Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Suze heeft kittens !!

• Log in om te reageren
722 reacties op dit onderwerp
britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#16 Geplaatst 20 januari 2011 - 18:29

Gefeliciteerd. Precies wat kleurtjes wat ik zoek ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#17 Geplaatst 20 januari 2011 - 18:35

Ooooh wat een geweldig nieuws, nen super dikke proficiat hè. Ik kijk er in ieder geval al naar uit naar die kleine bollekes, maar britannica, gevaarlijk voor mij zenne. :d

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#18 Geplaatst 20 januari 2011 - 18:46

Misschien een domme vraag, maar wat hebben bloedgroep en al dan niet flesseneten krijgen met elkaar te maken?? :oops:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#19 Geplaatst 20 januari 2011 - 18:54

Proficiat. :flower: :love:

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#20 Geplaatst 20 januari 2011 - 21:00

Proficiat het is een mooi koppeltje :thumb:
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 20 januari 2011 - 21:07

Gefeliciteerd! :flower:

Dat zullen weer mooie kittens worden! :love:
En dan nog Elliots laatste kittens...

Tijdens de laatste 10 dagen van februari staan ons al enkele mooie bevallingen te wachten! :LOL:
Wat zullen we hier verwend worden met heel veel kittenfoto's! O:) :lachen:

:thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#22 Geplaatst 20 januari 2011 - 21:08

Encore zei:

Misschien een domme vraag, maar wat hebben bloedgroep en al dan niet flesseneten krijgen met elkaar te maken?? :oops:

Domme vragen bestaan niet.
Bloedgroep B poezen die gedekt worden door A katers krijgen gezonde kittens. Maar de A kittens die de melk opdrinken bij de B poes, worden door de antistoffen in het B bloed, vergiftigd en zullen al snel sterven.
Dit is op te lossen door de kittens de eerste 24 uren te flessen en dus zeer weinig tot niets bij hun moeder te laten drinken. Als ze elke 2 uren een flesje krijgen, worden ze als het ware doorgespoeld en nemen ze die gevaarlijke antistoffen niet meer op. De darmwand van de kittens nemen die antistoffen na 24 uren niet meer op, maar even langer doorflessen is toch net iets veiliger. Ondertussen kunnen ze dan toch bij mama blijven liggen zodat het voor haar ook gezellig blijft.
Indien je dit niet doet dan zie je de kittens wegkwijnen, ze worden geel, verliezen alle kracht en sterven meestal. Iniden ze het toch overleven hebben ze vaak afgestorven staart en oortoppen en allerlei problemen.
Bij de B kittens uit het nest is er geen probleem en die mogen dus wel gewoon bij mama drinken.
Alleen is dit dus uiterlijk niet zichtbaar en kan je dus niet voorspellen welke kittens B en A zijn. Dus hebben we uit zo'n combinatie de kittens altijd geflest. En nu weten we dat er een bloedgroeptest bestaat die aan de hand van navelstrengbloed de bloedgroep kan bepalen. Dus moeten de B kittens gewoon niet geflest worden.

Andere combinaties van B X B en A x A geven dat probleem niet. En ook niet als de poes A is en de kater B. Enkel dus bij poes met bloedgroep B en kater met bloedgroep A. Die combinatie kan je natuurlijk vermijden door een B kater te kiezen. Maar de keuze bij colorpoint britten/britannica's is niet zo ruim en als beide katten van mooie kwaliteit zijn houd zo'n combinatie maken me niet meer tegen. We hebben het reeds 2 keer probleemloos gedaan, maar nu zouden we toch de B kittens liever niet flessen, want het is een heus werk...
En bovendien bestaat er meer kans op verslikking bij het flessen, dus als het niet hoeft is dat beter. Dus enkel de A kittens flessen zou voor ons en mamapoes handiger zijn. Dan kunnen de B kittens gewoon bij haar door blijven drinken en wordt de melk ook sneller aangemaakt.

Maar zoals gezegd , de bloedgroepbepaling bij pasgeboren kittens is nieuw voor mij. Dus wel een uitdaging. Ik ben zeer benieuwd of het zal lukken.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#23 Geplaatst 20 januari 2011 - 21:10

britjes zei:

Gefeliciteerd. Precies wat kleurtjes wat ik zoek ;)

Wel mogelijk met silver hé...

Maar we hebben al 4 aanvragen intussen, vandaar dat ik het niet wilde laten weten. Ik wil je geen valse hoop geven.
Want ik weet hoe vermoeiend en slopend het is om op een wachtlijst te staan.

Bewerkt door feroesti, 20 januari 2011 - 21:13.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 20 januari 2011 - 21:15

Ik hoop zeker dat het zal lukken, misschien moet je er wel geen een flessen of misschien allemaal, maar dan weet je het zeker!
En als het half/half is is het idd ook beter voor de melkproduktie bij mamapoes als er dit toch al een deel kittens kunnen stimuleren!

