Spring naar inhoud

- - - - -

haarbal of overgeven?

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 19 januari 2011 - 14:01

Deze nacht werd ik weer wakker van Lily die aan het kotsen was. Nu ja het was eigenlijk een haarbal. (begrijpelijk want ze ruift enorm hard!) Maar die kwam eruit en ze ging wat verder zitten en terug kotsen. Toen kwam er alleen nog maar een plasje uit (ook zo vies kakigroen als die haarbal). Vorige week had ze er ookal een, ook 's nachts :p En toen had ze ook wat verder nog een plasje overgegeven.
Is dit normaal?
Deze nacht merkte ik echt wel dat ze er zelf ook niet goed van was.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 19 januari 2011 - 14:38

Ja hoor, is normaal, als ze hier eens een haarbal uitbraken wordt dit ook altijd gevolgd door een plasje vocht. Maar misschien kan je, nu ze meer haarverlies heeft, wat extra haarbalpasta of dergelijke geven.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 19 januari 2011 - 14:45

ja ik geef vaseline, maar nadat ik eens een keer daar een ontwormingspilletje onder had geplet, wil ze het niet meer oplikken. Ik heb het al een paar keer gewoon op haar pootje gesmeerd en na een tijd likt ze dat dan wel af, maar dan is ze wel boos op mij, zoals nu O:) Hoeveel en hoe vaak moet je daar eigenlijk van geven?

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 19 januari 2011 - 14:51

Goh, ik geef het hier zo'n 2 à 3 keer per week. Misschien eens proberen met de whiskas anti-hairbal snoepjes of een beetje vaseline onder het natvoer mengen ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 19 januari 2011 - 15:07

Ok, zal ik volgende keer eens proberen, onder haar eten! Bedankt!

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 19 januari 2011 - 15:09

Ik geef hen hier af en toe de anti haarbal snoepjes van whiskas en die eten ze graag.

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 19 januari 2011 - 15:15

catherine zei:

Ik geef hen hier af en toe de anti haarbal snoepjes van whiskas en die eten ze graag.

en hebben ze dan nooit meer een haarbal? Ik heb in de winkel eens gekeken en op het doosje stond dat je er 10 per dag moest geven. Maar dat vind ik dan precies weer heel veel.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 19 januari 2011 - 15:26

Zoveel geef ik er ook niet hoor. Ik combineer de whiskas snoepjes en de anti-haarbalpasta. En hier hebben ze zelden of nooit een haarbal.
Geplaatste afbeelding

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 23 maart 2011 - 08:01

Ik zal mijn vraag hier maar aan vast plakken: kan iemand mij zeggen waar ik anti haarbalpasta kan kopen, en welk merk dat dan is?

Ik heb een kleine ragdoll in huis, en heb dat liever in de kast liggen tegen dat hij het nodig heeft.

Alvast bedankt voor de info...
Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 23 maart 2011 - 08:04

ik denk dat je dat in een maxizoo of een tom&co ook al kan kopen. Ikzelf heb maltsnoepjes van beaphar gekocht op zooplus. Daar staat er trouwens ook een haarbalpasta op denk ik.
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 23 maart 2011 - 08:21

Ik vroeg het me ook af welke anti-haarbalpasta jullie kopen. Ik heb er nu liggen (weet van hieruit het merk niet) en ik heb geluk dat Nelleke er gisteren heeft van willen eten want meestal is dat zo van :misselijk: , wat wil ze ons nu weer geven?
En het is normaal hoor dat er na een haarbal nog een beetje gespuwd wordt :hug: .

Geplaatste afbeelding

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 23 maart 2011 - 17:55

ik heb nu haarbalpasta van versele laga van de tom&co. En Lily vindt die super lekker, dus ik hou het daarbij nu denk ik. Ze heeft sindsdien nog 1x een haarbal gehad, maar dat was omdat ik het een paar dagen vergeten te geven was.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 23 maart 2011 - 19:02

Ik bestel altijd de haarbalpasta die ze bij zooplus hebben en tussendoor geef ik ook de anti-hairbal snoepjes van whiskas.
Geplaatste afbeelding

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#14 Geplaatst 23 maart 2011 - 19:07

:x een goeie oplossing is de kat helpen. Er bestaat zoiets als borstels, kammen, furminators, ...
Zeker onze langharigen krijgen nu (nog) meer aandacht. Daardoor hebben ze minder haarballen, minder last, gaan ze op hun ligplaatsen minder haren achterlaten ,...  
Er bestaan diverse voedingen die ook helpen en haarpasta's en .. .
Het is "rui"tijd ...
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 23 maart 2011 - 19:17

YvVanRoyen zei:

:x een goeie oplossing is de kat helpen. Er bestaat zoiets als borstels, kammen, furminators, ...
Zeker onze langharigen krijgen nu (nog) meer aandacht. Daardoor hebben ze minder haarballen, minder last, gaan ze op hun ligplaatsen minder haren achterlaten ,...
Er bestaan diverse voedingen die ook helpen en haarpasta's en .. .
Het is "rui"tijd ...

Yep, weet ik wel en normaal gezien (ook dankzij de Orijen) vind ik maar zelden een haarbal. Maar nu moet Nelleke drie dagen haarbalpasta krijgen van de da (en gelukkig lust ze die. Maar ik wou even bij de andere proberen en ik kreeg direct een [-( ).

Geplaatste afbeelding