Spring naar inhoud

- - - - -

Onofficieel getrouwd

• Log in om te reageren
74 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#61 Geplaatst 22 januari 2011 - 13:59

Raider zei:

En duurder...

:lachen:

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#62 Geplaatst 22 januari 2011 - 14:13

:party:

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#63 Geplaatst 22 januari 2011 - 16:12

Van Harte Gefeliciteerd :party: :party:

Hier kost wettelijk samen wonen net zo veel als trouwen, en trouwen kan je hier op maandag gratis doen..

Volgens mij is het alleen meer rompslomp met trouwen als je uitelkaar gaat, maar goed dat weet ik niet zeker..
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 22 januari 2011 - 19:42

Pixel zei:

Leuk nieuws! :d
Precies veel wettelijk samenwonenden hier. Wij hebben dat nog niet gedaan. Weet ook niet of dat er ooit van komt. Ben meer voor echt trouwen dan.

Ik ben ook meer voor echt trouwen hoor :ha . Maar kom dat hier maar eens verkopen :ha

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#65 Geplaatst 22 januari 2011 - 19:57

Jess zei:

Ik ben ook meer voor echt trouwen hoor :ha . Maar kom dat hier maar eens verkopen :ha

wil ik wel doen hoor :d

in ieder geval: officieel van harte gefeliciteerd!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#66 Geplaatst 22 januari 2011 - 20:04

:hart: :hart: :hart: :queen: :loveshower: :loveshower:

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#67 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:51

Jess zei:

:ha Och... Ik weet ook niet of dat trouwen hier ooit gaat gebeuren hoor :onzeker:

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#68 Geplaatst 22 januari 2011 - 22:07

Een dikke proficiat !

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#69 Geplaatst 23 januari 2011 - 01:23

wettelijk samenwonen kan je op elk moment beƫindingen/verbreken, en dit hoeft niet te samen maar kan je alleen doen. Zo hebben ze mij dit uitgelegd bij stadhuis.
Wij zijn ook wettenlijk samenwonend.

Ook zijn er bij belastingen ook meer voordelen, ik heb persoonlijk iemand langs gehad die mij veel hierover uitgelegd heeft. Echt wel de moeite.

Ik zie wettelijk samen wonen als "verloven"...Een aanloop tot het trouwen later.
Trouwen was nu voor ons ook geen optie...Komt zeer veel bij kijken en kost behoorlijk geld als je er een beetje een gezellig en overgeetelijk feestje rond wil maken. En dat wil ik toch echt wel bij zo een speciale stap in je leven. Ik zou ook nooit meermaals trouwen, dus once in a lifetime :)
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#70 Geplaatst 23 januari 2011 - 02:03

Proficiat! :)

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#71 Geplaatst 23 januari 2011 - 02:08

Ohja en proficiat trouwens, stommerik dat ik ben :d vergat ik jullie dat nog te wensen :oops:
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#72 Geplaatst 23 januari 2011 - 08:11

proficiat!! :jump: :jump:
ik zou toch ook eerder wettelijk samenwonen. trouwen nooit :p

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#73 Geplaatst 23 januari 2011 - 09:40

brithany zei:

Van Harte Gefeliciteerd :party: :party:

Hier kost wettelijk samen wonen net zo veel als trouwen, en trouwen kan je hier op maandag gratis doen..

Volgens mij is het alleen meer rompslomp met trouwen als je uitelkaar gaat, maar goed dat weet ik niet zeker..

Hmm, lijkt mij niet de juiste ingesteldheid... :x

Wel grappig dat huwen op maandag gratis is :d

Ook wat belastingsvoordeel betreft, indien 1 van beide partners een hoger inkomen heeft en je hebt beiden een lening voor je enige eigen woning, kan je zelfs heel veel belastingsvoordeel doen door te huwen. Trouwens, de verschillen tussen gehuwden en samenwonenden is (fiscaal gezien) toch weggewerkt. Of heb ik dit mis? Er kan wel nog een voordeel zijn, indien 1 van beiden leeft van een uitkering. Maar als je beiden gaat werken, moet je het zeker niet laten om te huwen voor het belastingsvoordeel.

By the way, ik ben dus gehuwd, voor de 2de keer zelfs, en ik heb me dit nog geen enkel moment beklaagd :p
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

Kristella
Kristella
  • 352 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 23 januari 2011 - 22:22

*Proficiat!

Wel ff opmerken dat ook al heb je veel meer rechten als wettelijk samenwonenden dan als feitelijk samenwonenden, deze nog niet dezelfde zijn als gehuwden.

Vooral op gebied van het erfrecht zit er nog een verschil in.*
Zoals het eerder aangehaald onterven maar ook op gebied van wat je erft en hoeveel je hiervoor betaald.*

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#75 Geplaatst 24 januari 2011 - 08:11

Kristella zei:

*Proficiat!

Wel ff opmerken dat ook al heb je veel meer rechten als wettelijk samenwonenden dan als feitelijk samenwonenden, deze nog niet dezelfde zijn als gehuwden.

Vooral op gebied van het erfrecht zit er nog een verschil in.*
Zoals het eerder aangehaald onterven maar ook op gebied van wat je erft en hoeveel je hiervoor betaald.*

Dat klopt inderdaad wel. Gewoon omwille van dat erfrecht kan het wel zijn dat wij ooit nog wel eens een keer officieel voor de wet trouwen. Voor de rest boeit het me helemaal niet en vind ik onze situatie prima zoals het nu is. Een feest ofzo moet niemand verwachten, want behalve de naaste familie gaat iedereen het dan pas weten als het al lang achter de rug is. :ha
Geplaatste afbeelding