Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Suze heeft kittens !!

• Log in om te reageren
722 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#226 Geplaatst 21 februari 2011 - 20:40

De dierenarts is om 16.00 u langs geweest en heeft hen helemaal goedgekeurd.
Hij vond hen net als ik zeer groot !!

De gele kleur is verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor mooie roze babyvelletjes. Nu ze op de het warmte dekentje liggen zie je ze echt rustig genieten. Volgens de dierenarts is haar melk echt nog flutjesmelk. Ze drinken nu  keurig hun flesjes en het is echt genieten voor mij !!
Het wordt toekijken of haar melk na deze nacht goed toeschiet en voller wordt, zodat ze morgen ook zonder mijn flesjes kunnen.
Ze heeft een spuit gehad tegen ontstekingen en om de baarmoeder te sluiten. En dat zou de melkproduktie deze avond ook wel moeten verhogen.
De gewichten schieten ook nog meer de hoogte in, dus ze hebben wel wat reserve.
poesje geel van 106 naar 132 gram
poesje wit van 107 naar 125 gram
katerje van 113 naar 136 gram  
(wel de gewichtjes na het laatste flesje zojuist)
Dit heb ik toch nog nooit eerder meegemaakt, welke dikzakjes !!!

Ze kregen dus nu al sedert 6.00 u ongeveer elke 2 uren hun flesje van 2 ml. Poesje wit is het minst gek op flesjes, die drinkt liever bij mama en ik moet echt aandringen om haar iets te laten drinken. Maar inmiddels zijn we dus al 8 flesjes verder en het lukt, amaaaaai wat gaat dat weer snel !!
Nog 3 flesjes te gaan en dan duik ik mijn bed in. Mijn man staat op om 04.00 en zal ze dan controleren. Als alles goed is fles ik niet. Dan sta ik om 06.00 u op om te checken. Dus toch even 4 uren slapen, heerlijk, ze zullen me niet moeten in slaap wiegen !!!
Hopelijk kunnen ze dan morgen zonder flesjes.

Morgenochtend geef ik hen wel nog een keer Kittystim, zo staat het ook op de verpakking. Dat zou dan moeten volstaan.

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#227 Geplaatst 21 februari 2011 - 20:45

Het zijn echt wel supergewichtjes

Veel succes en vannacht een goede nachtrust.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#228 Geplaatst 21 februari 2011 - 20:48

feroesti zei:

De dierenarts is om 16.00 u langs geweest en heeft hen helemaal goedgekeurd.
Hij vond hen net als ik zeer groot !!

De gele kleur is verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor mooie roze babyvelletjes. Nu ze op de het warmte dekentje liggen zie je ze echt rustig genieten. Volgens de dierenarts is haar melk echt nog flutjesmelk. Ze drinken nu  keurig hun flesjes en het is echt genieten voor mij !!
Het wordt toekijken of haar melk na deze nacht goed toeschiet en voller wordt, zodat ze morgen ook zonder mijn flesjes kunnen.
Ze heeft een spuit gehad tegen ontstekingen en om de baarmoeder te sluiten. En dat zou de melkproduktie deze avond ook wel moeten verhogen.
De gewichten schieten ook nog meer de hoogte in, dus ze hebben wel wat reserve.
poesje geel van 106 naar 132 gram
poesje wit van 107 naar 125 gram
katerje van 113 naar 136 gram  
(wel de gewichtjes na het laatste flesje zojuist)
Dit heb ik toch nog nooit eerder meegemaakt, welke dikzakjes !!!

Ze kregen dus nu al sedert 6.00 u ongeveer elke 2 uren hun flesje van 2 ml. Poesje wit is het minst gek op flesjes, die drinkt liever bij mama en ik moet echt aandringen om haar iets te laten drinken. Maar inmiddels zijn we dus al 8 flesjes verder en het lukt, amaaaaai wat gaat dat weer snel !!
Nog 3 flesjes te gaan en dan duik ik mijn bed in. Mijn man staat op om 04.00 en zal ze dan controleren. Als alles goed is fles ik niet. Dan sta ik om 06.00 u op om te checken. Dus toch even 4 uren slapen, heerlijk, ze zullen me niet moeten in slaap wiegen !!!
Hopelijk kunnen ze dan morgen zonder flesjes.

Morgenochtend geef ik hen wel nog een keer Kittystim, zo staat het ook op de verpakking. Dat zou dan moeten volstaan.

Wauw, die komen idd goed aan! :LOL:

Super dat ze goedgekeurd zijn door de da en dat alles zo vlot verloopt! :thumb:
Hopelijk voldoen de flesjes tot 2u en is het morgen niet meer nodig!
Al zal je het wel beginnen missen! ;)
Een bevalling is al zo intens, dat flessen moet nog zo veel keer mooier zijn! :love3:
Al is dat bij voorkeur niet nodig...

Sterkte om de rest van de dag door te geraken en hopelijk is je 4 uren-slaapje er een van de beste ooit! :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#229 Geplaatst 21 februari 2011 - 21:07

gefeliciteerd met de drieling Feroesti!

