Spring naar inhoud

- - - - -

botbreuk

• Log in om te reageren
59 reacties op dit onderwerp
Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#1 Geplaatst 19 januari 2011 - 18:36

Niet mijn kat maar mijn lieve zoontje heeft zijn een breuk in zijn knie, en niet de minste ook. Ik ben er echt helemaal ondersteboven van, maandag moet hij misschien geopereerd worden :( . Hij is op school overhoop gelopen door een grote jongen en dan belandde er een andere op zijn knie... Dat worden hele moeilijke maanden, bovendien zal hij een hele tijd van school moeten blijven en lessen missen...  Pffff, ik ben er echt kapot van.

veerlec
veerlec
  • 538 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 19 januari 2011 - 18:44

Dat klinkt heel pijnlijk.
Hopelijk is een operatie niet nodig en herstelt hij goed ! :geluk: :geluk: :geluk:

Choeke
Choeke
  • 7.104 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 19 januari 2011 - 18:55

Heel veel sterkte voor je zoontje alvast  :hug

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#4 Geplaatst 19 januari 2011 - 19:00

Oei, ocharme dat klinkt zeer pijnlijk!
Ik wil graag geloven ,dat je er ondersteboven van bent!
Hopelijk, hoeft er geen operatie, en herstelt de knie goed.
Veel beterschap voor je zoontje!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#5 Geplaatst 19 januari 2011 - 19:01

Beterschap voor je zoontje!

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#6 Geplaatst 19 januari 2011 - 19:13

:hug: hug
Geplaatste afbeelding

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#7 Geplaatst 19 januari 2011 - 19:15

vlugge beterschap!

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 19 januari 2011 - 19:37

Oei, zo zielig... Hopelijk heeft hij niet meer te veel pijn. En sorry, maar ik wens niet direct 'geen operatie'. Als het een hele ingewikkelde breuk is, is het soms beter om van de eerste keer te opereren. Want als de botjes scheef aan mekaar groeien is het veel erger en moet het nadien terug gebroken worden.

Ik hoop toch dat die grote jongens, die het veroorzaakt hebben, vannacht niet goed slapen. Het was waarschijnlijk wel niet express, maar ze moeten potverdorie uit hun doppen kijken!! Dat moet toch heel pijnlijk geweest zijn voor je zoontje!! Ik mag er niet aan denken dat 1 van de onze dat zou meemaken!

Ik heb ook 2 zoontjes, en die zijn ook al vanalles tegengekomen. Maar nog niets zo ernstig. Ik zou er ook echt niet goed van zijn. En die lessen missen is natuurlijk ook niet zo goed. Maar misschien heeft de school hier wel een oplossing voor.

Hoe oud is je zoontje nu?

Ik wens hem alleszins heel veel goede moed en een spoedig herstel en jou heel veel sterkte!!
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 19 januari 2011 - 19:38

AI, pijnlijke zaak, maar denk eraan dat kinderen snel genezen. Het zullen idd niet de makkelijkste weken worden, maar een kind trekt snel zijn plan. Hoe oud is hij?
Als hij lang genoeg thuis is heeft hij recht op onderwijs aan huis.
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Wenneke
Wenneke
  • 743 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 19 januari 2011 - 19:50

Veel beterschap voor jouw zoontje! Mijn zoontje heeft verleden jaar rond dezelfde periode ook een lelijke val meegemaakt op schooltje, ze hadden hem geduwd en zijn armpje stond volledig krom. 3 dubbele breuk. Hij is toen 2 maal moeten geopereerd worden, hij was toen 3 jaar. In de gips ging beter dan verwacht, die trekken heel goed hun plan. Ik was daar ook kapot van. Ik weet wat je nu doormaakt. :hug:

Encore
Encore
  • 215 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 19 januari 2011 - 20:00

Veel beterschap voor je zoontje!! Maak je maar niet te veel zorgen ; die dokters die de operatie gaan doen, hebben daar héél lang voor moeten studeren, dus die zullen dat wel goed kunnen. En kinderen zijn meesters in recupereren!! Zoals Wenneke al zei : ze trekken heel goed hun plan.
Ik denk trouwens ook dat de school een oplossing (thuisles of zo) moet voorzien bij zo'n gevallen ; als ik jou was zou ik zeker eens gaan informeren bij de directie.
In ieder geval veel succes en goede moed!!

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#12 Geplaatst 19 januari 2011 - 20:13

Bedankt voor de steun!! Het bot waaraan zijn kruisband hangt, is afgebroken. Zijn been in nu volledig in extensie, en hij zit van boven tot onder in het gips. Ze hebben ook heel wat vocht en bloed gehaald uit zijn knie alvorens in te gipsen, 't was een heel pijnlijke zaak. De volgende maanden komen we wel door, zolang hij er maar geen blijvende schade aan ondervindt.

Hij zit nu in een rolstoel, en naar school gaan zal heel moeilijk zijn de eerste weken. Hij zit eigenlijk een jaartje voorop, voelt zich goed in zijn klasje dus ik hoop dat hij hierdoor niet moet overzitten. Maar ik zal hem gewoon zelf les geven, dat zal wel lukken. Oh ja, hij is 6.

De reden waarom ze het zonder operatie proberen is omdat er anders littekenweefsel kan ontstaan en verstijving van de knie, maar maandag weten we meer.

Bewerkt door Elena, 19 januari 2011 - 20:35.

Encore
Encore
  • 215 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 19 januari 2011 - 20:23

Ik heb 7 jaar lang basketbal gespeeld, en heb al redelijk wat breuken en scheuren gezien/gehad, en daar heb ik 1 ding uit geleerd : liever een breuk dan een spierscheur/gescheurde gewrichtsbanden!! Een breuk geneest, en het bot wordt op die plek zelfs sterker dan voordien, terwijl een scheur van het een of ander lang vervelend blijft doen. (zelf heb ik 5 jaar geleden mijn gewrichtsbanden van mijn enkel gescheurd, en daar voel ik nu nog steeds de gevolgen van. Vooral als het buiten koud of vochtig is)
Dus ik zou niet te bang zijn voor blijvende letsels, hoor. Een breuk is heel pijnlijk, maar geneest eigenlijk best snel en goed, zeker bij kinderen :)
Maar dat is natuurlijk geen reden om hem niet es goed te vertroetelen nu!! :LOL:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 19 januari 2011 - 20:33

saparapah zei:

Oei, zo zielig... Hopelijk heeft hij niet meer te veel pijn. En sorry, maar ik wens niet direct 'geen operatie'. Als het een hele ingewikkelde breuk is, is het soms beter om van de eerste keer te opereren. Want als de botjes scheef aan mekaar groeien is het veel erger en moet het nadien terug gebroken worden.

Dat dacht ik ook net, bij sommige breuken is het beter dat die geopereerd worden om "goed" te kunnen genezen!

Ik wens jullie in ieder geval veel moed en een vlotte genezing! :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.993 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 19 januari 2011 - 20:33

Oei wat erg hopelijk heeft je zoontje niet teveel pijn ,veel beterschap :hug: :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag