Spring naar inhoud

- - - - -

gust heeft dermatitis of zoiets

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 19 januari 2011 - 16:33

toen ik Gust ging halen bij zijn vorige eigenaars, zat hij met een paar oude 'wonden' op zijn lichaam. zowel ik als dierenarts dachten dat het was van buiten te lopen en hij zich gekwets had ofzo.

begin december had hij plots een 'schaafwonde'. een ronde wonde, waar haar van weg was, en de huid dus licht bloedde. zowel mijn vriend als ik dachten dat hij zich ergens had gekwets, aangezien het net bovenop zijn schouders was (dus door in een doos te spelen, of door het luik te lopen ofzo) nu heeft hij een tweede plek, die uitbreidt, en die niet zo snel wil genezen als de vorige. dus vandaag een bezoekje aan de dierenarts gebracht, en hij zei iets van dermatitis ofzo, en dat hij een probleem kan hebben met zijn immuunsysteem, of ergens kan allergisch aan zijn.

behandeling nu was dus antibiotica, waardoor het moet genezen en 'opdrogen'. maar dan weten we dus nog altijd niet waardoor het komt natuurlijk hé? ik heb hem nu toch al een tijdje, en eerder heeft hij daar geen last van gehad. ik ben ook niet veranderd van voeding ofzo.

zijn er die daar ervaring mee hebben? of weten waardoor het zou kunnen komen dat hij er nu last van heeft, en anders niet? hij is anders nog goed, heeft geen koorts, eet goed, ontlasting goed, behalve jeuk door irritatie heeft hij geen andere problemen... de genezing is nu het allerbelangrijkste natuurlijk, maar ik zou het in de toekomst toch graag vermijden. :catscratchhead
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 20 januari 2011 - 14:09

Heb er geen ervaring mee. Heeft je DA geen staaltje genomen van de huid om verder te onderzoeken ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 20 januari 2011 - 14:23

nee, heeft hij ook niet van gesproken ofzo. waarvoor zou dat dan nodig zijn? kunnen ze daar dan testen op doen waaraan hij allergisch zou kunnen zijn ofzo?
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 20 januari 2011 - 14:27

Goh, ze zullen niet zien waaraan hij allergisch is, maar ze kunnen dan toch al een schimmelinfectie of dergelijke uitsluiten lijkt mij :-k :catnoknow
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#5 Geplaatst 22 januari 2011 - 01:08

schimmelinfectie is het zeker niet zei hij (aan de soort van wonde te zien waarschijnlijk?) nuja, dan zouden de anderen er ook moeten last van hebben hé, is toch heel besmettelijk?
alleszins bedankt om mee te denken! :)
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 22 januari 2011 - 03:09

Schimmelinfectie hoeft niet bij alle dieren zichtbaar te zijn (heb ik gehoord)
Ik zou toch om een kweekje vragen bij de DA, een tijdje terug was er ook iemand die overtuigd was dat zijn kat geen schimmel had
na een kweekje bleek het toch een schimmelinfectie te zijn :/

Mijn eerste idee is ook schimmelinfectie eigenlijk ;)

:geluk:

Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 22 januari 2011 - 07:53

Ik dacht ook meteen een schimmel infectie toen ik het las, maar bloed/schaafwond past volgens mij niet in het plaatje van een schimmel, maar ja het kan natuurlijk net zo goed een (voedsel) allergie of zoiets zijn, het doet me trouwens ineens denken aan onze Lotus, die had dus een voedselallergie, de binnenkant van haar achter poten had ze helemaal kaal en rauw gelikt, het leek op een grote schaafwond.
Na 2 spuitjes bij de DA (geen idee wat dat was) ging het weer 2 maanden goed, en vervolgens begon alles weer opnieuw, na diverse DA bezoeken en spuitjes tegen de jeuk ben ik begonnen met graanvrij voer, en ...... probleem opgelost :d
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#8 Geplaatst 22 januari 2011 - 11:38

Door een kweek van de huid te nemen kwamen wij er achter dat Zulma eosinofiel granuloom complex heeft. Ook een soort allergie dus.