Spring naar inhoud

- - - - -

kater in huis

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#1 Geplaatst 20 januari 2011 - 12:11

Even een vraagje: nu er binnenkort een eerst open katertje in huis komt wil ik wel eens weten waar die bij jullie allemaal zitten?

Ik zou het zonde vinden als hij alleen moet zitten zonder ons en zijn vriendjes. De papa zou niet sproeien en ik hoop dat hij dit ook niet zal doen...

Wat als er een kat niet gedekt mag worden? en wat als ze wel gedekt moet worden? beiden apart of niet?

Een heleboel vragen en ik heb nog even tijd voor alles, hij is nog klein. Maar toch wil ik voorberied zijn op de toekomst...

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:09

Ik denk dat dit eerder een vraagje is voor het onderdeel 'fokken' van het forum? ;)
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:10

Ik zal het even verplaatsen ;)

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#4 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:56

oke das goed...ik wist niet goed waar het te zetten...

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 23 januari 2011 - 13:56

Of een kater gaat sproeien, dat is altijd afwachten.  Als er niet gedekt mag worden dan wordt het oppassen geblazen, ik spreek uit ondervinding.  Het is gebeurd voor je het weet en als je bovendien een poes hebt die geen lawaai maakt is het dubbel oppassen.  Er is dan maar één mogelijkheid en dat is de pil !
Als je ze al krijgt bij je DA. Mijn DA's zeggen resoluut neen.  Daarom wordt er desondanks dat ik tegen een apart verblijf ben toch een verblijf voorzien voor Maicis, die tijdens de dag dan samen met Mira komt te zitten als gezelschap en 's avonds met katerbroek binnen mag.
De 2 open dames die bijven dan in huis rond lopen.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Guest_marja_*
Guest_marja_*

#6 Geplaatst 24 januari 2011 - 16:03

Hier hebben we ook een open kater in huis.
Hij heeft een eigenkamer waar hij veel in zit , maar als ik thuis ben mag hij gewoon rond lopen want hij sproeit heel weinig en als ik al zie dat zijn staart omhoog gaat hoef ik zijn naam maar te roepen en hij rent naar zijn kamer terug.
Maar dit is een makkelijke kater, je hebt ook katers die sproeien er op los en overal waar je maar bedenken kan.
Dus het ligt aan de kater , sproeit hij veel of weing maar over het algemeen worden de katers toch apart gehouden, ook omdat er open poesen rondlopen en zoals al eerder gezegd het is zo gebuerd

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#7 Geplaatst 24 januari 2011 - 19:58

Hier enkel maar sproeiende katers.
Dus een buitenverblijf dat dagelijks volledig gereinigd word. In de zomer zelfs meermaals per dag.

En ook opletten met de pil, sommige poezen worden krols ondanks de pil, waardoor ze toch zwanger kunnen geraken. En dan met de nodige gevolgen...
Sommige pillen zijn te licht voor een bepaalde poes en anderen dan weer goed.
Maar de poezen constant op de pil is echt niet gezond, je moet toch ergens een plekje appart hebben.
Of je moet er alle dagen bij zijn en de kater dan eventueel een broekje aandoen.

Zelf heb ik zo'n broekje geprobeert omdat onze kater de hele tuin (is zijn buitenren) onder sproeide en dat was erg geurig in de zomer. Maar dan sproeide hij zijn broekje vol en stonk hij helemaal en kon ik hem dus wassen. Dus nu geen broekje meer en alle dagen alle sproeiselplekjes met dettol verwijderen. Anders kunnen we in de zomer gewoon niet buitenzitten van de :misselijk:

Het sproeien begint vaak pas na de eerste dekking.

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 25 januari 2011 - 13:41

feroesti zei:

Het sproeien begint vaak pas na de eerste dekking.

Dat is mogelijk maar ik denk dat dit ook een beetje in de lijnen zit hoor.
De kater waar Nisaba vorig jaar een bezoekje bracht Dreamer die is ondertussen al 8 jaar oud.  Heeft heel wat dekkingen achter de rug en desondanks sproeit hij niet.

Een ander voorbeeld was de vader van Loesje ook die kater sproeide niet en liep gewoon thuis tussen de poezen.

anderzijds zijn er inderdaad katers die het hele huis ondersproeien.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#9 Geplaatst 26 januari 2011 - 15:17

:geluk: :geluk: :geluk:

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#10 Geplaatst 26 januari 2011 - 20:30

Hummer was ruim anderhalf toen hij in huis ging sproeien en toen konden we niks anders dan hem in een buitenverblijf doen ook omdat ik ook open poezen in huis heb.
ik wil wel eens zo'n staafje proberen maar vraag me dan ook af of het sproeien dan ook stopt en ik dacht dat het ook niet helemaal onschuldig was.
Hij zit met nog een kater dus niet alleen maar ik vind het niet leuk eigenlijk.

Ivar is nog jong (6 mnd) en sproeit nog niet en heeft ook geen dekneigingen dus die is nog gewoon binnen en ik hoop dat dat nog even kan duren.

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#11 Geplaatst 27 januari 2011 - 10:25

hier 3 sproeiende katers
en ook al voor ze gedekt hebben
onze Bjork komt volgende week een jaar
en begint ook al te sproeien
dus iedere dag heb verblijf kuisen

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#12 Geplaatst 27 januari 2011 - 13:42

dauwke zei:

hier 3 sproeiende katers
en ook al voor ze gedekt hebben
onze Bjork komt volgende week een jaar
en begint ook al te sproeien
dus iedere dag heb verblijf kuisen

Een serieus werkje hé...
Dat is nu eens het enige werkje dat ik heel graag aan mijn man over laat :d .
Als je begint en je loopt ergens tegen de plekken aan, dan stink je dus ongeloofelijk.
En het wast er zeker niet gemakkelijk uit.
Hier moeten zelfs de schoenzolen achteraf ontsmet zijn.
Want als daar iets blijft aanhangen , dan begint dat na een tijdje binnenshuis serieus te stinken. Zeker als ze dan ergens bij de chauffage staan. :misselijk:

Javel is moeilijk, omdat dat aanzet tot extra sproeien.
Met gewone allereiniger is de geur niet weg.
Dettol moet naar mijn goesting te lang inwerken en laat een oliespoor na op de vloer.
Hier wordt dus een mengeling van alcohol en azijn gebruikt om de verblijven schoon te maken en te ontsmetten. Dat is het enige wat echt helpt hier.

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#13 Geplaatst 27 januari 2011 - 14:42

inderdaad een heel werk
laat ik ook graag over aan iemand anders
jammergenoeg willen er niemand dat doen
( woon nog thuis )
maar het hoort er gewoon bij

ik gebruik meestal dettol
maar vind dit ook niet optimaal
en gebruik dan soms allerlei producten door elkaar

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#14 Geplaatst 27 januari 2011 - 15:22

en gebruik dan soms allerlei producten door elkaar[/quote]

:ha :ha :ha
Op den duur zou je ook alles proberen... :LOL:

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#15 Geplaatst 27 januari 2011 - 15:32

er staat me wat te wachten dus...
Nu een katerverblijf komt er wel maar ik ga het toch proberen in huiselijke kring... Ik vind het zielig als hij alleen zou moeten zitten!!! Nu heb ik wel een paar castraten lopen maar kan ik die nu plots in het katerverblijf gaan stoppen? Ze zijn het gewoon in huis rond te wandelen!!