Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Suze heeft kittens !!

• Log in om te reageren
722 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#31 Geplaatst 21 januari 2011 - 09:31

Encore zei:

Bedankt voor de uitleg!! Nooit gedacht dat de bloedgroep van de mama en de papa zoveel verschil kon uitmaken. In ieder geval heel veel succes ermee!! :)

Het is zeer belangerijk om een bloedgroepbepaling te doen.
Er komt dus veel meer bij kijken dan een poes bij een kater zetten om kittens te krijgen.
Veel mensen hebben zoiets van een nestje is leuk.
Maar als je zo'n kennis mist kan het dus een pak minder leuk worden en zeer grondig fout lopen. Geschikte combinaties maken en de nodige tests en kennis hebben is vereist als je wil gaan fokken. En niet iedereen is daarvan op de hoogte en het klinkt ook aanlokkelijk zo'n nestje mooie kittens. Ze hebben een mooie poes en willen een nestje tot het grondig fout loopt, dan is fokken ineens een pak minder leuk. Met alle gevolgen van dien voor poes en kittens...

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#32 Geplaatst 21 januari 2011 - 09:59

wat een goeie uitleg ,
;)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

veerlec
veerlec
  • 538 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 21 januari 2011 - 19:24

Proficiat met de zwangere Suze !

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#34 Geplaatst 21 januari 2011 - 20:54

Van harte gefeliciteerd :flower:
Geplaatste afbeelding

Guest_Bren_*
Guest_Bren_*

#35 Geplaatst 21 januari 2011 - 21:54

Marieke zei:

Proficiat :) .

Ik ben helemaal smoor op de papa :love: , dus ik zal maar stilletjes hopen dat er geen kopietjes van hem bij zullen zijn. :oops:

JA JA ik ben ook een fan ! Het is echt een prachtige kater. :love3:
Wij zij dan ook super gelukkig dat wij Nouca in ons huisje hebben mogen nemen. Als hij ook maar een beetje van zijn mama en papa meeheeft wordt het sowieso een prachtige kater.
Ik ben dan ook super nieuwschierig naar deze combi want zowel mama als papa zijn SUPERmooi en vooral SUPERlief !!!

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#36 Geplaatst 21 januari 2011 - 22:14

:flower: :flower: :flower:

Guest_vitaltje_*
Guest_vitaltje_*

#37 Geplaatst 22 januari 2011 - 10:07

feroesti zei:

Het is zeer belangerijk om een bloedgroepbepaling te doen.
Er komt dus veel meer bij kijken dan een poes bij een kater zetten om kittens te krijgen.
Veel mensen hebben zoiets van een nestje is leuk.
Maar als je zo'n kennis mist kan het dus een pak minder leuk worden en zeer grondig fout lopen. Geschikte combinaties maken en de nodige tests en kennis hebben is vereist als je wil gaan fokken. En niet iedereen is daarvan op de hoogte en het klinkt ook aanlokkelijk zo'n nestje mooie kittens. Ze hebben een mooie poes en willen een nestje tot het grondig fout loopt, dan is fokken ineens een pak minder leuk. Met alle gevolgen van dien voor poes en kittens...

Goed gezegd, tot kort was ik ook zo iemand die dacht van " een nestje kittens dat moet toch eens leuk zijn " maar door wat rond te kijken op het internet en veel info te krijgen van jou ben ik nu zeker dat dit iets is voor mensen die er echt verstand van hebben en weten waarmee ze bezig zijn.
Jammer genoeg lopen er in dit wereldje ook nog veel cowboys rond.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#38 Geplaatst 22 januari 2011 - 11:01

britjes zei:

Gefeliciteerd. Precies wat kleurtjes wat ik zoek ;)

en als ze korthaar zijn ook nog eens langhaardragers :(

niet persoonlijk op jou feroesti maar dit soort nesten verknallen de korthaarvachten. Dus eigenlijk zou je de korthaaren moeten uitsluiten van de korthaarfokkerij.

ik zie het meer en meer en wordt hier intens verdrietig van.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#39 Geplaatst 22 januari 2011 - 11:11

Nahs zei:

niet persoonlijk op jou feroesti maar dit soort nesten verknallen de korthaarvachten. Dus eigenlijk zou je de korthaaren moeten uitsluiten van de korthaarfokkerij.