En de uitleg over de flessenkittens is zeer duidelijk, dus heb ik meteen ook nog iets bijgeleerd! ;)

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 20 januari 2011 - 21:15

:thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#26 Geplaatst 20 januari 2011 - 21:25

haemoglobine zei:

Ik hoop zeker dat het zal lukken, misschien moet je er wel geen een flessen of misschien allemaal, maar dan weet je het zeker!
En als het half/half is is het idd ook beter voor de melkproduktie bij mamapoes als er dit toch al een deel kittens kunnen stimuleren!

En de uitleg over de flessenkittens is zeer duidelijk, dus heb ik meteen ook nog iets bijgeleerd! ;)

Dank je wel. Ik probeer me verstaanbaar uit te drukken. Want moeilijke teksten zijn niet altijd zo simpel te begrijpen voor een leek.
Er kan nog  meer toegevoegd worden.
Zo ook :
Bij sommige B poes en A kater combinaties is flessen soms zelfs niet nodig.
Er bestaat een antistoftitertest om te bepalen bij de poes hoeveel antistoffen tegen A bloed ze bezit.
Als die zeer laag zijn kunnen de kittens zelfs gewoon veilig drinken.
Maar ik heb dus met een middelmatige titer te maken en dus is er een risico.
Al is het risico kleiner als bij een hoge titer natuurlijk.

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 20 januari 2011 - 21:35

vond de uitleg ook super duidelijk!! We hebben weeral iets bijgeleerd vandaag :thumb:

DenizMehtap
DenizMehtap
  • 2.768 berichten

#28 Geplaatst 20 januari 2011 - 23:09

Gefeliciteerd! :dancer:
Daar gaan supermooie bolletjes uitkomen met zulke prachtige ouders. :heart: :love3:

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#29 Geplaatst 20 januari 2011 - 23:18

feroesti zei:

Domme vragen bestaan niet.
Bloedgroep B poezen die gedekt worden door A katers krijgen gezonde kittens. Maar de A kittens die de melk opdrinken bij de B poes, worden door de antistoffen in het B bloed, vergiftigd en zullen al snel sterven.
Dit is op te lossen door de kittens de eerste 24 uren te flessen en dus zeer weinig tot niets bij hun moeder te laten drinken. Als ze elke 2 uren een flesje krijgen, worden ze als het ware doorgespoeld en nemen ze die gevaarlijke antistoffen niet meer op. De darmwand van de kittens nemen die antistoffen na 24 uren niet meer op, maar even langer doorflessen is toch net iets veiliger. Ondertussen kunnen ze dan toch bij mama blijven liggen zodat het voor haar ook gezellig blijft.
Indien je dit niet doet dan zie je de kittens wegkwijnen, ze worden geel, verliezen alle kracht en sterven meestal. Iniden ze het toch overleven hebben ze vaak afgestorven staart en oortoppen en allerlei problemen.
Bij de B kittens uit het nest is er geen probleem en die mogen dus wel gewoon bij mama drinken.
Alleen is dit dus uiterlijk niet zichtbaar en kan je dus niet voorspellen welke kittens B en A zijn. Dus hebben we uit zo'n combinatie de kittens altijd geflest. En nu weten we dat er een bloedgroeptest bestaat die aan de hand van navelstrengbloed de bloedgroep kan bepalen. Dus moeten de B kittens gewoon niet geflest worden.

Andere combinaties van B X B en A x A geven dat probleem niet. En ook niet als de poes A is en de kater B. Enkel dus bij poes met bloedgroep B en kater met bloedgroep A. Die combinatie kan je natuurlijk vermijden door een B kater te kiezen. Maar de keuze bij colorpoint britten/britannica's is niet zo ruim en als beide katten van mooie kwaliteit zijn houd zo'n combinatie maken me niet meer tegen. We hebben het reeds 2 keer probleemloos gedaan, maar nu zouden we toch de B kittens liever niet flessen, want het is een heus werk...
En bovendien bestaat er meer kans op verslikking bij het flessen, dus als het niet hoeft is dat beter. Dus enkel de A kittens flessen zou voor ons en mamapoes handiger zijn. Dan kunnen de B kittens gewoon bij haar door blijven drinken en wordt de melk ook sneller aangemaakt.

Maar zoals gezegd , de bloedgroepbepaling bij pasgeboren kittens is nieuw voor mij. Dus wel een uitdaging. Ik ben zeer benieuwd of het zal lukken.

Bedankt voor de uitleg!! Nooit gedacht dat de bloedgroep van de mama en de papa zoveel verschil kon uitmaken. In ieder geval heel veel succes ermee!! :)

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 21 januari 2011 - 08:51

Super! weer een nestje om naar uit te kijken. :)
Geplaatste afbeelding