Spring naar inhoud

- - - - -

Binnenkort weer lente...

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 20 januari 2011 - 16:32

Binnenkort wordt het alweer lente en zal ook stilaan weer tijd worden dat we ramen en deuren open houden tot 's avonds laat.

Aangezien wij twee binnenkatten hebben en dit graag zo houden vroeg ik me af hoe je dit kan doen?

We hebben een grote schuifraam die regelmatig zal openstaan. Ik had gedacht van een vliegenraam te maken hiervoor?
Voor de ramen die op klik staan heb ik al bij zoomart van die beveiligingen gezien die je ter hoogte van de klik kan bevestigen zodat ze er niet kunnen tussen kruipen. Een soort tralie.

Hebben jullie nog tips?

Mogelijkheid voor een kooi te maken buiten is er niet.
Geplaatste afbeelding

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#2 Geplaatst 20 januari 2011 - 18:42

Bij ons staat er ook een groot vliegenraam in. Zita gebruikt het af en toe wel eens als klimpaal maar dat heb je nu eenmaal met katten.... :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 20 januari 2011 - 19:03

Hier blijven ze ook voor het vliegenraam liggen.
Maar je kan je vliegenraam extra beveiligen door een ijzeren net erop te bevestigen met kleine gaten, zo kunnen ze niet door het doek kruipen.
Je kan ze ook mee buiten nemen aan een tuigje. ;)

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#4 Geplaatst 20 januari 2011 - 19:10

hier mag Syrah op de koer, die heeft helemaal niet door dat je over de muur kan kruipen :ha

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 20 januari 2011 - 21:03

Hier kunnen ze op een afgesloten terras als het goed weer is :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Larisa
Larisa
  • 272 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 20 januari 2011 - 21:51

Hier heb ik een vliegenraam en deur. En een tuigje om mee naar buiten te gaan. Ook nu loopt hij buiten met een tuigje...hij geniet er zo van! Kent het tuigje ook al goed hoor!!!

Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#7 Geplaatst 20 januari 2011 - 22:03

Ja, Kamiel stelt terecht deze vraag.
Ik heb mij ook al afgevraagd hoe ik dat zal moeten doen.
Armani is hier aangekomen in de wintermaanden, dus nog niet direct een probleem.
Maar wat als het mooi weer wordt?
Ik heb echt wel schrik dat hij zou weglopen. :misselijk:

Larisa
Larisa
  • 272 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 20 januari 2011 - 22:20

Armani zei:

Ja, Kamiel stelt terecht deze vraag.
Ik heb mij ook al afgevraagd hoe ik dat zal moeten doen.
Armani is hier aangekomen in de wintermaanden, dus nog niet direct een probleem.
Maar wat als het mooi weer wordt?
Ik heb echt wel schrik dat hij zou weglopen. :misselijk:

heb je een vliegenraam/deur? zorg er wel voor dat je vliegendeur goed sluit want ze krijgen dit zelf open! Onze Oliver is in september eens buitengelopen. Chance dat hij zelf geschrokken was en niet verder durfde lopen :d Nu heeft mijn vriend een slotje op de vliegendeur gehangen zodat hij de deur niet meer openkrijgt als hij ertegen leunt.
Het is zowiezo wel gevaarlijker tijdens de zomermaanden he! Goed kijken als je naar buiten gaat, want ze lopen rap mee tussen je benen! Dit is wellicht bij ons meer het geval omdat mijn andere 2 katten wel buiten gaan en Ollie dit ziet en dit ook wil he! Tijdens de zomer mag hij met zijn tuigje wel alle dagen buiten als ik buiten loop :LOL:

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 20 januari 2011 - 22:25

catherine zei:

Hier blijven ze ook voor het vliegenraam liggen.
Maar je kan je vliegenraam extra beveiligen door een ijzeren net erop te bevestigen met kleine gaten, zo kunnen ze niet door het doek kruipen.
Je kan ze ook mee buiten nemen aan een tuigje. ;)

Wij hadden ook zo'n verstevigde vliegendeur gemaakt toen we hier pas woonden, want in een zotte bui is Sati in het begin dwars door de gewone hor heen gevlogen...
Of je kunt een hor maken met eventueel plexiglas onderaan en net bovenaan, maar dan kunnen ze ook niet van een eventueel briesje genieten...

Een slotje is idd ook aan te raden!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 20 januari 2011 - 22:30

kan je zo een vliegenraam zelf maken of goedkoop kopen ergens? Want gaan hier niet zo lang meer wonen.... Is huurapp, dus willen er niet te veel kosten aan hebben.
Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 21 januari 2011 - 09:02

Wij hebben een groot schuifraam met een vliegenraam in, ze zitten er zeer graag voor, maar na een tijdje begint Azarro dan wel te wenen voor buiten te gaan :d

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 21 januari 2011 - 09:10

Vrienden van ons hebben een speciaal catproof vliegenraam laten maken door een bedrijf. Ziet eruit als een gewoon vliegenraam (en is dus esthetisch gezien mooier dan met ijzerdraad te moeten werken), maar is veel steviger en kattennageltjes krijgen het niet stuk (ze hebben 2 maine coons, dus is het echt wel stevig als het tegen hun nagels is bestand!). Het was wel een stuk duurder dan een gewoon vliegenraam natuurlijk, maar t is een eenmalige investering en dan heb je ook wat natuurlijk.
Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#13 Geplaatst 21 januari 2011 - 22:47

Jessie_A&A zei:

Wij hebben een groot schuifraam met een vliegenraam in, ze zitten er zeer graag voor, maar na een tijdje begint Azarro dan wel te wenen voor buiten te gaan :d

Ik heb géén vliegenraam aan mijn schuifraam maar denk dat dat voor mij geen oplossing zou bieden.
Armani durft al eens te springen naar en IN de gordijnen, dus denk ik dat hij het gaas van het vliegenraam in een mum van tijd in flarden zou trekken met zijn nageltjes. :(

Bewerkt door Armani, 21 januari 2011 - 22:48.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#14 Geplaatst 21 januari 2011 - 22:49

:geluk:

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 22 januari 2011 - 09:33

Het bewijs :d

Bijgevoegde thumbnails

• DSC_0026.JPG