Spring naar inhoud

- - - - -

konijnenhok

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 22 januari 2011 - 19:15

ik ga zelf een groot konijnenhok maken, het konijn dat ik sinds gisteren heb kan niet bij mij ander konijntjes omdat die wat te opdringerig is, nu ga ik morgen voor hem een lieve dame zoeken, en een grote meid al die hem baas kan, nu heb ik zelf nog een 8 tal planken liggen van dezelfde lengte, maar ik moet daar een hok zien uitgetoverd te krijgen, iemand ideeën hoe daaraan te beginnen, handig mannen laat van u horen aub :lachen:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 22 januari 2011 - 19:17

:) :) :thumb: :thumb:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 24 januari 2011 - 13:52

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 24 januari 2011 - 13:55

Wat voor een hok moet het zijn ?
Wij hebben hier een hok dat in de kattenren staat voor de poezen.  Het huisje is wel voor de konijntjes hoor, alhoewel de poezen er soms ook inkruipen.
Moet het iets zijn waar ze binnen en buiten kunnen lopen of waar ze in blijven zitten ?

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 24 januari 2011 - 13:59

Hierbij alvast een foto van ons huisje. Ik ga er straks nog eens een goede van zoeken. Momenteel staat het apart voor "onderhoudswerken".

Bijgevoegde thumbnails

• ~2010.09.22-F&C (25).jpg

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 24 januari 2011 - 14:02

Mijn vriend gaat in het voorjaar/de zomer ook een buitenhok maken voor onze nijnen dat dan in de kattenren zal komen te staan. Zo kunnen ze in de zomer heel de tijd buiten blijven en is het dan makkelijker voor ons om hen in de kattenren te laten rondhupsen. Hij wil daarvoor een oude houten kast verbouwen en daar een hok van maken. Hoe hij het precies zal aanpakken, weet ik nog niet, maar ik ga ervan uit dat hij een plan in zijn hoofd heeft zitten. 8)
Geplaatste afbeelding

MartijnH
MartijnH
  • 269 berichten

#7 Geplaatst 28 januari 2011 - 22:13

Had je al een model in gedachten? Op zich is dat geen moeilijk werk...
Hier zijn 2 caviahokken die ik vorig jaar gemaakt heb voor binnenshuis, kan je wat inspiratie opdoen:

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#8 Geplaatst 28 januari 2011 - 22:55

Mooie caviahokken, wauw!!

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 28 januari 2011 - 22:57

inderdaad, leuke caviahokken, echt chique !
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#10 Geplaatst 29 januari 2011 - 00:18

tijgertje75 zei:

ik ga zelf een groot konijnenhok maken, het konijn dat ik sinds gisteren heb kan niet bij mij ander konijntjes omdat die wat te opdringerig is, nu ga ik morgen voor hem een lieve dame zoeken, en een grote meid al die hem baas kan, nu heb ik zelf nog een 8 tal planken liggen van dezelfde lengte, maar ik moet daar een hok zien uitgetoverd te krijgen, iemand ideeën hoe daaraan te beginnen, handig mannen laat van u horen aub :lachen:

Hier, wat ideetjes en voorbeelden voor konijnenhokken en rennetjes!
Konijnen in de tuin