Spring naar inhoud

- - - - -

dikke, wat rode "duim"

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Guest_Kristien_*
Guest_Kristien_*

#1 Geplaatst 22 januari 2011 - 18:30

Hallo!

:oops: Hier ben ik weer eens even met een klein vraagje...

Mijn fameuze kater Sirius (jawel, die van de grote snede) is ineens een fan van de binnenomgeving geworden en gaat maar voor een paar uurtjes buiten! Ik ben er niet kwaad om. :twisted:
Nu zag ik gisteren echter dat zijn "duim" aan een voorpoot een beetje dik is en 't "hoesje" waar die nagel ingaat ziet wat rood. Ik weet, ik overdrijf misschien weer met m'n ongerustheid... :) ... maar ik zou 'm ook liever niet direct weer maar 's in een mandje naar de dierenarts sleuren. Dus mijn vraagje: heeft iemand dat ook ooit gezien? Wat heb je toen gedaan? (Ik heb er gisteren een beetje wondzalf aangesmeerd.)

Groetjes,

De zaag aller zagen, Kristien

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 22 januari 2011 - 18:40

Onze Tigri is ook een goei maand geleden thuis gekomen met een uitgetrokken nagel, waarschijnlijk ergens blijven achterhaken buiten.
De nagel was helemaal weg en het kussentje en tss zijn tenen was rood en opgezwollen.
Heb naar de da gebeld en gevraagd of ik ab mocht geven. Ik had er thuis nog liggen, die nog goed was. Het was een breedspectrum ab, heb het hem een week gegeven een halfke per dag. Ontsmetten en zalf op de teen smeren was hier geen oplossing omdat mr zijn toerke elke dag buiten wil maken, en hij likte het ook meteen weer af.
Na een week was alles netjes genezen, de nagel is wel niet terug gegroeid.
Je moet het wel in het oog houden of het niet verergerd, anders toch best naar de da gaan.

Guest_Encore_*
Guest_Encore_*

#3 Geplaatst 22 januari 2011 - 18:55

Als Sirius toch niet meer zo vaak buiten gaat, kan je hem misschien gewoon een tijdje binnen houden en elke dag zijn teen wat ontsmetten met isobetadine. Heb ik ook een tijdje moeten doen met mijn konijn (OK, ja er is wel een verschil tussen konijnen en katten :LOL: ). En als hij het gewone ontsmettingsmiddel aflikt, kan je misschien isobetadinezeep gaan halen bij de apotheek. Werkt ook héél goed, en dat kan hij niet aflikken :)

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 22 januari 2011 - 18:55

Ik doe meestal een dopje neo sabenyl (is rozig) in water en geef een voetbad
Ik doe dit elke dag gedurende een week
Het ontsmet en je mag het zowel bij mensen als dieren gebruiken

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#5 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:38

Inderdaad dagelijks goed ontsmetten zoals hier reeds wordt aangegeven (bij ons doet dat ook pijn zo'n wondje, hé ;) )! Hopelijk geneest het snel :catkiss !