Spring naar inhoud

- - - - -

Kibbelen met partner

• Log in om te reageren
41 reacties op dit onderwerp
Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#16 Geplaatst 19 januari 2011 - 19:17

ik kibbel met mezelf ,
verder niemand ten huize pareltjes om mee te kibbelen of ruzien...... ;)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_scolu_*
Guest_scolu_*

#17 Geplaatst 19 januari 2011 - 19:22

hier wel eens ruzie ja

echt van hard tot hard want we zijn allebei koppig

er zijn wel eens pannen en glazen door de huiskamer gevlogen hoor :)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 19 januari 2011 - 19:23

Oh in het begin ging het héél slecht tussen Steven en mij. Alle twee een relatie achter de rug met bedrog enzo. Dus dat was 1) Wennen aan elkaar 2) niet meer vrijgezel zijn ;)
En dan tja, plots ging dat zo fantastisch goed! We zijn dan na een dik jaar gaan samenwonen en in 't begin ging dat ook niet super makkelijk, logisch. Af en toe hadden we dan eens ruzie over vooral het huishouden. Kibbelen, pfff, eigenlijk niet echt. Zeker nu Steven zo'n job heeft dat hij regelmatig in het buitenland zit, is de liefde ongelofelijk groot wanneer hij terug is (en ik mis hem dan ook suuupper hard wanneer hij weg is :( ) Zelden hebben wij ook vlammende ruzie, zoals Spanishke zei, hebben wij ook een tijd gehad, met de deuren slaan, het aftrappen, roepen en tieren naar elkaar. Maar nu is dat eigenlijk niet meer. Maar ALS we ruzie hebben, is het dikke ambras ze! Kibbelen gebeurt hier dus zelden... Zo af en toe dat de een tegen de ander is zegt van: "zou ge da aub willen opkuisen" maar dat is niet kibbelen, dan doet ge dat gewoon zoals ik dat omgekeerd ook graag zou hebben ;)

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 19 januari 2011 - 19:56

Hier is het met de jaren ook wat rustiger geworden. Nu wel eens gekibbel, maar zelden zware ruzie. Vroeger was dat echter anders hoor. Amaai.
Maar ja, ik heb een man die heel rustig is....tot het te veel wordt en dan wordt hij echt colèrig!! Ook met deuren slaan (geen enkel van onze deuromlijstingen hing nog aan de muur, gewoon van zo hard te meppen met die deuren). Maar ik ben dan ook geen simpele, ik weet dan dat ik het bloed van onder zijn nagels aan 't halen ben, maar 't is sterker dan mezelf :d .

Ik heb trouwens, tijdens zo'n ruzie, eens het idee gehad om de deuren uit de scharnieren te heffen, zodat hij niets meer had om mee te slaan, maar dan ging ik het alleen nog erger maken, denk ik. Ja, ik zei het toch : bloed van onder de nagels halen..

Maar ondertussen zijn wij al bijna 11 jaar samen en nu is alles veel rustiger. Ik kan nu ook beter inschatten wanneer zijn grens met verdraagzaam en braaf zijn bereikt is ;) .

Al moet ik zeggen, dat eens echt goed ruzie maken, zeker niet ongezond is voor een relatie hoor. Een relatie waar nooit ruzie is, dat klopt ergens niet hoor.
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 19 januari 2011 - 20:04

saparapah zei:

Hier is het met de jaren ook wat rustiger geworden. Nu wel eens gekibbel, maar zelden zware ruzie. Vroeger was dat echter anders hoor. Amaai.
Maar ja, ik heb een man die heel rustig is....tot het te veel wordt en dan wordt hij echt colèrig!! Ook met deuren slaan (geen enkel van onze deuromlijstingen hing nog aan de muur, gewoon van zo hard te meppen met die deuren). Maar ik ben dan ook geen simpele, ik weet dan dat ik het bloed van onder zijn nagels aan 't halen ben, maar 't is sterker dan mezelf :d .

Ik heb trouwens, tijdens zo'n ruzie, eens het idee gehad om de deuren uit de scharnieren te heffen, zodat hij niets meer had om mee te slaan, maar dan ging ik het alleen nog erger maken, denk ik. Ja, ik zei het toch : bloed van onder de nagels halen..

Maar ondertussen zijn wij al bijna 11 jaar samen en nu is alles veel rustiger. Ik kan nu ook beter inschatten wanneer zijn grens met verdraagzaam en braaf zijn bereikt is ;) .

Al moet ik zeggen, dat eens echt goed ruzie maken, zeker niet ongezond is voor een relatie hoor. Een relatie waar nooit ruzie is, dat klopt ergens niet hoor.

Helemaal waar! In mijn oog komt dat zo over dat één van de twee gewoon zwijgt voor de ander uit schrik. Of alle twee zwijgen voor elkaar...

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#21 Geplaatst 19 januari 2011 - 20:09

Mijn vriend had daar een geweldige uitleg voor :d "de pompelmoestheorie"!!
Hij gaat als volgt :
In een relatie is er iemand de appelsien, en de andere is de citroen. De appelsien moet je zien als de rustige, de meegaande van het koppel, terwijl de citroen eerder de dominante partner is binnen die relatie. Een relatie kan pas goed zijn als geen van beiden overheersend is. Het doel is om samen een pompelmoes te worden. Dan heb je pas een goede relatie.

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 19 januari 2011 - 20:13

Encore zei:

Mijn vriend had daar een geweldige uitleg voor :d "de pompelmoestheorie"!!
Hij gaat als volgt :
In een relatie is er iemand de appelsien, en de andere is de citroen. De appelsien moet je zien als de rustige, de meegaande van het koppel, terwijl de citroen eerder de dominante partner is binnen die relatie. Een relatie kan pas goed zijn als geen van beiden overheersend is. Het doel is om samen een pompelmoes te worden. Dan heb je pas een goede relatie.

:ha :ha

Mijn man is de sinaas, ik de citroen (maar geen zuurpruim hoor) en samen zijn wij pompelmoes :love3: .

Hoe romantisch :heart:

Bewerkt door saparapah, 19 januari 2011 - 20:14.
Reden van bewerken: schrijffoutje

Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#23 Geplaatst 19 januari 2011 - 20:17

saparapah zei:

:ha :ha

Mijn man is de sinaas, ik de citroen (maar geen zuurpruim hoor) en samen zijn wij pompelmoes :love3: .

Hoe romantisch :heart:

Het klinkt een beetje stom, ik weet het, maar het klopt wel!! :LOL:
Had ik ook ineens een nieuwe bijnaam voor mijn vriendje ^^ ("m'n citroentje")

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 19 januari 2011 - 20:23

Hahaha super :ha

Gho, in 't begin was Steven eerder de sinaas, maar met de tijd is hij ook meer citroen geworden (ik ben altijd al citroen geweest). Sinds tja ik weet niet sinds wanneer, denk bijna twee jaar geleden, is hij mondiger geworden. En echt ook zeggen wanneer iets hem niet zint, of laten merken. Eerst was dat wel verschieten voor mij :ha maar ik hou daar wel van wanneer hij zich zo even lastig maakt ;) En dan achter is de liefde eens zo groot!!!

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#25 Geplaatst 19 januari 2011 - 20:25

Kijk es aan, nog even en we hebben hier een hele fruitmand bij elkaar :LOL:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 20 januari 2011 - 11:34

Wij maken eigenlijk nooit ruzie, we zijn het wel eens oneens over sommige dingen, maar kibbelen daar niet over. Je kan toch niet in alles hetzelfde denken, en meestal geeft mijn man dan toch toe en krijg ik mijn zin. Mijn ouders maakten voortdurend ruzie, en ik vind dit verspilde energie, ik wil dit niet in onze relatie.
Ik heb ook een heel lieve en rustige man, als hij ziet dat ik eens een minder goede dag hem, dan ontwijkt hij me een beetje, knuffeld me 's avonds als we gaan slapen :heart: , en dan is die bui weer voorbij. Ik ben ook iemand die meestal in stilzwijgen boos is :oops:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#27 Geplaatst 20 januari 2011 - 12:38

mijnvriend was vroeger heel erg koppig en ik totaal niet, dus dat heeft veel voor kletterende ruzie en lange spraakloze momenten gezorgd in het verleden. Tot ik gezegd heb: genoeg! Ik ga ook eens koppig doen, al moet ik een stuk van mijn tong afbijten. het heeft me moeite gekost maar het werkte!!
Nu de ruzies bleven en het zat er hier dikwijls bovenarms op. Tot we naar een huis zijn verhuisd met een supergrote tuin en het huis op zich was ook supergroot. Mijn theorie is: we hadden geen tijd meer om te ruziên daar want sinds we daar woonden, geen ruzie meer!
Als er woorden waren: hij naar buiten, ik binnen!

Intussen zijn we al een tijdje verhuisd naar iets kleiner maar het ruzie maken hebben we afgeleerd. Nu wil ik er wel bijzeggen dat we echt 2 tegenpolen zijn: hij gaat graag weg, ik niet, hij sport graag, ik niet... en ga zo maar door. Er is maar 1ding waar we in overeen komen eigenlijk en ja dat zijn: katten!!!!

Nu denk ik ook, we zijn 14jaar samen bijna, dat we elkaars minpunten gewoon aanvaarden en die tijd om ons er druk over te maken is voorbij... als we even kibbelen is het even later wel weer voorbij....

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 20 januari 2011 - 12:53

Veel kibbelen! En ik 'bijt' nogal snel.. Soms ook ergernissen omdat we een andere visie op bepaalde dingen hebben, bijv. ik kijk niet zo hard naar mijn geld, terwijl mijn partner dan wel wat gieriger is. Maar dat gekibbel is meestal heel snel over :)

Geplaatste afbeelding

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#29 Geplaatst 20 januari 2011 - 13:34

hier wordt regelmatig wel eens goed geroepen hoor, maar dat is dan na een paar uurtjes ook wel weer over meestal toch, ik heb nogal graag mijn zinnetje, en dat met een vent die 's nachts werkt en weinig slaapt, dan durft er wel eens een bom barsten, maar dat is al 17 jaar zo, ben laatst ook nog van plan geweest om weg te gaan en 2 jaar geleden ook al eens, maar ja voorlopig zijn we er nog en na een echte megaruzie zoals laatst zien we dan weer allebei in dat we wat water bij de wijn moeten doen en dan komt het weer goed, hij is momenteel ook wel heel bezorgd hoe het met mij gaat met die zweren en zo :love:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#30 Geplaatst 22 januari 2011 - 09:51

Hier is het elke dag rozengeur en maneschijn :ha :ha :ha .

Geplaatste afbeelding