Spring naar inhoud

- - - - -

moeilijke keuze !?!

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 20 januari 2011 - 20:53

Wij zijn nog op zoek naar een 2 de poesje en ik wist zeker dat ik deze keer een exotic wou, maar hoe meer ik naar een scottisch old kijk hoe meer verliefd ik op ze word! En als ik naar ons lola'tje kijk denk ik van dit is toch ook zo'n knappe lieve meid!! Dus wat word het nu.. pers?? Exotic?? of een scottig fold?? Wat een moeilijke keuze..
Kan iemand helpen, ik ken een pers en exotic zal wss ongeveer het zelfde karakter hebben denk ik maar hoe is een scottisch fold? Verharen die hard zoals een htk kat, zijn ze geduldig met kindjes,...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#2 Geplaatst 20 januari 2011 - 21:49

Persoonlijk vind ik het handig als je bij éénzelfde ras kan blijven. Het karakter klikt gemakkelijker en dat ken je al.
Verschillende rassen bij mekaar zetten geeft soms wel eens problemen als hun karakter te fel botst.

Maar wat pers, exotic en scot. betrefd 'denk ik' dat dit aanverwante rassen zijn, dus qua karakter vermoedelijk wel wat gelijklopend.

Zelf ben ik niet voor scottish fold te vinden omwillen van erfelijke problemen die ze vaker met zich mee brengen (stijve staarten, kraakbeenafwijkingen,...) en ik vind het ook niet mooi, het is een ingefokte afwijking en daar ben ik niet voor te vinden.(maar dat is puur persoonlijk)

Wel heb ik al eens gehoord van een britten / scottish fold liefhebber dat sommige van hun britten die vouworen beangstigend vinden. Ze hebben er wat schrik van omdat de kat gemener lijkt voor hen. De oren plat leggen betekend vaak aanvallen in kattentaal en dat wordt niet altijd begrepen door onze kattenvriendjes met normale oren.
Maar toch ken ik ook fokkers die beiden hebben en waar ze dit probleem niet kennen.

Het is zeer goed dat er over nagedacht wordt en je om raadt vraagt.
Het beste wat je kan doen is zoveel mogelijk catteryen (niet op dezelfde dag wel te verstaan !!) gaan bezoeken en daarop je keuze baseren.
Ga kijken bij de verschillende rassen en neem je tijd om al hun specifieke eigenschappen te ontdekken.
Veel succes met je keuze !!!

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#3 Geplaatst 20 januari 2011 - 21:50

exotics zijn de mooiste en de liefste van allemaal punt

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 20 januari 2011 - 22:15

Maar hebben exotics veel haar uitval? Bij een pers vind ik dat je daar weinig last van hebt want je kamt ze elke dag, maar we hebben ook htk poes gehad en als je haat knuffelde hing alles vol met haar. Is dat bij exotics ook zo?

En feroesti bedankt voor je advies!

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#5 Geplaatst 20 januari 2011 - 22:30

dat is toch simpel ? je zoekt eerst een exotic en vervolgens zoek je een scottisch fold.
als het even kan neem je nog ergens een pers mee ... dan goed mengen, een beetje geduld en je hebt een prachtig kwartet !!! :x
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 22 januari 2011 - 18:29

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#7 Geplaatst 22 januari 2011 - 20:38

Of over een andere boeg gooien en een brit nemen :x ;)
Geplaatste afbeelding

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 22 januari 2011 - 20:41

britjes zei:

Of over een andere boeg gooien en een brit nemen :x ;)

Ja die zijn ook super, maar iedereen heeft al een brit precies. Maar als ik echt een mooi kitten vind in een mooi kleurtje kan het ook best :d
Er zijn zoveel mooie rassen!! Ze moesten ook allemaal zo knap maar niet zijn :heart:

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#9 Geplaatst 22 januari 2011 - 20:45

lola zei:

Ja die zijn ook super, maar iedereen heeft al een brit precies. Maar als ik echt een mooi kitten vind in een mooi kleurtje kan het ook best :d
Er zijn zoveel mooie rassen!! Ze moesten ook allemaal zo knap maar niet zijn :heart:

Nee hoor niet iedereen. Jij nog niet :p hahahahah. Dus een mooi britje lang of kortharig is echt niet mis ;)
Geplaatste afbeelding

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 22 januari 2011 - 20:51

Een langharige? Awel die heb ik nu nog nooit gezien :oops:
Weet je iemand die nog mooie kittens heeft zitten?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#11 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:04

lola zei:

Een langharige? Awel die heb ik nu nog nooit gezien :oops:
Weet je iemand die nog mooie kittens heeft zitten?

Foei foei!!!! Langhaartjes zijn namelijk superleuk :love3: Kijk maar eens in het brittentopic (Brits langhaar en Brits Korthaar, dan zie je er wel een aantal voorbij komen.) Britjes heeft 2 langhaartjes zitten overigens ;)

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:13

Smitten Kitten zei:

Foei foei!!!! Langhaartjes zijn namelijk superleuk :love3: Kijk maar eens in het brittentopic (Brits langhaar en Brits Korthaar, dan zie je er wel een aantal voorbij komen.) Britjes heeft 2 langhaartjes zitten overigens ;)

Ik ben helemaal verliefd op jouw amber :heart:
Zo eentje ben ik aan het zoeken van kleur, maar ze zijn ontzettend moeilijk te vinden!! Heb jij binnenkort een nestje gepland waar zo'n kleurtjes van kunnen komen?

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#13 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:46

Smitten Kitten zei:

Jup klopt. Ik heb 2 langhaartjes in mijn nest en 3 kort haartjesin mijn nest :heart:
Geplaatste afbeelding

lola'tje
lola'tje
  • 1.366 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:49

heb je een website? Waar kan ik die schatjes is bewonderen en zijn ze allemaal al besproken?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#15 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:50

lola zei:

Ik ben helemaal verliefd op jouw amber :heart:
Zo eentje ben ik aan het zoeken van kleur, maar ze zijn ontzettend moeilijk te vinden!! Heb jij binnenkort een nestje gepland waar zo'n kleurtjes van kunnen komen?

Thanks ;) Amber is mijn prinsesje :heart: Wij verwachten dit voorjaar hopelijk twee nestjes met "Ambertjes" in ;) Amber zal de mama zijn van een van deze nestjes.