Spring naar inhoud

- - - - -

Worminfectie overzetbaar van kat op mens?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Kamiel
Kamiel
  • 815 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 20 januari 2011 - 22:48

Het lijkt misschien gek, maar ik vroeg me dit gewoon af...

Aangezien ik al twee dagen jeuk heb aan mijn nek en naar goede gewoonte eens 'gegoogled' heb vond ik terug dat je onder meer van een worminfectie (door hond of kat) jeuk kan hebben.

Nu onze beide katten hebben geen wormen noch parasieten. Maar als ik het goed begrijp hebben sowieso kittens wormen meegekregen van de moedermelk. Dus ze kunnen het misschien wel ergens nog hebben? Aangezien Kamiel vijf maanden is en Dolf bijna vier maanden.

Waarschijnlijk maak ik me veel te snel zorgen om niks, maar ik wou dit toch maar even vragen.

Weet hier iemand meer over of ervaring mee?
Zoja, hoe kunnen katten dit overzetten? Ik hou me compleet niet bezig met het opruimen van de kattenbak. Dat doet mijn vriend, dus via de ontlasting kan ik het al niet hebben.
De poezeltjes likken mij wel regelmatig schoon in het aangezicht :)

Groetjes
Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#2 Geplaatst 20 januari 2011 - 22:52

Wormen en jeuk in je nek kan ik niet plaatsen, ik denk dat je dan jeuk ergens anders moet hebben :ha . Maar goed, kan volledig mis zijn hoor. Mijn dochtertje had laatst wormen en ze had dus heel erge jeuk aan haar poep maar verder nergens :x

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 20 januari 2011 - 23:07

Ik denk dat je een beetje teveel googeld. Het zou me verwonderen dat je daar wormen zou hebben. Eerder een allergie. En alle kittens hebben geen wormen hoor, als mama poes regelmatig ontwormd wordt zal ze geen wormen doorgeven ook niet. :o
Ontworm en ontvlooi je katten regelmatig met stronghold pipetjes. :thumb:   

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 21 januari 2011 - 02:35

Het kan wel Kamiel, maar is wel zeldzaam dat het gebeurt, het zou kunnen met de haakworm die is de enige die door de huid van de mens kan, maar dan moet je idd wel een kleine plekje zien op de plek waa je jeuk heb hoor, je kan het uitsluiten door de ontlasting te laten onderzoeken van je kat op haakwormen..

Maar door te veel google krijg je van zelf jeuk hoor, zit nu ook gelijk te krabbelen haha..

Bewerkt door brithany, 21 januari 2011 - 02:36.

Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 21 januari 2011 - 09:33

Wormen zitten niet in de nek dus dat is het niet, dan  zou je de jeuk iets lager moeten gaan zoeken :d :d :d :d :d :d

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#6 Geplaatst 21 januari 2011 - 10:49

Ik dacht dat alleen lintworm en ringworm (schimmel) overdraagbaar zijn. In je nek kan ik alleen denken aan ringworm maar daar kan je niet tegen beschermen door ontworming aangezien het een schimmel is.

RIngworm is een rode ronde vlek, percies een droogtevlek, rode randen, wit van binnen en schilferig. Bij katten zie je kale vlekken.

In je nek denk ik ook aan vlooien of luizen, al komen deze laatste vrij weinig voor bij katten en zitten vlooienbeten veelal op je onderarmen en onderbenen.

Ik denk dat je te veel nadenkt eerlijk gezegd ;)

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 21 januari 2011 - 11:09

Eragon zei:

Ik dacht dat alleen lintworm en ringworm (schimmel) overdraagbaar zijn. In je nek kan ik alleen denken aan ringworm maar daar kan je niet tegen beschermen door ontworming aangezien het een schimmel is.

RIngworm is een rode ronde vlek, percies een droogtevlek, rode randen, wit van binnen en schilferig. Bij katten zie je kale vlekken.

In je nek denk ik ook aan vlooien of luizen, al komen deze laatste vrij weinig voor bij katten en zitten vlooienbeten veelal op je onderarmen en onderbenen.

Ik denk dat je te veel nadenkt eerlijk gezegd ;)

Denk ik ook, relax Kamiel :)