Spring naar inhoud

- - - - -

Vechtende katten.. Help

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Guest_Laney_*
Guest_Laney_*

#1 Geplaatst 19 januari 2011 - 20:48

Ik ben nieuw op deze site, Ik ben gewoon radeloos, weet niet meer wat te doen.
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Het is voor het welzijn van mijn 2 katten.

2 jaar terug heb ik van men schoonzus 2 katten gekregen voor men verjaardag. Ze zaten in t asiel int zelfde hokje, maar waren waarschijnlijk geen zusjes.
2 jaar lang ging da goed tussen hen. Braafjes samen in huis leven, en spelen en slapen.. tot nu... 2 dagen geleden is het begonnen. Het is constant vechten tussen die 2. En niet een klein beetje. Blazen en grollen en janken en achterelkaar rennen door het ganse huis. Echt vijandig tegen elkaar. de 1 kan de ander nog ni zien of tis al van da.
Hoe het komt heb ik geen idee van, en hoe het oplossen nog minder. Heb schrik dat ik 1 van de 2 moet wegdoen.... De katten leven alle 2 wel altijd binnen, ik woon op een heel drukke baan dus de kans van dat ze aangereden worden is te groot. Plus hier wonen geen katvriendelijke buren...

Kan iemand mij aub helpen!!! Ik weet niet wat te doen

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 19 januari 2011 - 20:52

Hallo, hier gaan je ze zeker kunnen helpen, maar mssn dat één van de moderators je topic beter een andere plek geeft.
Zijn ze beiden al gesteriliseerd? Is er in huis iets veranderd?
Heb je Feliway al geprobeerd? Is 1 van de katten niet ziek?
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_Laney_*
Guest_Laney_*

#3 Geplaatst 19 januari 2011 - 21:05

oei, ja plaatsing is mss niet goed. Ben er niet echt bij. 2 katten beide gesteriliseerd. kom net van dierenarts. Beide gezond, en de feliway is voor hem de laatste kans. DUs dat wil hij nog niet doen...

help pls.. de ene heeft nu al wonde aan haar neus...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 19 januari 2011 - 21:52

Je zegt dat je net van bij de da komt. Zijn ze al lang gesteriliseerd? Mss komt het door de geur van de da. Dan zijn ze dikwijls kwaad op mekaar. Is er iets veranderd in huis? Hebben ze een krabpaal, speelgoed om hun af en toe wat uit te leven?

Guest_Laney_*
Guest_Laney_*

#5 Geplaatst 20 januari 2011 - 13:06

Ze zijn al 2 jaar terug gesteriliseerd. ze hebben krabstuff, dekentjes, aandacht.. dus ik weet niet wat er scheelt.. help pls..

Heb nu bestelling voro Feliway gemaakt, en men shcoonzus die ervaring heeft met Bachbloesems ingeschakelt.. hopelijk haalt het iets uit.. anders moet ik ze splitsen en 1 een andere thuis geven...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 20 januari 2011 - 13:11

Zijn er dingen veranderd in hun omgeving ? Oppassen met Feliway, het wordt vaak aangereikt als laatste redmiddel, maar het is ook mogelijk dat ze er verkeerd op reageren. Hier gaan ze juist meer vechten als ik het in het stopcontact steek. Dus de moed niet opgeven mocht het niet het juiste effect hebben, het duurt ook wel enkele weken alvorens het effectief werkt.
Als er niets medisch aan de hand is, en er is niets veranderd in je omgeving, zou ik eens contact nemen met een gedragstherpeut. Hier zijn wel enkele leden die je een goede tehrapeut kunnen aanraden. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 20 januari 2011 - 21:52

hoe is het vandaag verlopen met de poezels?

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 20 januari 2011 - 21:58

bachbloemen geven een lange tijd mss
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Laney_*
Guest_Laney_*

#9 Geplaatst 22 januari 2011 - 11:09

update op de katten....
gisterne naar andere dierenarts gegaan.. is ook voorstander van homeopathie.. dus alle 2 druppels om te kalmeren. De 1 wss nog blaasontsteking door de stress.
Vermoed dat de andere nu wat de oorzaak is. Die is superaanhankelijk naar mensen toe en toch wel wat jaloers... NU even afwachten op bloed en urine onderzoek van de "boze kat" om alles uit te sluiten..

Hoop dat alles goedkomt... want dat grolconcert ben ik toch wel wat beu...

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#10 Geplaatst 22 januari 2011 - 11:31

kan mij goed voorstellen dat je dat beu bent. Mag er niet aan denken dat die van mij niet buiten zouden kunnen (woon gelukkig niet aan een drukke baan zoals jij), dan had ik hier gegarandeerd hetzelfde probleem.

Ik hoop dat je een oplossing vindt voor de monsterkes, dat je er geen moet wegdoen.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#11 Geplaatst 22 januari 2011 - 11:53

niet echt leuk die vechtende katjes... hoop dat het goed komt... heb er hier ook 2 (huiskatten) die steeds vechten maar ik kan er eentje van buiten steken... Wonen in doodlopende straat en hier iets verder is bos...

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#12 Geplaatst 22 januari 2011 - 13:25

Hier ook een week vechtende katten gehad, amai das niet leuk hé je word er gek van, hier was het een beetje onwetendheid van mij en door gebruik van Feliway en catnip speeltjes.  Na een goede tip had ik alles weggedaan en de dag erna was het over, nu is ze super aanhangkelijk en geen geruzie meer ik hoop dat het bij jou ook in orde komt :thumb: !

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#13 Geplaatst 22 januari 2011 - 13:37

Het zou zomaar kunnen dat de blaasontsteking de boosdoener is. Als het katje blaasontsteking heeft voelt die zich niet goed en heeft pijn.

Hou ze in ieder geval voorlopig apart. Het vechten moet doorbroken worden en als er eentje ziek is dan heeft die nu vooral rust nodig.

Als het geen blaasontsteking is, of als dat over is en ze vechten nog, dan zou ik een goede gedragstherapeut inschakelen. Die kan de oorzaak van het vechten proberen te achterhalen en samen met jou voor een oplossing proberen te zorgen.
Herplaatsen is in mijn ogen het allerlaatste om aan te denken, pas als medisch alles is uitgesloten uiteraard en een therapeut ook niets meer kan doen om te helpen.

Feliway is geen laatste redmiddel trouwens, maar een hulpmiddel. Het bevat feromonen die aangeven dat het goed is in huis, dat ze zich lekker kunnen voelen. Niet alle katten reageren hier (goed) op, wat de anderen ook al zeggen ;)

Is er al wat uit het onderzoek van de da gekomen verder?

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 22 januari 2011 - 14:01

Hier doen ze het dus wel goed op Feliway ;) (positieve dingen mogen ook gezegd worden he) :hug: .

Geplaatste afbeelding

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#15 Geplaatst 22 januari 2011 - 14:13

Joloka zei:

Hier doen ze het dus wel goed op Feliway ;) (positieve dingen mogen ook gezegd worden he) :hug: .

Ja tuurlijk er zijn blijkbaar maar weinig katten die er verkeerd op reageren je moet maar pech hebben want in het algemeen zijn de reacties op Feliway wel positief hé !