Spring naar inhoud

- - - - -

Ervaring Catit senses food maze vs. Pipolino

• Log in om te reageren
82 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#61 Geplaatst 10 maart 2011 - 21:40

Ik heb net de pipolino geïntroduceerd. Dit omdat onze Sloeber dringend wat moet afvallen! Heb het op de grootste stand gezet en lekkere brokken erin gedaan.
Twee keer raden wie er als eerst brokken uit kreeg (had er wel al een paar ervoor/eronder gelegd). SLOEBER :louche: .
Zeer positief zou je denken, maar nu moet hij enkel zijn kopje bewegen voor brokjes.
Hopelijk kunnen de gaatjes snel kleiner.

Nadeel zijn wel de kruimeltjes :cry: .

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#62 Geplaatst 10 maart 2011 - 21:41

En hij is terug aan het eten :trance: :trance: :trance: . Kost hem niet veel moeite!

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 10 maart 2011 - 21:42

Hij vindt het dus leuk ook :) Heb je de gaatjes al kleiner gemaakt?
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#64 Geplaatst 10 maart 2011 - 21:50

Nog niet, de andere moeten het ook eerst doorhebben. Maar Kiara en Xanti vertonen niet de minste interesse.
Ze liggen beide op een zacht matje voor de stoof, de prinsesjes.

En Tijger is nog een stapje in de wereld aan het zetten.

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#65 Geplaatst 10 maart 2011 - 21:54

Net de Foodmaze besteld... nu afwachten
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#66 Geplaatst 10 maart 2011 - 22:00

Fieke zei:

Net de Foodmaze besteld... nu afwachten

Ik twijfel ook, maar als ik bestel (niet voor nu), dan zal het met die baan zijn. Ze zijn hier namelijk verzot op de eerste (zonder lichtballetje).

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#67 Geplaatst 10 maart 2011 - 22:03

Ik heb dat board ook. Zal dat voortaan eens in de veranda zetten ipv een potje.

Xavier
Xavier
  • 443 berichten
  • 2 katten

#68 Geplaatst 13 maart 2011 - 15:24

Wij hebben zowel een pipolino als een food maze en ze gebruiken ze allebei, maar we zorgen toch dat de meeste brokjes in de pipolino zitten zodat ze toch nog iets moeten doen voor hun eten. Chanel heeft het gat bovenin de food maze gevonden en eet de brokjes uit de bovenste laag op door haar kopje door dat grote gat te stoppen (lijkt mij toch een fout in het design), onze Ubie blijft gewoon netjes met haar pootjes de brokjes nemen.
Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#69 Geplaatst 21 maart 2011 - 17:04

De Foodmaze is gisteren in gebruik genomen. Na een wantrouwende blik van Shiva en 20 minuten stilte, hoorde ik toch de brokjes naar beneden vallen.
Shiva duwt ze met zijn pootje door de gaatjes.
Door de bovenste opening heeft hij nog niet geprobeerd, maar daar is Shiva volgens mij wat te klein voor, hij raakt daar niet met zijn kopje...
Tot nu was Shiva gewend om uit een activity board te eten, een kommetje met brokjes heeft hij enkel als kitten gekend tot +/- 4 maanden. Hij schrokte dat meteen leeg, en liep dan minstens een uur hikkend rond.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#70 Geplaatst 21 maart 2011 - 19:08

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#71 Geplaatst 22 maart 2011 - 11:51

:thumb: :thumb: Hier is de bovenste opening in gebruik :LOL:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#72 Geplaatst 22 maart 2011 - 16:29

De Food maze is vandaag aangekomen en meteen in gebruik genomen. Snoopy was eerst zo aan het kijken 'wat is DAT voor een ding?!?' :o Toen hij door had dat er brokjes in zaten ging hij er rond draaien. Maar hij snapte niet hoe hij er aan moest komen. Dus tussendoor kwam hij voor mij zitten mauwen. Uiteindelijk stond ik recht, met de bedoeling weg te gaan, maar nee meneer sprong ook recht en spurtte naar de Food maze. Blijkbaar dacht hij dat ik hem zou helpen :lachen: Ok ik heb het dus een keer voorgedaan. En dan heb ik hem laten doen. Ineens doet hij zijn pootje omhoog, steekt het door een gat van de bovenste verdieping, tikt tegen een brokje en kijkt vervolgens verbaasd naar beneden toen hij het brokje hoorde vallen, maar het niet in het bakje terechtkwam. Bij een tweede poging lukte het al beter. En bij de derde poging viel er een brokje in het bakje. Waarop Snoopy het uit het bakje mepte om het van de vloer te kunnen eten. Gek beest O:)
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#73 Geplaatst 22 maart 2011 - 16:38

Tinne zei:

De Food maze is vandaag aangekomen en meteen in gebruik genomen. Snoopy was eerst zo aan het kijken 'wat is DAT voor een ding?!?' :o Toen hij door had dat er brokjes in zaten ging hij er rond draaien. Maar hij snapte niet hoe hij er aan moest komen. Dus tussendoor kwam hij voor mij zitten mauwen. Uiteindelijk stond ik recht, met de bedoeling weg te gaan, maar nee meneer sprong ook recht en spurtte naar de Food maze. Blijkbaar dacht hij dat ik hem zou helpen :lachen: Ok ik heb het dus een keer voorgedaan. En dan heb ik hem laten doen. Ineens doet hij zijn pootje omhoog, steekt het door een gat van de bovenste verdieping, tikt tegen een brokje en kijkt vervolgens verbaasd naar beneden toen hij het brokje hoorde vallen, maar het niet in het bakje terechtkwam. Bij een tweede poging lukte het al beter. En bij de derde poging viel er een brokje in het bakje. Waarop Snoopy het uit het bakje mepte om het van de vloer te kunnen eten. Gek beest O:)

:lachen:
:thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 22 maart 2011 - 16:57

Ik ben net nog eens gaan kijken - misschien was hij wel aan het eten - maar nee hij ligt te slapen :) Ik ben benieuwd hoe Snoes en Sushi op de Food maze zullen reageren als we eindelijk eens verhuisd geraken (waarom kunnen we niet van de eerste keer geluk hebben met onze zoektocht naar een geschikt appartement he!). Of Rambo het interessant zou vinden weet ik niet. Hij is tenslotte al ouder dan de rest van de groep.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#75 Geplaatst 25 maart 2011 - 19:15

Hier staat de foodmaze er nu 2 dagen, en vanmorgen lag hij al op zijn zij O:) met alle brokjes eruit en verspreid over de vloer :oops:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag