Spring naar inhoud

- - - - -

Binnenkort weer lente...

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Thundernimf
Thundernimf
  • 3.913 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 22 januari 2011 - 10:11

Kamiel zei:

kan je zo een vliegenraam zelf maken of goedkoop kopen ergens? Want gaan hier niet zo lang meer wonen.... Is huurapp, dus willen er niet te veel kosten aan hebben.

Natuurlijk, houten latjes gaan halen en gaas, wat nagels, een meter en een winkelhaak en het is gefikst ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 22 januari 2011 - 10:39

Kamiel zei:

kan je zo een vliegenraam zelf maken of goedkoop kopen ergens? Want gaan hier niet zo lang meer wonen.... Is huurapp, dus willen er niet te veel kosten aan hebben.

Mijn vader heeft dat zelf gemaakt: een houten kader met daarin verstevigd vliegengaas (want ook hier gebruiken ze dat als klimpaal :lachen: ). En dat werd dan vastgezet tussen de schuifdeur en het kader van het schuifraam.
Nu staat er een ren en is er geen enkel probleem meer.
Maar ik dacht dat Miranda zo een vliegenraam gekocht had dat aanpasbaar was.

Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 22 januari 2011 - 11:04

ziehier wat ik gevonden heb...
Brico.be - Vliegenraam houdt ongedierte buiten
helaas onze schuifdeur heeft zo als je hem open doet van die uitsteeksels, en dat op verschillende hoogtes...
ik had gedacht om er een hor tussen te zetten en niet voor te hangen ofzo (huurappartement) maar tussen zetten met al die uitsteeksels????? :catscratchhead

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 22 januari 2011 - 17:06

Wij hebben onze schuifraam aan de veranda ook zelf verstevigd met ijzeren netten omdat ze gewoon in het vliegengaas naar boven klimmen. Als ze kitten zijn is het vliegengaas hier nog wel tegen bestand, maar een volwassen poes scheurt dan gewoon het vliegengaas. Je kandus i.p.v een gewoon vliegenraam eentje maken met stevige ijzerdraad om tussen je schuifraam te plaatsen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag