Spring naar inhoud

- - - - -

kitten slapen buiten

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_FRAUKEUH_*
Guest_FRAUKEUH_*

#1 Geplaatst 22 mei 2009 - 18:09

hoihoi :LOL:

ik heb een vraagje: onze kat heeft gejongd, waarschijnlijk een week ofzo geleden, maar dat weten we niet zeker, want eigenlijk is het een zwerfkat die altijd bij ons komt.
Nu, vorige week zagen we dat ze heel wat magerder was en merkten we dat ze dus gejongd had.
Vandaag hebben we onze kat per toeval door de tuin zien lopen met een kitten in haar bek, en zijn we haar gevolgd.
Zo kwamen we uit bij haar 'nest': onder een struik op de schors. Daar lag nog een tweede kitten.
We hebben alletwee de kittens in een doos gelegd in het tuinhuis, maar ze heeft ze natuurlijk direct komen weghalen, en weer onder de struik gelegd. Mijn vraag is nu: zullen die kittens wel overleven als het kou is en regent. én er lopen ook nog eens een heleboel andere katten en katers rond...
Wie weet er een antwoord??

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 22 mei 2009 - 18:44

normaal zal de moederpoes haar kittens wel beschermen. Als ze zou denken dat de kittens onveilig zijn onder die struik, dan zal ze wel een ander veiliger plaatske zoeken hoor. Laat de doosgewoon staan, misschien als het gaat regenen dat ze zelf wel weer naar de doos brengt. Proficiat met de kittens.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 22 mei 2009 - 19:15

PeggyJ zei:

normaal zal de moederpoes haar kittens wel beschermen. Als ze zou denken dat de kittens onveilig zijn onder die struik, dan zal ze wel een ander veiliger plaatske zoeken hoor. Laat de doosgewoon staan, misschien als het gaat regenen dat ze zelf wel weer naar de doos brengt. Proficiat met de kittens.

is inderdaad wat peggy zegt... leg eventueel ook een fleecedekentje in de doos ...

als je de kittens wil houden probeer ze zodra ze enkele weken oud zijn ze zoveel mogelijk op te nemen en te aaien zodat ze tam worden.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#4 Geplaatst 22 mei 2009 - 19:47

en liefst na afloop moederpoes steriliseren ;)
Hoor trouwens eens bij je gemeente, want als het een zwerfkat is wordt ze vaak gratis gesteriliseerd :)

Guest_FRAUKEUH_*
Guest_FRAUKEUH_*

#5 Geplaatst 23 mei 2009 - 17:29

bedankt iedereen voor ons gerust te stellen, dat ze wel voor haar jongen zou zorgen, maar...

ik had de moederkat vanmorgen naar de berging gekregen, waar de doos stond, en nu kroop ze er wel in. Daarna liep ze terug naar haar struik en ik ging naar binnen. Nog geen drie minuten later vraagt mijn mama of ik de 2 kittens zelf in de doos had gelegd. Wat bleek: de kat is vlug haar 2 kittens gaan halen en heeft ze in de doos gelegd :LOL:
Deze voormiddag zagen we plotseling nog eens de kat voorbijkomen met iets ros vast: een derde jong, dat nog op een andere plaats lag!!!
Het had ijskoud, maar het leefde nog!!

dus nu hebben we 3 kleine katjes erbij!!! :LOL: :LOL: :LOL:

==> en we gaan ze inderdaad laten steriliseren hoor!
(en het zijn echte schatjes)

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 23 mei 2009 - 19:08

proficiat met de drieling.... het moet toch zijn dat na inspectie de doos goed is bevonden ;)

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 23 mei 2009 - 21:09

proficiat met de drieling :LOL: :LOL:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 24 mei 2009 - 21:28

:geluk: met de drieling
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#9 Geplaatst 24 mei 2009 - 22:18

Fijn nieuws ze redden zichzelf wel ,oeps
En nu heb je een 3-ling :geluk: :geluk: :geluk: :miauw: