Spring naar inhoud

- - - - -

1 niet en 1 wel gesteriliseerd, voeding??

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 23 januari 2011 - 10:07

Ik weet niet of dit hier juist staat, dus als het ergens anders moet, verplaats het maar.

Ik heb 2 poesjes van 5 maanden. De ene is vandaag heel duidelijk krols (2weken geleden ook al zo'n gedrag maar minder uitgesproken). Als ze op de zetel zit, duwt ze zelfs haar poep richting onze labrador :o , en die kijkt dan zo van 'Huh???' :ha :ha .

Wij gaan dus eerstdaags kijken om haar te steriliseren, ik vind het nl. zo zielig voor haar.
Maar nu komt mijn vraag. Deze poes is al niet van de lichtste (3,2 kg). Ze is zeker niet dik. Maar gezien ik dus nog een ander kitten heb (2,2 kg), moet ik dus zeker voor haar nog een tijdje kittenvoer geven. En ik ben zo bang dat Cleo zodanig zal beginnen eten dat ze veel te zwaar wordt.

Ik ben er zeker van dat er zijn onder jullie die hetzelfde probleem hebben of hadden. Hoe hebben jullie dit opgelost?

Ideaal zou zijn dat er een pil bestaat of zo, waardoor ze niet meer krols worden, maar ik weet dus niet of dit bestaat.
Geplaatste afbeelding
Groetjes en poezekopjes, Sarah

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 23 januari 2011 - 10:12

ik heb nooit andere voeding gaan gbruiken na de castratie/sterelisatie
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 23 januari 2011 - 11:09

Ik meng voeding voor kitten met voeding voor gesteriliseerde poezen

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 23 januari 2011 - 11:45

Ubie was bij ons de eerste aan de beurt, woog ook niet weinig, maar moest echt op dieetvoer zelfs.
Chanel 3 maand jonger en toen rond 2,5 kg heeft gewoon mee gegeten, apart voeren ging hier echt niet.
Ubie mocht onder geen beding nog kittenvoer eten dus hebben we iets gezocht wat ze beiden heel erg lekker vinden.
ondertussen zijn ze allebei gesteriliseerd en Chanel staat perfect op gewicht, dus het is niet dat ze iets tekort gekomen is... Ubie komt normaal bij sinds sterilisatie. Dus hopelijk blijft het zo. :thumb:
Wij geven Royal Canin brokjes exigeant savour sensation.
ik weet niet wat jij geeft momenteel????

Geplaatste afbeelding

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 23 januari 2011 - 11:58

MarieDufoor zei:

Ubie was bij ons de eerste aan de beurt, woog ook niet weinig, maar moest echt op dieetvoer zelfs.
Chanel 3 maand jonger en toen rond 2,5 kg heeft gewoon mee gegeten, apart voeren ging hier echt niet.
Ubie mocht onder geen beding nog kittenvoer eten dus hebben we iets gezocht wat ze beiden heel erg lekker vinden.
ondertussen zijn ze allebei gesteriliseerd en Chanel staat perfect op gewicht, dus het is niet dat ze iets tekort gekomen is... Ubie komt normaal bij sinds sterilisatie. Dus hopelijk blijft het zo. :thumb:
Wij geven Royal Canin brokjes exigeant savour sensation.
ik weet niet wat jij geeft momenteel????

Op dit moment RC 36 + natvoer van Animonda. Van het kittenvoer heb ik nog een 4 kg staan. Dus dit ga ik wel opgebruiken.
Misschien ga ik nog even wachten om te zien om de hoeveel tijd Cleo krols gaat worden. Zo kan ik de sterilisatie misschien nog een maand of 4 uitstellen en ze daarna beiden op volwassenvoer zetten.
Is er een regelmaat in het krols worden? Vroeger hadden wij ook nog een poes, maar ik ben vergeten hoe frequent de krolsheid was.

Ook heb ik eens gelezen in dit forum, dat je met de pil de periodes tussen de krolsheid kan verlengen. Maar weet niet meer waar ik dat gelezen heb.

Oh ja, de 2 poezen samen steriliseren is geen optie, want de kans bestaat dat ik met Zita ooit een nestje zou willen fokken.
Geplaatste afbeelding

Guest_Rik_*
Guest_Rik_*

#6 Geplaatst 23 januari 2011 - 12:57

saparapah zei:

Ideaal zou zijn dat er een pil bestaat of zo, waardoor ze niet meer krols worden, maar ik weet dus niet of dit bestaat.
Misschien dat dit fra Jerriks Smykkeskrin , klikken naar "Links" en dan op "Suprelorin",  je helpen

Rik

saparapah
saparapah
  • 1.324 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 23 januari 2011 - 19:12

Rik zei:

Misschien dat dit fra Jerriks Smykkeskrin , klikken naar "Links" en dan op "Suprelorin", je helpen

Rik

Super!! Het was die naam die ik al eens was tegengekomen, maar om de één of andere reden, dacht ik dat het om een pil ging :oops: .

Ga morgen bellen naar de DA of ik dit al mag gebruiken bij een kitten van 5m en zo ja, zo vlug mogelijk een afspraak!!

Merci hé Rik!!!
Geplaatste afbeelding