Ja dat klopt zijn dan langhaar dragers. Feroesti verkoopt toch niet aan fokkers had ze ooit gezegt. Ik melde alleen dat ik de kleurtjes zocht :oops: .
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#40 Geplaatst 22 januari 2011 - 11:12

Nahs zei:

Weet ik wel en begrijp ik ook wel.
Maar colorpoint britannica's zijn er nog niet veel. En deze combinatie is speciaal gemaakt voor de britannicca fok.
Suze is een kitten uit een kort/langhaarcombinatie. En we hebben haar bewust aangehouden om britannica colorpoint te fokken.
En bij voorkeur zou ik er heel graag een red point britannica uit fokken, dat is het plan. Maar ja, het moet lukken natuurlijk...

De echte korthaar combinaties maken we ook nog wel.
Daar hebben we Enrico voor, die draagt geen langhaar.
Maar voor een langhaardragertje kiezen we dan liefst een britannica natuurlijk als kater.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#41 Geplaatst 22 januari 2011 - 11:19

ik hoop dat het je lukt wat je wens ;)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#42 Geplaatst 22 januari 2011 - 11:20

britjes zei:

Ja dat klopt zijn dan langhaar dragers. Feroesti verkoopt toch niet aan fokkers had ze ooit gezegt. Ik melde alleen dat ik de kleurtjes zocht :oops: .

Ik verkoop alleen aan fokkers als die aan het hetzelfde willen bouwen als mezelf. Dus als iemand verder de colorpoints wil bewaren en/of verbeteren kan het wel. Het gebeurt dus wel dat ik een uitzondering maak.
Zie onze Henry die in Duitsland als dekkater bij cattery Van Ottenthal aanwezig is.
Maar dat zijn nu 7 Feroesti's op 10 jaar die in de fok zitten bij andere catteryen, waarvan 2 in het buitenland .Twee katers zitten dus in de fok en 5 poesjes.
Waarvan ik er met eentje (Yosje) behoorlijk veel problemen heb en me er echt slecht bij voel !!
Vandaar dat ik nog voorzichtiger en nog meer argwaan heb.

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#43 Geplaatst 22 januari 2011 - 11:24

2 prachtige katten, ben benieuwd wat voor mooie bolletjes wol daar gaan komen uitrollen. :)

Zeer duidelijke uitleg over bloedgroep en flessenkittens, had daar nog nooit van gehoord dat dat problemen zou kunnen geven, die bloedgroepen !
Zijn de toekomstige kittens al allemaal gereserveerd dan ? :d

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#44 Geplaatst 22 januari 2011 - 11:33

Jokari zei:

2 prachtige katten, ben benieuwd wat voor mooie bolletjes wol daar gaan komen uitrollen. :)

Zeer duidelijke uitleg over bloedgroep en flessenkittens, had daar nog nooit van gehoord dat dat problemen zou kunnen geven, die bloedgroepen !
Zijn de toekomstige kittens al allemaal gereserveerd dan ? :d

Er zijn momenteel 4 reservaties.
Maar dan moet het geslacht passen en ze kort of langhaar zijn.
Dus het valt af te wachten...
Het moet ook lukken hé, ik ben altijd voorzichtig met wachtlijsten, want je weet maar nooit, er kan vanalles gebeuren.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#45 Geplaatst 22 januari 2011 - 12:02

feroesti zei:

Ik verkoop alleen aan fokkers als die aan het hetzelfde willen bouwen als mezelf. Dus als iemand verder de colorpoints wil bewaren en/of verbeteren kan het wel. Het gebeurt dus wel dat ik een uitzondering maak.
Zie onze Henry die in Duitsland als dekkater bij cattery Van Ottenthal aanwezig is.
Maar dat zijn nu 7 Feroesti's op 10 jaar die in de fok zitten bij andere catteryen, waarvan 2 in het buitenland .Twee katers zitten dus in de fok en 5 poesjes.
Waarvan ik er met eentje (Yosje) behoorlijk veel problemen heb en me er echt slecht bij voel !!
Vandaar dat ik nog voorzichtiger en nog meer argwaan heb.

Ja dat verhaal van Josje staat me nog wel bij ja. Omdat je ooit (dacht ik) had gezegt dat je niet aan fokkers verkocht heb ik het jou niet gevraagd. Maar geeft niks ik zoek gestaag verder ;) .
Geplaatste afbeelding