Spring naar inhoud

- - - - -

Ervaring Catit senses food maze vs. Pipolino

• Log in om te reageren
82 reacties op dit onderwerp
arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 28 januari 2011 - 11:50

haemoglobine zei:

Bedankt voor de afmetingen, ik zal het eens bekijken hier met mijn reus!

Al vermoed ik dat hij Biebel's manier van werken wel eens zou kunnen na-apen...
Ook zo lui als die groot is, zelfs te lui om 's avonds de laatste brokjes uit de hoekjes te gaan vissen, die wacht (al mij ambeterend) liever tot ik de kommetjes bijvul...

Klinkt herkenbaar :lachen:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 28 januari 2011 - 11:58

arifiene zei:

Klinkt herkenbaar :lachen:

:lachen:

Ja hé, toen ik zal dat Biebel die omgekieperd heeft kwam me meteen hetzelfde beeld voor ogen met Roswell in de plaats...

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_Ljunior_*
Guest_Ljunior_*

#33 Geplaatst 28 januari 2011 - 12:09

amai  ik zoek iets om mijn kat zijn eetlust te bevorderen
hij is echt fragille en een snoeppertje, ik vind dat hij meer drinkt als eet!
hij komt voor te eten maar zijn bakje is nooit leeg, heb al verschillende testzakjes geprobeerd zonder resultaat
hij weegt nu voor 5.5 maand 3.100kg niet zo veel he :oops:

Guest_ManYie_*
Guest_ManYie_*

#34 Geplaatst 28 januari 2011 - 21:45

haemoglobine zei:

Ziet er me zeer interessant uit! :LOL:
Voor mijn 2 dikkie's hier.

Ik kijk uit naar jullie ervaringen! :thumb:

Ik stel me ook vragen bij de stabiliteit en of dit ook met grote katten goed zou lukken?
Ik vind (nog) nergens de afmetingen terug, kan iemand misschien eens de diameter en de hoogte voor me opmeten?

Indy is er vrij bedreven in (Iago eet liever uit de Pipolino). Ik heb hem in de moeilijkste stand al staan voor ze.

Ik heb wel een bordje bovenop het gat gelegd. Beide heren hadden door dat ze daar ok met hun kop in kunnen om zo het voer op te eten. :d

Het matje wat je erbij krijgt gebruik ik niet, maakt hem voor mijn gevoel onstabiel. De food maze wil nog wel eens verschuiven als ze ermee bezig zijn, maar verder staat hij stabiel.

De pipolino snapt Indy nog steeds niet echt. Hij kijkt liever toe als zijn broer ermee bezig is en eet op wat hij laat liggen. :) Hii mept er wel af en toe naar met zijn poot, maar duwen vertikt hij. Iago duwt de Pipolino echter de hele kamer door.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 28 januari 2011 - 23:48

ManYie zei:

Indy is er vrij bedreven in (Iago eet liever uit de Pipolino). Ik heb hem in de moeilijkste stand al staan voor ze.

Ik heb wel een bordje bovenop het gat gelegd. Beide heren hadden door dat ze daar ok met hun kop in kunnen om zo het voer op te eten. :d

Het matje wat je erbij krijgt gebruik ik niet, maakt hem voor mijn gevoel onstabiel. De food maze wil nog wel eens verschuiven als ze ermee bezig zijn, maar verder staat hij stabiel.

De pipolino snapt Indy nog steeds niet echt. Hij kijkt liever toe als zijn broer ermee bezig is en eet op wat hij laat liggen. :) Hii mept er wel af en toe naar met zijn poot, maar duwen vertikt hij. Iago duwt de Pipolino echter de hele kamer door.

Ik begin het hier al voor me te zien, Roswell zal ernaast gaan zitten terwijl Sati de brokjes naar beneden zal vissen, en dan zal meneerke pas gaan eten! :ha
En als dat niet lukt zal hij die gewoon omduwen...
Ik ken die op mijn duim!

Geplaatste afbeelding

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 06 februari 2011 - 21:42

:dancer: Ik heb nu net de food maze én deze Cat Activit Turn Around besteld:
Cat Activity Turn Around

De pipolino en het activity board heeft hij al helemaal door, dat is niet "werken" meer voor Adam ;)
Nu zal ik wat kunnen afwisselen, hopelijk blijft het zo allemaal een beetje nieuw en boeiend.

O ja, over die Turn Around lees ik de reactie:
So great product but only for super intelligent kitties.

Perfect voor Adam dus, zo slim dat ie is 8)
Als het over eten gaat toch!

Bewerkt door Alicia, 06 februari 2011 - 21:45.