Fijn dat het allemaal zo goed gaat :)

Jammer dat de bloedgroepentesten het niet goed deden. (stomme vraag misschien, maar ben je niet een stap vergeten te doen? Wij hebben de testen bij volwassen katten gedaan en daar wat het zeer duidelijk zichtbaar allemaal......... sorry voor mijn nieuwsgierigheid :oops: )

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#230 Geplaatst 21 februari 2011 - 21:08

Proficiat met de schattige drieling :love2: :love2: :love2:
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Toothless
Toothless
  • 264 berichten
  • 3 katten

#231 Geplaatst 21 februari 2011 - 21:10

Proficiat met de beebies en post regelmatig fotootjes :heart:  Ze zien er superlief uit...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#232 Geplaatst 21 februari 2011 - 21:14

ginnie zei:

gefeliciteerd met de drieling Feroesti!

Fijn dat het allemaal zo goed gaat :)

Jammer dat de bloedgroepentesten het niet goed deden. (stomme vraag misschien, maar ben je niet een stap vergeten te doen? Wij hebben de testen bij volwassen katten gedaan en daar wat het zeer duidelijk zichtbaar allemaal......... sorry voor mijn nieuwsgierigheid :oops: )

Eerst de vloeistof, dan de druppel bloed, mengen en aandrukken met het stokje, kaartje heen en weer bewegen en dan nog een druppel vloeistof en even laten rusten... Zo stond het op de bijsluiter.

Waarschijnlijk ligt het er aan dat navelstrengbloed heel erg snel stolt en dat is volgens onze da de oorzaak. Maar men had het mij wel aangeraden met navelstrengbloed te doen, was handiger.
Wel mooi niet hoor, dat is echt geknoei !!!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#233 Geplaatst 21 februari 2011 - 21:38

feroesti zei:

Eerst de vloeistof, dan de druppel bloed, mengen en aandrukken met het stokje, kaartje heen en weer bewegen en dan nog een druppel vloeistof en even laten rusten... Zo stond het op de bijsluiter.

Waarschijnlijk ligt het er aan dat navelstrengbloed heel erg snel stolt en dat is volgens onze da de oorzaak. Maar men had het mij wel aangeraden met navelstrengbloed te doen, was handiger.
Wel mooi niet hoor, dat is echt geknoei !!!

Wij doen het bijna hetzelfde. Druppel vloeistof, druppel bloed, mengen met het stokje (niet aanduwen maar in het hele vakje smeren zeg maar), nog een druppel vloeistof erbij en direct met het kaartje bewegen, met een soort ronddraaiende polsbeweging. Wij zagen eigenlijk direct na het toedienen van de tweede druppel al stolsels ontstaan......

Wij draaien dus niet voor de tweede druppel en laten ook niet rusten na de tweede druppel. En we zien echt direct resultaat! Misschien dat dat toch net het verschil maakt?

Maar dat is mosterd na de maaltijd natuurlijk ;)

Hoe gaat het nu met de kleintjes? En met jou?

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Bren_*
Guest_Bren_*

#234 Geplaatst 21 februari 2011 - 21:58

:dancer: Dikke proficiat ! Super om te horen dat zowel Suze als de kittens het goed doen !

erikavandenbroele
erikavandenbroele
  • 758 berichten
  • 6 katten

#235 Geplaatst 21 februari 2011 - 22:37

Proficiat met de schatten! :geluk:

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#236 Geplaatst 21 februari 2011 - 23:37

:love3: :love3: :love3:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#237 Geplaatst 22 februari 2011 - 09:26

Ik heb reuzegoed geslapen en alles is perfect met de kleintjes.
Nu nog de gewichtjes extra gaan checken en de bench weer proper maken.
Na haar spuit gisteren is ze wat meer gaan bloeden en er liggen dus overal op onze studio druppels bloed. Dus gauw de schoonmaak aanvatten nu.

Het lijkt erop dat het flessen voorbij is en ze heerlijk rustig doordrinken bij Suze. Gelukkig maar, want ik heb me deze ochtend overslapen. In plaats van om 06.00 u op te staan was ik pas om 08.00 u wakker !!! De kindjes van de opvang waren dus al beneden en hebben me uit bed gebeld.
Gelukkig hadden de ouders alle begrip voor mijn tijdelijke vermoeidheid.
Eén ouder was dus ook té laat op het werk deze morgen, zij heeft hier een half uur gebeld voor ik opendeed  :oops: :oops: :oops: :oops:
Ik lag dus in een diepe coma...

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#238 Geplaatst 22 februari 2011 - 09:34

Proficiat met deze super mooie poezekes :heart: :love3:

Zo fijn dat alles vlot verlopen is en dat het verder goed gaat !
En nu allemaal een beetje bekomen en uitrusten van alle gebeurenissen.

:geluk: :geluk: :love:
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#239 Geplaatst 22 februari 2011 - 09:36

De ouders weten ook dat dat maar eenmalig is he. Zij waren waarschijnlijk heel erg ongerust dat er met jou iets aan de hand was :hug: :hug: . En jij kan er maar deugd van hebben. Geniet nu maar van jouw reusjes :love3: .

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#240 Geplaatst 22 februari 2011 - 10:01

Van harte gefeliciteerd met de 3-ling Nathalie! :flower:
Super dat je goed hebt geslapen.