Spring naar inhoud

- - - - -

vragen over een kater te koop

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 19 januari 2011 - 19:55

een cattery die een kater verkoopt van 7 maand maar op diezelfde site staat planning 2011 met dezelfde kater die ze alsnog gaan verkopen... wou vragen of dat zomaar kan?? alle ik stel mij daar vragen bij.. mss ben ik niet goed mee of zo :s

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 19 januari 2011 - 20:04

Waarom zou dat niet kunnen?
Als de kater op dit moment al een poes bezwangerd heeft, dan behoort dat echt tot de planning van 2011. Wie weet is de kater erg sneeky geweest en wegens overbevolkt moet de fokker de kater wegdoen.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 19 januari 2011 - 20:07

aja zo had ik het nog niet bekeken :oops: maar op 7 maand al? is dat niet vroeg, alle ja kater is anders dan poes maar ik vind dat vroeg...

er staat wel bij dat zijn testen nog moeten volgen...

Bewerkt door wendyded, 19 januari 2011 - 20:08.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#4 Geplaatst 19 januari 2011 - 20:21

Sommige katers zijn er vroeg bij, onmogelijk is het echt niet.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#5 Geplaatst 19 januari 2011 - 20:30

jong geleerd, is oud gedaan ;)

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 19 januari 2011 - 20:36

ja blijkbaar ;)

Guest_raggedy cats_*
Guest_raggedy cats_*

#7 Geplaatst 19 januari 2011 - 21:25

En dan nog.. als de kater nu te koop staat en hij is al 7 maand is het niet zeker dat ze er de komende maanden vanaf geraken (normaal heb je toch al een nieuwe baasje gevonden voor ze 13 weken zijn?) en waarom zouden ze er dan geen nestje mee plannen? Dan zijn de nieuwe eigenaars vand e kater ineens zeker dat hij het kan he O:)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#8 Geplaatst 19 januari 2011 - 21:36

raggedy cats zei:

En dan nog.. als de kater nu te koop staat en hij is al 7 maand is het niet zeker dat ze er de komende maanden vanaf geraken (normaal heb je toch al een nieuwe baasje gevonden voor ze 13 weken zijn?) en waarom zouden ze er dan geen nestje mee plannen? Dan zijn de nieuwe eigenaars vand e kater ineens zeker dat hij het kan he O:)

Dat hoeft absoluut niet.
Het kan maar zo zijn dat ze er wel snel vanaf zijn.
Soms wil een fokker juist een kater zien uitgroeien. Hoe ontwikkeld deze zich.
Voldoet die aan de verwachtingen of juist niet, en dan pas verkopen.
De nieuwe kopers, vaak fokkers zien wel hoe een kater zich ontwikkeld.
Voor de toekomstige fokkers is dat wel een enorme pre.

Een kitten die je koopt op een jonge leeftijd die als dekkater moet fungeren, die wil je wel dat hij perfect is. Een kater die geen goed hoofd heeft, onderbeet en oren die niet goed staan, die wil je niet in je fokprogramma hebben. Een kater moet perfect zijn. Ouder kopen en dan wel goed, dan heb je wel een betere kijk.
Sander van mij heb ik pas gekocht toen hij 10 mnd was. Ook hij is gebleven langer om te laten ontwikkelen. Hurrican heb ik gekocht toen hij bijna 6 mnd was. Ook daar heb ik een goede kijk op.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#9 Geplaatst 19 januari 2011 - 23:01

Ook ikzelf houdt vaak een poesje aan en zie hoe ze uitgroeit.
Je kan niet altijd weten als ze kitten zijn of ze later geschikt zijn voor de bedoelingen die je hebt. Dan gebeurt het toch wel eens dat ik op m'n beslissing terug kom en het kitten alsnog laat vertrekken.

Als je dan net zelf de vacht wil gaan verbeteren en ze heeft een iets te korte of lange vacht  wil dat niet zeggen dat ze op een ander niet voor de fok geschikt zou kunnen zijn.
Dat kan net zo goed gelden voor een kater.
Het hangt er vanaf welke bedoelingen er zijn.
Elke kat heeft foutjes , de perfecte kat bestaat niet. Maar een eigenschap bij een kat die voor de éne fokker een must is, kan voor de ander dan weer niets betekenen.
Het hangt er vanaf welke bedoelingen er zijn en wat er in bepaalde lijnen verbeterd kan worden.

En soms is een website ook niet up to date en vergeet men de planning aan te passen als die plots wijzigd. Of het was een vroege dekking, kan wel hoor op die leeftijd.
Dan kan men daar één of meedere kittens uit houden om mee verder te werken en de kater zelf laten gaan. Dan draagt dat kitten ook hun catterynaam, wat voor sommige showers/fokkers blijkbaar belangerijk is.
Ook dat is iets wat ik vaker hoor.
En dat is mede de reden waarom ik niet graag aan fokkers verkoop en dat er zoiezo op onze contracten staat dat ze niet ongecastreerd doorverkocht mogen worden :evil: !!

wendyded
wendyded
  • 546 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 20 januari 2011 - 08:48

hij is ondertussen verkocht...