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 06 februari 2011 - 21:48

DAmbiorix zei:

ik heb hier ook de pipolino, maar geen enkele kat kijkt ernaar om :(

Ja, maar als je ook gewoon brokjes in de kommetjes doet, dan zullen ze nooit de moeite doen om de Pipolino te leren en te gebruiken.

Het moet echt de enige bron van voedsel zijn, anders doen ze er inderdaad niks mee...

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 09 februari 2011 - 22:39

Het pakje is al aangekomen bij mijn moeder :dancer:
(ik laat het daar leveren omdat ik overdag niet thuis ben)

En toevallig ga ik daar zaterdag in de buurt wandelen dus kan ik het meteen oppikken. Super :LOL:

Bewerkt door Alicia, 09 februari 2011 - 22:39.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 10 februari 2011 - 19:44

Ljunior zei:

amai  ik zoek iets om mijn kat zijn eetlust te bevorderen
hij is echt fragille en een snoeppertje, ik vind dat hij meer drinkt als eet!
hij komt voor te eten maar zijn bakje is nooit leeg, heb al verschillende testzakjes geprobeerd zonder resultaat
hij weegt nu voor 5.5 maand 3.100kg niet zo veel he :oops:

Wat? Niet veel? Dat is toch al een mooi gewicht hoor. Elke kat groeit nu eenmaal op zijn eigen tempo ;) En sommige zijn gewoon heel slank. Als je je zorgen maakt kan je altijd eens op controle gaan bij de dierenarts.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#40 Geplaatst 11 februari 2011 - 00:11

Tinne zei:

Wat? Niet veel? Dat is toch al een mooi gewicht hoor. Elke kat groeit nu eenmaal op zijn eigen tempo ;) En sommige zijn gewoon heel slank. Als je je zorgen maakt kan je altijd eens op controle gaan bij de dierenarts.

Ik vind 3.1 kilo ook best een goed gewicht voor 5.5 maand..vind het eerder zwaar dan licht eigenlijk haha... Mijn kater van bijna 6 maanden weegt 3.4/3.5 kilo, pfff hopelijk wordt hij niet nog veel zwaarder. Als ik mn andere kat van anderhalf jaar op pak voelt die echt aan als een veertje in vergelijking met Taco haha!!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 13 februari 2011 - 11:49

Wat zijn ondertussen de ervaringen met dat van Cat-it???

Guest_ManYie_*
Guest_ManYie_*

#42 Geplaatst 14 februari 2011 - 21:25

dolfjeweerwolfje zei:

Wat zijn ondertussen de ervaringen met dat van Cat-it???

Op zich goed, alleen heb ik het idee dat Indy er geen moeite (meer) voor hoeft te doen. Iago eet nog altijd liever uit de pipolino, af en toe eet hij mee uit de food maze.

Indy blijft ook eten tot zijn food maze leeg is, hij kan alleen niet meer schrokken. Ben er dus over aan het denken om voor hem toch het activity
board aan te schaffen.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#43 Geplaatst 14 februari 2011 - 22:11

ManYie zei:

Op zich goed, alleen heb ik het idee dat Indy er geen moeite (meer) voor hoeft te doen. Iago eet nog altijd liever uit de pipolino, af en toe eet hij mee uit de food maze.

Indy blijft ook eten tot zijn food maze leeg is, hij kan alleen niet meer schrokken. Ben er dus over aan het denken om voor hem toch het activity
board aan te schaffen.

Mercikes. Denk dat ik toch maar voor de pipolino ga....

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 15 februari 2011 - 22:25

Adam heeft hier de food maze omver getrokken :evil:

Da's wel efficient vanuit zijn standpunt, maar toch echt  niet de bedoeling ;)

Dus volgende keer leg ik een deur stopper (zware metalen cilinder om deuren open te houden) in de opvangbak. Dat krijgt hij niet meer omver.

Haha, 1-0 voor Alicia :x

Bewerkt door Alicia, 15 februari 2011 - 22:25.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 15 februari 2011 - 23:47

Alicia zei:

Adam heeft hier de food maze omver getrokken :evil:

Da's wel efficient vanuit zijn standpunt, maar toch echt  niet de bedoeling ;)

Dus volgende keer leg ik een deur stopper (zware metalen cilinder om deuren open te houden) in de opvangbak. Dat krijgt hij niet meer omver.

Haha, 1-0 voor Alicia :x

Hmmm, niet te vroeg roepen hé, dat moet wel nog werken! :lachen:

Momenteel staat het dus nog op 1-0 voor Adam! :x

Bewerkt door haemoglobine, 15 februari 2011 - 23:47.

Geplaatste afbeelding