Spring naar inhoud

- - - - -

L-lysine

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 22 januari 2011 - 20:30

Ik geef onze kittens een mengeling van RC en Hill's kittenbrokken, maar de dierenarts gaf me vandaag de raad om tijdelijk enkel RC te geven omdat daar wat minder vet in zit en L-Lysine, omdat 1 van de twee ziek is en dit de weerstand zou verhogen. Aangezien ik hier ook goede commentaren lees over dat product, vraag ik me af in welke vorm jullie dat geven, van welk merk, en waar je dat kan vinden, want ik heb zo al eens rondgekeken in de reformwinkels in de buurt, maar heb het nog niet zien staan.

Bewerkt door Malou, 22 januari 2011 - 20:31.

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#2 Geplaatst 22 januari 2011 - 20:33

kijken in kruidenwinkels, ofwel via de apotheek :rub:
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 22 januari 2011 - 20:37

:thumb: Staat hier nu net een banner reclame met L-Lysine Vcaps. :)

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#4 Geplaatst 22 januari 2011 - 21:36

Ik heb onlangs een grote doos bij de apotheker gekocht (op aanraden van een forumlid hier :d ) en geef hen minimum éénmaal per dag een klein puntje poeder gemengd in een klein beetje natvoer. Dat is véél minder dan er op de doos qua dosis aangeduid staat, maar ze doen het er sowieso al veel beter mee!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 25 januari 2011 - 15:46

Je kan het enkel bij de apotheek of bij je DA halen. Het is een poeder en je mengt het normaal 2 maal per dag onder hun natvoer.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 31 januari 2011 - 15:07

Ik heb een doosje poeder besteld bij mijn apotheker, ze krijgen daar nu elke dag een mespuntje van door hun natvoer. Ik ben benieuwd of het helpt want ik heb intussen de indruk dat ze nogal vatbaar zijn voor griepjes en zo, ook al zijn ze na het doormaken van de niesziekte tweemaal gevaccineerd. Is de ene weer beter, loopt de andere precies wat minder en met lange tanden te eten. Ik hoop maar dat die gevoeligheid er wat uitgroeit met de tijd - zou volgens een vriendin DA wel kunnen, net zoals dat bij kinderen met gevoelige luchtwegen vaak het geval is.

Bewerkt door Malou, 31 januari 2011 - 15:08.

henny
henny
  • 1.601 berichten

#7 Geplaatst 31 januari 2011 - 15:24

Malou zei:

Ik geef onze kittens een mengeling van RC en Hill's kittenbrokken, maar de dierenarts gaf me vandaag de raad om tijdelijk enkel RC te geven omdat daar wat minder vet in zit en L-Lysine, omdat 1 van de twee ziek is en dit de weerstand zou verhogen. Aangezien ik hier ook goede commentaren lees over dat product, vraag ik me af in welke vorm jullie dat geven, van welk merk, en waar je dat kan vinden, want ik heb zo al eens rondgekeken in de reformwinkels in de buurt, maar heb het nog niet zien staan.

Ik zou alleen Hill's geven, juist een wat vettere brok is beter voor de weerstand.
Royal Canin is niet zo goed, al zou je dit wel denken door hun marketing :(
Ik gebruik als merk L-Lysine, Phytonic's poeder.

Henny

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 31 januari 2011 - 20:33

L-lysine vertraagt de reproductie van het herpesvirus, waardoor het immuunsysteem van de kat de kans krijgt zelf het virus te overwinnen. Het werkt dus heel goed bij niesziekte, maar is geen wondermiddel. Maar het kan ook geen kwaad, dus zeker te proberen!

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#9 Geplaatst 31 januari 2011 - 21:19

Met het klein beetje aan L-lysine poeder dat ik gebruikte, merkte ik echt een verbetering op. Hiermee komen ze de winter gezond door. Ik heb het nu zelfs al een paar dagen niet meer gegeven omdat het niezen merkbaar geminderd was en nu nog steeds zo is   :duim: .

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 31 januari 2011 - 23:14

Ja, tegen niesziekte werkt het wel lekker hè? Vraag me af of het ook mensen met koortsblaasjes zou helpen?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#11 Geplaatst 31 januari 2011 - 23:15

jopperke zei:

Ja, tegen niesziekte werkt het wel lekker hè? Vraag me af of het ook mensen met koortsblaasjes zou helpen?

Naar het schijnt wel.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#12 Geplaatst 31 januari 2011 - 23:17

jopperke zei:

:-k Hmmm, best wel interessant want sindsdien heb ik geen koortsblaas meer gehad :lachen: . Maar dat is bij jouw beroepsmisvorming, hé :LOL: ;) !?

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#13 Geplaatst 31 januari 2011 - 23:18

Smitten Kitten zei:

Naar het schijnt wel.
Maar dit virus zou toch levenslang blijven??

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#14 Geplaatst 31 januari 2011 - 23:31

papaver zei:

Maar dit virus zou toch levenslang blijven??

Ja maar niesziekte in de meeste gevallen ook he. De L-Lysine zorgt er gewoon voor dat er geen voeding is voor het virus en dat het dus in "winterslaap" blijft.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#15 Geplaatst 31 januari 2011 - 23:41

Smitten Kitten zei:

Ja maar niesziekte in de meeste gevallen ook he. De L-Lysine zorgt er gewoon voor dat er geen voeding is voor het virus en dat het dus in "winterslaap" blijft.
Fantastisch spul :jump: :loveshower: !