst 24 januari 2011 - 09:17

Encore zei:

Zie hier, het levend bewijs dat er op kwaaltjes en pijntjes geen leeftijd staat!! Ik heb X-benen, scoleose, hyperlordose, mijn bekken staat schuin EN naar voren gekanteld, mijn achillespezen en hamstrings zijn te kort, en last but not least : mijn ene been in 7 mm korter dan mijn ander :o Op zich heb ik daar niet veel last van (je zou het niet zeggen als je't zo hoort), maar soms kan ik een hele dag niet zitten, liggen, staan of stappen van de pijn. Vroeger noemden ze dat "groeipijnen" (ik groeide wel heel erg snel, dus het was een plausibele verklaring), maar aangezien ik nu toch al een tijdje niet meer groei, leek het me een goed idee om het eens te laten nakijken :LOL:

Dat doet me er aan denken : misschien zijn ouderdomspijntjes wel hetzelfde als groeipijnen, maar dan "krimppijnen"..

Ik heb "alleen maar" scoleose, en weet wat voor een rugpijn dat alleen al kan opleveren, dus ik kan me maar een fractie van de pijn voorstellen die jij bij momenten moet doormaken. Maar inderdaad: kwaaltjes zijn niet altijd leeftijdsgebonden.
Geplaatste afbeelding

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#57 Geplaatst 24 januari 2011 - 09:21

Karolientje zei:

Ik heb "alleen maar" scoleose, en weet wat voor een rugpijn dat alleen al kan opleveren, dus ik kan me maar een fractie van de pijn voorstellen die jij bij momenten moet doormaken. Maar inderdaad: kwaaltjes zijn niet altijd leeftijdsgebonden.

Ach, dan weet ik dat ik leef ;)

Guest_petra42_*
Guest_petra42_*

#58 Geplaatst 24 januari 2011 - 09:28

wat is leeftijd :d sommige dagen voel je je 18 andere 80.ik denk dat de meeste dat wel eens hebben. :oops: ik merk weing van een generatiekloof  gelukkig.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#59 Geplaatst 24 januari 2011 - 09:34

Encore zei:

Ach, dan weet ik dat ik leef ;)

Dat zeg ik ook altijd! Ook al weet ik dat ik eigenlijk meer naar mijn lichaam zou moeten luisteren. O:)
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#60 Geplaatst 24 januari 2011 - 09:43

Encore zei:

Noemen ze dat nu nog altijd groeipijnen? :s
Dat heb ik mijn ganse tienertijd mogen horen...
Ik dacht dat ze op 30 jaar toch wel wat geëvolueerd waren...

Ik heb ook last sinds mijn tienertijd, ik weet nog dat we kookklas met erop volgend poetsklas hadden en ik altijd rugpijn had, al was ik dan pas rond de 14 jaar...
Ook 1 been 5mm korter dan het andere, ook ergens scoliose, allerlei tweedehands onderdelen meegekregen van bij de geboorte enz...
Lag op 17 jaar al in het ziekenhuis voor een galsteenoperatie.
Als ik het zo bekijk is het ondertussen al zo'n 30 jaar dat ik rugpijn en allerlei andere pijnen heb, dus er staat idd niet echt een leeftijd op :8

Bewerkt door haemoglobine, 24 januari 2011 - 09:44.

Geplaatste afbeelding